Kreatives Drama im Daf-Unterricht in der Türkei-Neue Wege, Neue Möglichkeiten
Özet
"Yaratıcı drama" kavramı Türkiye için yeni değil, fakat eğitim alanında fazla kullanılmadığını iddia etmek, yanlış olmaz. Son yıllarda yaratıcı drama tekniği ile öğrenme ve öğretme konusu oldukça yoğun bir şekilde gündemde bulunmaktadır. Milli Eğitim sisteminde buna ayrılmış ders bile bulunmaktadır. Fakat ne yazık ki "yaratıcı drama" "oyun" ve "tiyatro" ile karıştırılmaktadır. Eğitim Fakültelerinin programında 4. sınıflarda "Drama İncelemesi ve Öğretimi" dersi bulunmaktadır ve biz bu dersi Almancanın öğretimi konusunda daha verimli kullanabiliriz. Bu makale ile, üniversite öğrencilerinin "yaratıcı drama" konusunu nasıl algıladıkları ve derslerde nasıl kullanabilecekleri aktarılacaktır. Örneklerle yaratıcrdrama tekniği ile yabancı dil dersini ne kadar zengin hale getirebileceğimiz gösterilecektir. Belirli kural ve yabancı dil öğretim durumlarının drama sayesinde ne kadar kolay aktarılabileceği Örneklenerek, öğrencilerin bu teknik sayesinde yabancı dil dersini ne kadar kolay işleyebilecekleri ve zorlukların nasıl aşılabileceği verilecektir. Drama ile öğrenme ve öğretmede ortaya çıkan ilgi ve heyecanı doğru yola kanalize ederek ne kadar verimli olunacağı bu sayede aktarılmış olacaktır. The concept of "Creative Drama" is not a new concept for Turkey, but, it is not wrong to claim that it is not used in the education milieu. So far the teaching and learning through creative drama has been densely on the agenda. There has even been a course shared for this in the National Education system. However, it is a pity that "creative drama" has been misconceived as "play" and "theater". In the fourth year curriculum of Education Faculties, "Drama study and Teaching" course is offered, and this can be used productively in teaching German. With this article, describes how the students perceive "creative drama " and how they will utilize it in their courses. By giving examples, we will put forward how we can enrich a language course through the technique of creative drama. Some certain rules and language teaching situations can easily be transferred through examples, thanks to such a technique, learners will be taught how a foreign language can be presented easily and how they would evercome leaching difficulties. It will, thus, be transferred how one would be productive by directing, the interest and excitement brought about the teaching and learning drama, to its true path.
Kaynak
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiCilt
2Sayı
30Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TnpNMU16VTE=https://hdl.handle.net/11421/15434