Başlık için Rektörlüğe Bağlı Birimler listeleme
Toplam kayıt 6806, listelenen: 3632-3651
-
İlkokul öğrencilerinin ev içi rollerine ilişkin beklentiler
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Pandemiler, deprem, sel, çığ, fırtına, yangın gibi ani gelişen doğal afetler, kuraklık, kıtlık gibi iklim değişiklikleri, biyolojik, kimyasal kazalar, savaşlar ve toplu göç gibi toplumları etkileyen olağanüstü durumlar ... -
İlkokul öğrencilerinin gözünden Hayat Bilgisi dersi
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada ilkokul öğrencilerinin Hayat Bilgisi dersine yönelik görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Bu bağlamda fenomenolojik desenden yararlanılmıştır. Araştırmanın ... -
İlkokul öğrencilerinin sınıf algısı ve memnuniyetleri üzerine bir çalışma: Trabzon Bedri Rahmi Eyüboğlu İlkokulu örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Bu çalışma; öğrencilerin eğitim gördükleri mevcut sınıfların tasarımında mekânsal algıyı etkileyen fiziksel faktörlerin düşünülmediği ve öğrencilerin gelişim ve performanslarına olumlu katkı verecek şekilde tasarlanmadığı ... -
İlkokul öğrencileriyle hikâye kitabı hazırlamanın hikâye edici metin yazma becerisine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2023)Bu çalışmanın amacı; ilkokul öğrencilerinin hikâye kitabı hazırlamasının hikâye edici metin yazma becerisinin gelişimine etkisini araştırmaktır. Çalışma, deneysel modellerden ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel ... -
İlkokul öğretmenleri Covid-19 pandemi deneyimlerine dayalı olarak uzaktan eğitim ve yüz yüze eğitimi nasıl karşılaştırıyorlar?
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Covid-19 pandemisi sürecinde İlkokul öğretmenleri uzaktan eğitime acil bir geçiş yaşamış ve çeşitli güçlüklerle yüzleşmişlerdir. Bu da öğretmenlerin hem uzaktan eğitime hem de yüz yüze eğitime ilişkin algılarında değişim ... -
İlkokul sınıflarında neler oluyor? Düşünme becerileri üzerine bir durum çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Düşünme becerilerinin erken yaşlarda öğrencilere kazandırılması ilkokul eğitiminin başlıca amaçlarından biridir. İlkokullarda bu konudaki sorumluluğun sınıf öğretmenlerine ait olduğu söylenebilir. Öğrencilerine düşünme ... -
İlkokullarda örgüt sağlığı ile öğretmenlerin örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmada, ilkokullarda görev yapan öğretmenlerin örgüt sağlığına yönelik görüşleri ile örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2013-2014 eğitim öğretim yılı güz döneminde ... -
İlkokullardaki öğretmen görüşlerine göre okul kültürü ile yöneticilerin çatışma yönetimi stilleri arasındaki ilişkilerin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Araştırmanın temel amacı, ilkokul öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak okul yöneticilerinin kullandığı çatışma yönetimi stili ile okul kültürü arasındaki ilişkileri incelemektir. Araştırmanın örneklemini, 2013-2014 ... -
İlköğretim 2. kademe öğrencilerinin duygusal zeka düzeylerinin ana baba tutumları açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Duygusal zeka hem kişinin kendini gerçekleştirmesini hem de kişinin kendisi ve diğer insanlar ile oluşturduğu iletişimi kapsamaktadır. Bu araştırmanın amacı, 11 – 14 yaş gurubu ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin ... -
İlköğretim 5. Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırma, ilköğretim 5. sınıf İngilizce dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 2008-2009 öğretim yılında Ankara iline bağlı Çankaya, Sincan, Keçiören, Çubuk, ... -
İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerileri ile Bilimsel Epistemolojik İnanç Düzeylerinin İncelenmesi
(2014)Bu araştırmada, ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri ile bilimsel epistemolojik inanç düzeylerinin öğrenim görülen okul türü ve başarı puanı değişkenleri açısından incelenmesi ve eleştirel düşünme ... -
İlköğretim Beşinci Sınıf Fen Ve Teknoloji Dersi Tutum Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışmaları
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Öğrenmeyi etkileyen en önemli duyuşsal özelliklerden biri olarak nitelendirilen tutum, bireylerin öğrenmelerini olumlu ya da olumsuz yönde etkileme gücüne sahiptir. Fen ve Teknoloji dersi, bireyleri bilişsel yönden ... -
İlköğretim beşinci sınıf fen ve teknoloji dersinde bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesi
(2009)Bu araştırmada, Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının benimsediği yapılandırmacı yaklaşımın 5E öğretim modeline dayalı olarak uygulanması ile ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinde bilimsel süreç becerilerinin nasıl ... -
İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersinde Araştırma Temelli Öğrenme Yaklaşımının Öğrenci Dirençlerine Etkisi
(2014)Araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi öğretme-öğrenme süreçlerinde sergiledikleri direnç davranışlarının ve belirlenen direnç davranışlarının araştırma temelli öğrenme yaklaşımı göz ... -
İlköğretim II. kademe görsel sanatlar eğitimi dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bir öğretim programının başarılı olup olmadığının belirlenmesi söz konusu olduğunda, program ile onun başlıca uygulayıcıları olan öğretmenlerin programı benimsemeleri arasında bir doğru orantı olduğu söylenebilir. Bu ... -
İlköğretim kaynaştırma uygulamalarında sınıf içi geçişleri kolaylaştıran stratejiler
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Kaynaştırma uygulamalarının yürütüldüğü sınıflarda eğitim alan gelişimsel yetersizliği olan öğrenciler gün içinde birçok etkinlik, ders ve ortam arasında farklı geçişler yaşamaktadır. Tipik gelişen öğrenciler için bu ... -
İlköğretim L.Sınıf Ders Kitaplarında Biçim İçerik İlişkisi
(Anadolu Üniversitesi, 1997) -
İlköğretim matematik öğretmen adaylarının uzamsal görselleştirme ve zihnin uzamsal alışkanlıkları arasındaki ilişki
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu çalışma, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının uzamsal görselleştirme ile zihnin uzamsal alışkanlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, öğretmen adaylarının uzamsal görselleştirme ... -
İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının pedagojik alan bilgisi bağlamında sorgulama becerileri ve öğrenci bilgileri
(2013)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının klinik görüşme görevlerini hazırlayabilme, sorgulayabilme ve sorguladıkları öğrencilerin düşüncelerini analiz edebilme ve yorumlayabilme becerilerini ... -
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı Birinci Sınıf Öğrencilerinin Fonksiyonlar Konusundaki Hazır Bulunuşlukları
(2012)Bu çalışmada, ilköğretim matematik öğretmenliği programı birinci sınıf öğrencilerinin fonksiyonlar konusundaki hazır bulunuşluk durumları incelenmiştir. Mevcut alanyazın ve üniversitede okutulacak dersler göz önüne alınarak, ...