Güncel Gönderiler: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Toplam kayıt 3504, listelenen: 1401-1420
-
Türkiye'de konut finansmanında alternatif öneri olarak kooperatif ipotek bankası
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Ülkemiz için konut önemli ve edinimi güç olan bir tüketim malıdır. Bugün gelişmiş ülkelerde bulunan konut edinimi yollarını incelediğimizde, bütün bireylerin kullanabileceği yerleşmiş bazı sistemler uygulandığı görülmektedir. ... -
Türkiye'de ilk defa halka arz edilen bankacılık sektörü hisse senetlerinin uzun dönem fiyat performansları
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Bankacılık sektörünün sorunları pek çok bilimsel yayında sıklıkla dile getirilmiştir. Varolan sorunlara farklı açılardan çeşitli çözüm önerileri sunulmuş durumdadır. Bu sorunların en önemlilerinden birisi de özkaynak ... -
İşletmelerde finansal veri tabanı tasarımı ve nakit akışına ilişkin bir uygulama denemesi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Bilgisayarların en önemli kullanım yerlerinden biri olan işletmeler, bilgisayarların getirmiş olduğu büyük kolaylıklar sayesinde değişen çevre koşullarına kısa sürede başarılı bir şekilde uyum sağlayabilmektedir. Tezimizde ... -
Enflasyonist ortamda işletmelerin ticari kredi yönetimi
(Anadolu Üniversitesi, 1986)Bilindiği gibi işletmelerin başlıca amaçlarından biri karlılık ve likidite arasında optitüm bir denge sağlayarak satışlarını mümkün olduğu kadar artırmaya çalışmaktır. Satışların artışı ile işletmelerin kredili satış ... -
Ticari bankaların bilanço ve kar-zarar cetvellerinin analizi
(Anadolu Üniversitesi, 1987)Birinci bölümde; Banka İşletmeciliği, Türkiye'de bankacılığın doğuşu ve tarihi gelişimi, Türk bankacılık sistemindeki gelişmeler ile Türk banka sistemi ticari bankaların önemi ve analizin gerekçeleri üzerinde durulacaktır. ... -
Sanayi işletmelerinde seri imalat teknolojisinin kadın işçiler üzerindeki sosyo-psikolojik etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 1986)Araştırmamızda sanayideki teknoloji türlerinden seri imalat teknolojisi incelenmiş ve bu teknoloji türünün kadın işçiler üzerindeki sosyo-psikolojik etkileri araştırmaya çalışılmıştır. Çalışmamız üç bölümden oluşmaktadır. ... -
Tüketicilerin etnosentrik eğilimlerinin analizi ve hızlı tüketim mallarında bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı tüketici etnosentrizmi kavramını sosyal bilimler bütününde tekrar ele almak, etnosentrizme tüm tutum ve davranışları yönlendiren bir kavram gözüyle analiz eden bir teorik çerçeveden bakmak ve hızlı ... -
Örgütlerde performans ölçümü ve uluslararası faaliyet gösteren bir işletmenin balanced scorecard ile performans ölçüm süreci
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Günümüz bilgi-yoğun iş dünyasında, örgütlerin ayakta kalabilmeleri zorlaşmaktadır. Örgüt içi ve dışından gelen bilginin kullanımı, bilgi kullanımının örgüt genelline yayılması ve bunların sürekliliğinin sağlanması, örgütler ... -
Tüketicilerin satın alma kararında içsel referans fiyat seçimini etkileyen faktörler
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Tüketicilerin fiyat değerlendirmelerinde belirli fiyatları kullandığı ya da baz aldığı bilinmektedir. Literatürde referans fiyatlar olarak isimlendirilen bu fiyatlar, tüketicilerin satın alma ortamında karşılaştığı fiyatlar ... -
Bilgi teknolojilerinin iç denetimde yarattığı değişimler ve iç denetim birimlerinin değişimleri değerlendirmesine yönelik İMKB-100 işletmelerinde bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Gelişen bilgi teknolojileri ortamında gerçekleştirilen işlemlerin güvenilirliğinin sağlanması ve işletmedeki faaliyet alanlarına ilişkin çalışmalara yön verilmesi iç denetimin işlevlerini etkilemiş ve güvence ve danışmanlık ... -
