Güncel Gönderiler: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Toplam kayıt 3504, listelenen: 821-840
-
Uyarlanabilir açık ve uzaktan öğrenme sisteminin tasarımı, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Uyarlanabilir öğrenme sistemleri öğrenme içeriklerini ya da içeriğin sunum şekillerini öğrenenlerin özelliklerine, ihtiyaç ya da tercihlerine göre uyarlayabilen sistemlerdir. Uyarlanabilir öğrenme sistemlerinde uyarlama ... -
Cittaslow Hareketi ve Seferihisar örneği : tarım, emek, mülkiyet ilişkileri ve mekan bağlamında bir çözümleme
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Küreselleşme ile birlikte değişen tarım, gıda, yemek, kent dünyanın birçok ülkesinde ve yerel birimlerde değişim ve dönüşümü beraberinde getirmiştir. Küresel kapitalizmin, sermayenin ve neoliberal politikaların önemli ... -
Türkiye'de finansal kiralama işlemleri ve finansal kiralama işlemlerinin vergisel yönleri
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu tez çalışmasında, alternatif bir finansman yöntemi ve yatırımların kiralanması yoluyla finansman sağlanması olarak tanımlayabileceğimiz finansal kiralama ve finansal kiralama kavramının Türkiye'deki vergisel uygulamaları ... -
Turizmde kırılganlık ile rezilyans kapasitesi ilişkisi : farklı turizm işletmelerinde karşılaştırmalı bir analiz
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Turizm işletmeleri, kriz ve olumsuz çevresel koşulların yarattığı baskılar karşısında yüksek derecede duyarlılık göstermekte ve bu durum işletmelerde kırılganlıklara yol açarak operasyonlarını sürdürmelerini zorlaştırmaktadır. ... -
Toplu iş hukukunda alt işverenlik ve uygulamada karşılaşılan sorunlar
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Alt işverenlik ilişkisi, iş hukuku uygulamasında en fazla sorun yaratan alanlardandır. Gerek asıl işverenlerin gerekse sendikaların alt işveren işçilerine yaklaşımları, çoğu zaman alt işveren işçilerinin kolektif haklarını ... -
Kurum kültürünün benimsenmesinin örgütsel bağlılık düzeyine olan rolünün değerlendirilmesi : Eskişehir ilinde bir özel okulda uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüz dünyasında her şey hızlı bir değişim yaşamaktadır. Bu değişim teknolojiden toplumsal hayata her alanda kendini göstermektedir. Özellikle küreselleşmenin hızlı bir şekilde gerçekleşmesi yönetim sektöründe de yeni ... -
Havayolu taşımacılığının makroekonomik belirleyicileri: Türkiye üzerine bir zaman serisi analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de havayolu taşımacılığı ile makroekonomik değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu kapsamda 1983-2015 dönemi ampirik olarak ele alınmıştır. Çalışmada havayolu taşımacılığına ilişkin ... -
Yerleştirmeleriyle Sarkis Zabunyan Metaforları ve zaman bağlantıları
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Yerleştirme sanatı (enstalasyon), geleneksel sanat eğilimlerinin aksine, sanat eseri ve izleyici arasındaki demir parmaklıkları kaldıran, mekanın niteliklerinden yararlanan ve izleyici ile interaktif bir bağ kuran sanat ... -
Mikro finansman ve mikro kredinin kadın yoksulluğunu azaltmadaki rolü ve Afganistan uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Çoğu kişiye göre, mikrofinans, çok yoksul ailelerin üretici faaliyetlere girişmelerine veya çok küçük işletmelerini büyütmelerine yardımcı olmak amacıyla onlara çok küçük meblağlarda kredi (mikrokredi) açılması ve verilmesi ... -
Sağlık kuruluşları web sitelerinin medikal turizm açısından değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Medikal turizm alanında uzmanlaşmış hastanelerin web sitesi, tıbbi tesislerin tanıtımını yapmak ve teşvik etmek için önemli bir pazarlama kanallarıdır. Medikal turizm alanında hizmet veren hastanelerin web sitelerinin ... -
