Okul Öncesi Dönemdeki Kaynaştırmaya Hazırlık Becerilerinin Öğretmen Görüşlerine ve Alanyazın Taramasına Dayalı Olarak Belirlenmesi
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, okul öncesi dönemde kaynaştırma ortamına yerleştirilecek
gelişimsel yetersizlik gösteren çocukların sahip olmaları beklenen kaynaştırmaya hazırlık
becerilerinin, öğretmen görüşlerine ve alanyazına dayalı olarak belirlenmesidir. Araştırmada,
okul öncesi öğretmenlerinin, anaokuluna yerleştirilen gelişimsel yetersizlik gösteren
çocukların sahip olmasını bekledikleri birinci ve ikinci derecede öncelikli kaynaştırmaya
hazırlık becerilerinin neler olduğunu belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda
bir anket geliştirilmiş ve okul öncesi dönemde görev yapan öğretmenlere uygulanmıştır.
Anket uygulamasının ardından, alanyazın taraması yapılmış ve okul öncesi dönemdeki
kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin neler olduğu belirlenmiştir. Hem öğretmenlerin
belirttiği hem de alanyazından ulaşılan beceriler sıralanmış işlevsel olarak benzeyenler
gruplanmıştır. Bu araştırmada belirlenen kaynaştırmaya hazırlık becerileri gelişimsel yetersizlik
gösteren çocukların kaynaştırma ortamında başarılı olabilmesi için gerekli becerileri
belirlemeye yönelik yürütülen araştırma bulgularıyla benzerlik göstermektedir. The general purpose of the present study was to determine the preparatory skills of children with developmental disabilities based on the opinions of teachers and the literature. It was aimed to determine the highest priority and secondary level priority preparatory skiffs based on the opinions of the pre-school teachers. In order to reach this purpose, a survey was developed and administered to the preschool teachers working in schools. After completing the surveys, a literature review was conducted and the preparatory skills in the literature were determined. The similar skills mentioned by the teachers and found in the literature were grouped. The preparatory skills found in this study were similar to those found in the literature.