Uluslararası pazarlamada tüketici davranışlarını etkileyen kültürel etmenler ve bir tekstil şirketinin analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Kültür, pek çok insan davranışında etkili olduğu gibi bireylerin tüketim alışkanlıkları üzerinde de belirleyicidir. Kültürün tüketici davranışları üzerindeki etkisini anlayabilmek için kültür kavramının mevcut tüketici ... -
Tüketici elektroniği ürünlerinin internet üzerinden pazarlanması ve üniversite öğrencilerinin tüketici elektroniği ürünlerini internetten satın alma faaliyetlerine yönelik bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Hızlı gelişmekte olan teknoloji ve yenilikler tüketici elektroniği ürünleri, internet, elektronik ticaret ve elektronik pazarlama gibi kavramlar getirmiştir. Gelişen teknoloji ile hayatı kolaylaştıran internet ya da cep ... -
Turizm pazarlamasının organizasyonunda destinasyon pazarlama örgütleri ve Türkiye için uygun örgüt yapısının belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Dünya turizminin gelişmesi ile birlikte, ulusal anlamda turizmi yönetmek amacıyla ülkeler farklı turizm pazarlama sistemlerini kullanmaktadırlar. Özellikle Avrupa ve Amerika’da “destinasyon pazarlama örgütleri” oluşturularak ... -
Kilit performans göstergeleri'nin şirketler açısından önemi ve Nestle Türkiye Gıda Sanayii Karacabey Fabrikası üretim performans göstergeleri uygulaması örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Globalleşen dünyada, rekabet her geçen gün artmakta ve şirketlerin bu yoğun rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri güçleşmektedir. Bu da şirketlerin varlıklarını ve rekabetçiliklerini sürdürebilmeleri için iyi bir performans ... -
Seramik sağlık gereçleri üreten işletmelerde ihracat işlemlerinin muhasebeleştirilmesi ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2010)İnşaat sektörü ülke ekonomisi için bir lokomotif durumundadır. Dünyada müteahhitlik alanında dördüncü konumda olan Türkiye özellikle alt yapı ve barınma konut ihtiyacı konusunda dünyada sözü edilen ülke konumundadır. Birçok ... -
Endüstriyel pazarlarda satın alma davranışları ve yapı sektöründe bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Ekonominin sürükleyici sektörleri arasında olan inşaat ve özelde konut sektörüne yönelik inşaat malzemeleri pazarı, 1999 Gölcük Depreminden sonra inşaat taahhüt işlerinde profesyonellerin ağırlığının artması ile birlikte ... -
Tedarik zincirinde yer alan işletmeler açısından pazar yönlülüğün önemi ve bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Son zamanlarda stratejik açıdan bakıldığında, performans arttırıcı bir unsur olarak “Pazar Yönlülük” dikkat çeken ve ilgi gören bir kavram haline gelmiştir. Son yıllarda ününü arttıran diğer bir kavram da “Tedarik Zinciri ... -
Finansal başarısızlık riskinin ölçümünde piyasa verilerinin kullanımı ve yapısal modeller, Türk bankacılık sektörü'nde uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bankacılık sektörünün finansal başarısızlık riskinin ölçümü, özellikle ülkemizde 2000 ve 2001 yıllarında yaşanan finansal krizlerle birlikte önemli bir konu olarak ortaya çıkmaktadır. Yapısal yaklaşımla finansal başarısızlık ... -
Menkul yatırım ortaklıkları ve Borsa İstanbul'da (BIST) işlemgören gayrimenkul yatırım ortaklıklarının balanced scorecard performans ölçüm modeline göre incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Çalışmada, Borsa İstanbul’da işlem gören gayrimenkul yatırım ortaklarının performanslarındaki değişimlerin tespiti amaçlanmaktadır. Performans ölçümünde balancedscorecard yöntemi ile bağlantılı olarak finansal oranların ... -
Performans geribildirim görüşmesi ve çalışanların konuya ilişkin görüş ve beklentilerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Günümüz global dünyasında iş dünyasının değişen şartları, organizasyonları yüksek performans ortaya koymaya ve hedeflerini giderek yükseltmeye zorlamaktadır. Bu da şirketlerin nitelikli insan kaynağına olan ihtiyacını ...