Fuar katılımcılarının destinasyon imajı algıları: Expo 2016 Antalya örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Günümüzde pek çok ülke ve turistik bölge, turistlere güven sunacak ve onlara mevcut bölgelerdeki diğer yerlerden farklılaştırarak daha olumlu bir mesaj vererek onları motive edecek bir imge yaratmaya çalışıyor. Destinasyonun ... -
Havayolu ekosisteminde hizmet baskın yönelimin hizmet yeniliği ve performansa etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Yoğun rekabet ortamında faaliyetlerini sürdüren havayolu işletmelerinin rekabet avantajı elde edebilmesi ve istikrarlı bir şekilde büyüyebilmesi, yönetsel açıdan doğru ve sistemli bir bakış açısına sahip olmayı gerekli ... -
Kriz ve kurumsal risk yönetimi ile ilgili Türkiye'deki havayolu işletmelerinde farkındalık düzeyinin araştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Havayolu işletmeleri, sektörel dinamikleri, değişkenlik düzeyinin yüksek olması, paydaşların havacılığa olan ilgisi ve nitelikleri itibariyle krizlerin işletmeler üzerinde etki şiddeti daha farklı ve yüksek olabilmektedir. ... -
Türkiye'de kış turizmi destinasyonlarının rekabetçi konumlandırması
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışma, Türkiye'nin önde gelen beş kış turizmi destinasyonunun (Erciyes, Kartalkaya, Kartepe, Palandöken, Uludağ), rekabetçi konumlarının ve rekabetçi üstünlük alanlarının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. ... -
Para politikasının banka kredi kanalı yolu ile reel etkileri ve banka kredi faiz oranlarına geçişkenliği : Türkiye örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Para politikası uygulamaları reel ekonomik faaliyeti parasal aktarım mekanizması kanalları aracılığıyla etkilemektedir. Standart IS-LM modeline dayanan faiz oranı kanalının etkilerini genişleten kredi kanalında, bankalar ... -
Çalışma ilişkilerinde çerçeve sözleşmeler
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Çerçeve sözleşme, hukukun diğer alanlarında olduğu gibi toplu iş hukuku alanında da tarafların çok düzeyli hukuki işlemlerine ilişkin, genel esasların ve asgari ortak unsurların belirlenmesinde kullanılan kalıp bir sözleşme ... -
Kişilerarası iletişim sürecinde romantik eşlerde iletişimötesi iletişim aktörlerinin kullanımı : Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi öğrenci örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, kişilerarası iletişim sürecinde romantik eşlerarası iletişimötesi iletişim aktörlerini araştırmak olmakla birlikte, bu aktörlerin işlevsellik boyutunu incelemek ve analiz etmektir. Kişilerarası ... -
Tüketiciyle çevrimiçi (online) bağ kurma ile sadakat ve yeniden satın alma niyeti arasındaki ilişki : Facebook örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu çalışmanın amacı tüketiciyle online bağ kurma ile sadakat ve yeniden satın alma niyeti arasındaki ilişkiyi incelemektir. Beş bölümden oluşan araştırmanın ilk bölümünde araştırma problemi ve araştırmanın amacı hakkında ... -
Sağlık iddiası içeren gıda reklamlarının iletişim etkisinde sağlık ilginliğinin rolü
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Günümüzde tüketicilerin sağlıklı beslenme ve sağlıklı yaşama olan ilgisinin artmasıyla birlikte pazarlamacılar ürünlerini farklı şekilde konumlandırmaya, gıda firmaları sağlık iddiası olan ürünler sunmaya başlamışlardır. ... -
Oyun reklam algısı ve bu algının markaya yönelik tutum ile davranış niyeti üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bir reklam uygulaması olan oyun reklamlar, video oyun ve eğlence temelinde marka mesajını tüketiciyle buluşturmaktadır. Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi ortamda oyun oynayan insanların oyun reklamları "oyun" ve "reklam" ...