Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzen, Arzu
dc.contributor.authorErkenekon, Yasemin
dc.date.accessioned2019-10-19T21:03:29Z
dc.date.available2019-10-19T21:03:29Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1303-0485
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFMU1EZ3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/15581
dc.description.abstractErken eğitimde etkili öğretim sunmada, etkinlik temelli öğretim (ETÖ) gibi doğal ortamda kullanılan öğretim tekniklerinin bir alternatif olarak önerildiği görülmektedir. Disiplinlerarası bir model olan ETÖ, etkinlikleri çocuğun ilgilerini dikkate alarak seçme, işlevsel ve genellenebilen amaçları, rutinlerin ya da planlanmış etkinliklerin içine gömerek öğretme, davranışla doğal ve anlamlı bir ilişki içinde olan davranış öncesi ve sonrası uyaranları kullanma gibi ögeleri içerir. ETÖ'nün eğitim ortamlarında çoklu uygulama fırsatları sağlaması, ekstra bir öğretim oturumu düzenlenmeden günlük rutin içerisindeki etkinliklerle akademik ve gelişimsel becerilerin öğretilmesi, çocukların ilgilerinden ve içsel motivasyonlarından yararlanılması, eğitim ortamlarında başarılı uygulamaların artmasına katkı sağlamaktadır. Bu bağlamda, erken eğitim programlarına devam eden değişik özür ve yaş gruplarındaki gelişimsel yetersizliği olan çocuklara etkili öğretim sunmada ETÖ'ye dayalı öğretim uygulamalarına yer verilebilir. Bu makale, ETÖ uygulamalarına ilişkin tanımlar ve örnekler içermektedir.en_US
dc.description.abstractTeaching practices in natural settings such as activity-based intervention (ABI) are suggested as alternatives to be used in effective early childhood education. As a multidisciplinary model, ABI consists of four components, which are choosing activities according to the child's interests; teaching generalizable goals embedded in routines and planned activities; and using before and after behavior stimuli which have natural and meaningful relations with behaviors. The benefits of using ABI within instructional settings include providing children with multiple-practice opportunities; teaching the target skill within the framework of daily routines without further need for any extra activity; focusing on children's interests and intrinsic motivation; and enhancing the level of success in educational settings. Considering these advantages and benefits, one can state that practices based on activity-based intervention can be used effectively for children with developmental disabilities from various age and disability groups. This article included descriptions and examples of activity-based intervention.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖzel eğitimde etkinlik temelli öğretim uygulamalarıen_US
dc.title.alternativeActivity-based intervention practices in special education.en_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalKuram ve Uygulamada Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Engelliler Araştırma Enstitüsüen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage351en_US
dc.identifier.endpage362en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster