Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBayrak, Ayhan
dc.date.accessioned2019-10-19T21:03:07Z
dc.date.available2019-10-19T21:03:07Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1302-9703
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrNE5UTTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15438
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Almanca Öğretmenliğinde öğrenim gören öğrencilerin telaffuz hatalarını ve bu hataların nedenlerini belirlemektir. Bu amacı gerçekleştirebilmek için öğrencilere Almanca 20 cümle ve 15 sözcük okutularak ses kayıtları yapılmış ve bu kayıtlar analiz edilmiştir. Parçalı birimlerde hata yoğunluğuna en çok ünlülerin uzun ya da kısa okunuşlarında rastlanırken (%38), bunu sırasıyla alman dilindeki e seslerinde yapılan yanlışlıklar (15,9), sonseste [ıç] ses bileşimlerimde oluşan hatalar ((%8,4), uzatma h sesinde görülen hatalar (%7,3), [z] yerine [s] ünsüzünün hatalı kullanımları (%4,2), [ts] Afrikatı yerine [z] kullanımı (4,2) izlemiştir. Bu çalış- ma, parçalarüstü birimlerden vurgu konusundaki aktarım hatalarını (%33,1) belirlemeyle sınırlandırılmıştır.en_US
dc.description.abstractZiel dieser Untersuchung ist es, die Aussprachefehler der tÜrkischen Studenten, die an der Anadolu Universität Deutsch als Fremdsprache studieren, zu bestimmen und näher auf die wirkenden Einflussfaktoren einzugehen. Dazu wurde von den StudentInnen verlangt, 15 deutsche Sätze und 20 deutsche Wörter vorzulesen, wobei Tonbandaufnahmen gemacht wurden. Danach wurde diese Tonbandaufnahmen analysiert. Im segmentalen Bereich haben sie Schwierigkeiten der kurzen und langen Vokale (% 38). Der zweithäufigste Fehler entstand beim Schwa-Laut [?] (% 15,9). Bei den Konsonanten wurden folgende Abweichungen festgestellt; [Ik] statt [Iç] (% 8,4); Artikulation des [h] an medialer und finaler Stelle (% 7,3); [s] statt [z] (% 4,2); [z] statt [ts] (% 4,2). Im suprasegmentalen Bereich wurden die Abweichungen von Normen bei der Akzentuierung festgestellt (% 33, 1).en_US
dc.language.isogeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil Bilimen_US
dc.titleAussprachliche Interferenzen der Studenten bei der DaF-Lehrerausbildungen_US
dc.title.alternativeEskişehir Osmangazi Üniversitesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage81en_US
dc.identifier.endpage91en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster