Ara
Toplam kayıt 10, listelenen: 1-10
Investigation of The Process of Supportive Education Designed for The Reading Skills of a Student with Hearing Loss in Inclusion Environment
(Anı Publishing, 2018)
In this study, it was aimed to examine the supportive service designed for the reading teaching of a student with hearing loss who is in the first grade primary school. The study was designed as an action research. The ...
Evaluation of sequence card activities performed on hearing-impaired preschool children
(Sakarya University, 2015)
This study aims to evaluate use of sequence card in literacy activities of preschool hearing-impaired children. The study designed as a case study. The data collected from preschool grade 2 in Research and Education Center ...
Determination of Hearing-Impaired Students' Requirements for Editing and Revision of Written Texts
(EDAM, 2014)
The editing and revision stages are an important part of the writing process. This study documented the types of revisions, revision units, and revision methods used during writing conferences with hearing-impaired students. ...
İşitme yetersizliği olan öğrencilerin yazılı ürünleri gözden geçirme ve düzeltme evresine duydukları ihtiyacın belirlenmesi
(2014)
Yazılı anlatım, öğrencinin yazmak istediği düşünceleri belirleyerek yazması ve diğer insanlarla paylaşmasına olanak veren bir süreci kapsar. Bu süreçte; sözdizimi, anlam, kullanım gibi yazının içeriğine ilişkin düzeltmelere ...
The written expression performance of students with hearing loss: Results from an implementation of the auditory-oral approach
(Sakarya University, 2017)
Written expression skills play an important role in the development of the linguistic, academic and social skills of individuals from their school years onwards. The aim of this study was to evaluate the written expression ...
Kaynaştırma Eğitimine Devam Eden İşitme Engelli Öğrencilerin Yazdıkları Öykülerin İncelenmesi
(2017)
Yazılı anlatım becerisi, işiten bireylerin olduğu gibi işitme engelli bireylerin de akademik ve sosyal hayatlarında önemli bir yere sahiptir. Bu becerinin kazanılmasında okul çağında verilen sistematik ve programlı bir ...
Evaluation of hearing impaired and normal hearing students’ reading miscues by miscue analysis
(2011)
Okuma hataları, okuyucunun dilin ipucu sistemleri ile metni anlamada kullandığı okuma stratejileri hakkında bilgi vermektedir. Bu çalışmanın amacı, koklear implantlı öğrenciler ile işiten öğrencilerin öykülerdeki okuma ...
An Examination of Stories Written by Students with Hearing Impairment in Inclusive Classrooms
(Ankara University, Fac Educational Sciences, 2017)
Writing skills have an important place in people's academic and social lives. This paper examines the written skills of students with hearing impairment in inclusive classrooms and student characteristics considered to be ...
Determination of hearing-impaired students' requirements for editing and revision of written texts [İşitme yetersizligi olan ögrencilerin yazi{dotless}li{dotless} ürünleri gözden geçirme ve düzeltme evresine duyduklari{dotless} i·htiyaci{dotless}n belirlenmesi]
(Edam, 2014)
The editing and revision stages are an important part of the writing process. This study documented the types of revisions, revision units, and revision methods used during writing conferences with hearing-impaired students. ...
İşitme Engelli Bir Çocuğun Okuma Yazma Becerilerinin Dil Deneyim Yaklaşımı İle Desteklenmesi
(2015)
Dil Deneyim Yaklaşımı; dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin bir arada kullanılması ve okuma materyallerinin öğrencilerin deneyimleriyle oluşturulması temeline dayanmaktadır. Bu araştırmanın amacı, işitme engelli ...