Güncel Gönderiler: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Toplam kayıt 3504, listelenen: 1341-1360
-
Anadolu Üniversitesi'nin öğrenen örgüt olma özelliklerine ilişkin öğretim elemanlarının görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Öğrenen örgüt kavramı 1990'lı yıllardan itibaren alanyazında tartışılan bir konu olmuştur. Önceleri işletmeler üzerinde yapılan araştırmalar son yıllarda eğitim örgütlerini de kapsamına almaya başlamıştır. Öğrenen bir ... -
İç ve dış paydaşların değerlendirmelerine göre Anadolu Üniversitesi'nin kurumsal itibarı
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Başkalarından saygı görme ve itibar kazanma ihtiyacı tarih boyunca hep var olmuştur. Kurumlar açısından itibar kavramı ise 1990’lı yıllardan itibaren öncelikle işletmeler üzerinde yapılan araştırmalarla gündeme gelmiş ve ... -
İş geliştirme alanları (İGA) aracılığı ile kent merkezleri pazarlaması : Toronto semtini tanı iletişim kampanyası üzerinde bir inceleme
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bugünün rekabet ortamında mekanlar da birbirleriyle yarışmakta ve mekan pazarlama kavramı bölgeler için güçlü imajlar yaratarak ziyaretçilerin, turistlerin, yatırımcıların, kurumların bölgeye çekilmesi hedeflerinde önemli ... -
Otel işletmelerinde örgüt kültürü : Falez Otel'de örgüt kültürü araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bilgi çağını yaşadığımız günümüzde süratli değişimlere sahne olan hizmet sektöründe rekabet gücüne sahip olabilmek ve mücadeleden galip çıkabilmek için işletmelerin, amaç, strateji ve politikalarının oluşmasında ve ... -
İletişim sistemi olarak örgüt kültürü ve metaforlarla analizi : (Talya Otelinde bir uygulama)
(Anadolu Üniversitesi, 1998)Araştırma, örgütsel yaşamda metaforların önemli bir yeri olmasına rağmen, Türkiye'de otel örgütlerinin metaforlarla hiç araştırılmamış olması ve metaforlarının örgüt deneyimini paylaşmanın önemli bir göstergesi olması, ... -
İşletmelerde vizyon bir uygulama örneği : TUSAŞ Motor Sanayi A.Ş. (TEI)
(Anadolu Üniversitesi, 1996)Vizyon, bir işletmenin değerlerini, içinde bulunduğu durumu, ulaşmak istediği hedefleri belirleyen ve çalışanları ortak bir amaç etrafında bütünleştirerek, işletmeyi arzulanan geleceğe doğru yönelndiren bir süreçtir. Bu ... -
Basın işletmelerinin organizasyon yapıları ve yönetim şekilleri : Türkiye'deki büyük basın işletmelerinde uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 1988)Çağımızda kitle iletişimi en ileri teknolojik boyutlarda gerçekleştirilmektedir. Teknolojiden en fazla payını alan görsel ve işitsel kitle iletişim araçlarının yanısıra yazılı basın ve ürünleri iletişim çağının en eski ve ... -
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler ve kültür: Eskişehir'de kültürün tüketim tercihleri üzerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Tüketimin ihtiyaç olmaktan çok, bir gereklilik olarak algılandığı günümüzde kültürün tüketim tercihleri üzerindeki etkisi daha çok önem kazanmaktadır. Gerek uluslararası arenada gerekse bölgesel pazarlarda farklı kültürel ... -
Finansal zaman serilerinin fonksiyonel yapısının genetik öğrenmeyle belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Menkul kıymet fiyatlarının piyasanın geçmiş verileri kullanılarak tahmin edilmeye çalışılması her zaman ilgi çekici ve bir o kadar da zor bir uygulama alanı olmuştur. Geçmiş piyasa verilerine dayalı olarak tahminleme yapmada ... -
Kurumsal yatırımcılar açısından likidite, performans ve getiri ilişkisi : Borsa İstanbul uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı, pay likiditesinin, pay getirisi ve finansal performans üzerindeki etkisini ve pay likiditesi ile finansal performans arasındaki nedensellik ilişkisini ortaya koymaktır. Pay likiditesi ölçütleri, ... -
Türkiye'de büyük ölçekli lojistik firmaların yapı ve işleyişlerine yönelik bir analiz
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Lojistik sektörü son yıllarda oldukça gelişme kaydetmiştir. Lojistik faaliyetlere olan ilgi Türkiye’de ve dünyada giderek artmaktadır. Lojistik, önceleri sadece taşıma faaliyeti olarak görülürken, günümüzde depolama, ... -
Erkeklerin kozmetik tüketimini etkileyen temel değişkenlere yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Tüketici davranışlarında cinsiyet farklılıkları incelenirken öncelikli olarak kadın tüketiciler üzerinde durulmuştur. Bunun yanında dış görünüşüne özen gösteren erkeklerin de sayılarının gittikçe artması erkek tüketicileri ... -
Bireysel finansal kaynakların yönetiminde bir araç olarak finansal eğitimde dünya uygulamaları ve Türkiye karşılaştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Eğitimli yatırımcılar, finansal piyasaların etkin ve verimli çalışabilmesinin temel öğelerinden biridir. Gelişen iletişim teknikleri ve bilginin çok hızlı yer değiştirmesi finansal piyasaların ve enstrümanlarının da ... -
Kurumsal sosyal sorumluluk raporlaması ile finansal performans arasındaki ilişki : Borsa İstanbul'da işlem gören çimonta şirketleri üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2013)İnsanların çevreye verdikleri tahribatın etkilerinin daha fazla görülür hale gelmektedir. Bu yüzden de büyük ya da küçük her birimin neslin ihtiyaçlarını karşılarken gelecek nesillerin ihtiyaçlarını da düşünmeleri gerekliliği ... -
Sanat ve pazarlama : Türkiye'deki sanat galerilerinde pazar odaklılık ve performans ilişkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Sanat galerileri sanat eserlerinin alıcı, izleyici ve koleksiyonerler ile buluşmasını sağlayan ve sanat pazarının gelişiminde çok önemli bir role sahip olan aracı işletmelerdir. Türkiye’de faaliyet gösteren ticari sanat ... -
Denetçi yargısının nesnelleştirmesinde Bayes yaklaşımı ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu çalışmanın amacı denetçi yargısının Bayes yaklaşımı ile nesnelleştirilmesidir. Bu amaçla, öncelikle denetim süreci bir karar alma süreci olarak ele alınmış ve bu süreçte denetçi yargısının önemi vurgulanmıştır. Denetim ... -
Genetiği değiştirilmiş (GD) ürünlere yönelik tüketici davranışlarını etkileyen faktörler
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Çalışmanın genel amacı, Eskişehir genelinde yaşayan tüketicilerin genetiği değiştirilmiş ürünlerle ilgili farkındalıklarını, bilgi düzeylerini ve satın alma niyetlerini saptamak ve davranışlarını etkileyen tutum faktörlerini ... -
Bulanık TOPSIS yönteminin bir kamu hastanesinde iç kaynaklardan hemşire seçimine uygulanması
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Örgütler, amaçlarına ulaşmak için ihtiyaç duydukları insan gücünü iç ve dış kaynaklarını kullanarak karşılarlar. Kamu kurumları, boş olan pozisyonlar için ihtiyaç duydukları işgücünü, gerekli niteliklere sahip olmaları ... -
Eskişehir'deki konaklama işletmeleri yöneticilerinin iç turizme yönelik algıları
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Turizm sektörü son yıllarda dünya’da en hızlı gelişen sektörlerden biridir. Uluslararası turizm gelirlerinin dünya’da 1 trilyon doları, Türkiye’de ise 23 milyar doları aşması, turizm sektörünün ekonomik boyutunu ortaya ... -
Tüketicilerin organik tekstil ürünleri satın alma davranışını etkileyen değişkenler üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Organik tekstil ürünleri üretimi ve tüketimi özellikle son yıllarda yaygınlaşmaya ve gelişmeye başlamıştır. Organik tekstil ürünü, çevre ve insan sağlığına zarar veren herhangi bir kimyasal girdi veya genetiği değiştirilmiş ...