Yayıncı "Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü" Eğitim Bilimleri Enstitüsü için listeleme
Toplam kayıt 123, listelenen: 41-60
-
Exploring the interactive and evaluative decision-making process of ELT teachers : A multiple case study
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışma öğretmenlerin etkileşimli ve değerlendirici kararlarının arkasındaki nedenleri incelemiştir. Katılımcılar İstanbul'un Asya ve Avrupa yakalarında bulunan iki özel İngilizce dil okulunda çalışan üç tane tecrübeli ... -
The frequency and type of lexical errors in the argumentative essays of Turkish EFL teacher candidates
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı Türk İngilizce Öğretmenliği Bölümü öğrencilerinin yazdıkları tartışmacı (argumentative) kompozisyonlardaki hataları belirlemek, kategorilere ayırmak ve kelime özellikleri, kelime hataları ile metinlerin ... -
Freshman ELT students' oral communication strategies, foreign language speaking anxiety and perceived communication apprehension in oral communication skills course
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışma, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin Sözlü İletişim Becerileri dersinde yaşadığı yabancı dil konuşma kaygısı ve iletişim kaygısının seviyesini bulmayı ve kullandıkları sözlü iletişim stratejilerini ... -
Gelişimsel yetersizliği olan öğrencileri bağımsız yaşama geçişe hazırlamada öğretmenlere yönelik tasarlanan eğitim programının etkililiği
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, gelişimsel yetersizliği olan (GYO) öğrencilerle çalışan öğretmenlerin öğrencilerini bağımsız yaşama hazırlarken gereksinimlerini belirlemek, bu gereksinimler doğrultusunda tasarlanan eğitim programının ... -
Göçmen öğrencilerin eğitim gereksinimlerinin paydaş görüşler doğrultusunda belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Günümüzde insanın ilgi ve gereksinimleri, eğitimde bir odak noktası olarak görülmektedir. Bireylerin ilgi ve gereksinimlerinin ise farklılıkları bağlamında değiştiği düşünüldüğünde; bireylerin ortak yönleri kadar bireysel ... -
Görsel iletişim projesi tasarımında bireysellik üzerine bir durum çalışması
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Teknolojik gelişmelerle birlikte günlük hayatın hemen hemen her alanında kullanılan görsellerin önemi artmaktadır. Buna bağlı olarak görsellerin okunması, anlamlandırılması, yorumlanması ve görseller aralarındaki bağlantıların ... -
Görsel okuryazarlık odaklı tasarım çalışmaları üzerine bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Görsel imajların hızlıca aktığı yeni dünyayı anlamak ve anlamlandırmak için pek çok yeni okuryazarlık türü ortaya çıkmıştır. Hem medyanın hem sanatın görsel imajları hızlıca üretmekte ve tüketmekte olduğu bu yenidünya ... -
Görsel pedagojik farkındalığa dayalı görsel sanatlar eğitimine yönelik bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar Eğitimi bölümündeki seçmeli sanat atölye Grafik Tasarım dersinde görsel kültür odaklı görsel pedagojik farkındalığın nasıl geliştirilebileceğini ve tasarım süreçlerine nasıl yansıdığını ... -
Görsel sanatlar dersi öğretim programı (ortaokul) ve görsel sanatlar öğretmen kılavuz kitabı'nda çevre eğitimi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Dünyanın ortak sorunu olan ve sağlığı tehdit eden çevre sorunları gün geçtikçe artmaktadır. Bu sorunların artık ciddi bir boyutta hissedildiği dünyada çevre eğitimi üzerinde durulması gereken önemli bir konudur. Sanat ... -
Görsel sanatlar eğitiminde görsel kültürün BİLSEM öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerine katkısı
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırma ile Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM) görsel sanatlar yetenek alanındaki 10-13 yaş grubundaki öğrencilerin, görsel sanatlar eğitimi kapsamında yapılan görsel kültür temelli etkinliklerin onların eleştirel ... -
Görsel sanatlar eğitiminde kavrama dayalı öğrenme
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Günümüz dünyasında hızlıca değişen koşullar altında bilgiyi anlamlandırmak için daha farklı düşünme becerilerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu ihtiyaç görsel sanatlar eğitimini de kapsamaktadır. Kavrama dayalı eğitim, üç boyutlu ... -
Güce güç katmak : bütünleştirme uygulamalarındaki okul öncesi öğretmenlerini güçlendirme süreci
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Çalışma, bütünleştirme uygulamaları kapsamında özel gereksinimli öğrencisi olan okul öncesi öğretmelerinin gereksinimlerini belirleyerek, bu gereksinimler doğrultusunda modüler yapıya dayalı öğretmen güçlendirme programı ... -
Güzel sanatlar eğitimi bölümlerindeki bilimsel araştırma yöntemleri dersine yönelik öğretim elemanı görüşleri
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Sanat eğitiminde öğrenim gören öğretmen adaylarında, sanat ve bilim ilişkisine dair farkındalık oluşturmak için Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersi oldukça önemlidir. Bu araştırmanın amacı, görsel sanatlar eğitimcisi ... -
Güzel sanatlar eğitiminde üç boyutlu modelleme ile maket tasarımına yönelik bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Sanat eğitimi alan bireylerin günümüz teknolojilerinden yararlanabilmeleri, bu teknolojilerin getirilerini tasarım süreçlerinde kullanabilmeleri ve tasarım olanaklarını deneysel olarak gerçekleştirebilmeleri sanat eğitimi ... -
Impact of delayed corrective feedback on Turkish EFL students' improvement in interactive tasks : a study with preparatory students
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Konuşma becerisinin önem kazanmasıyla öğrencilerin performanslarına verilen geri dönüt bir gerekliliktir. Sözel düzeltici geri dönütün verileceği zaman ise tartışılmaktadır. Geciktirilmiş düzeltici geri dönütün kendi başına ... -
Interkulturelle sensibilität der studierenden an der Abteilung Deutsch als Fremdsprache der Pädagogischen Fakultät an der Anadolu Universität
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Öğretmenliği'nde öğrenim gören birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin kültürlerarası duyarlılıklarını belirlemek amaçlanmıştır. Bu bağlamda 2018/2019 öğretim yılının bahar döneminde hem nicel hem nitel ... -
Investigating L2 explicit knowledge and its reflection in reading and writing performance of Turkish EFL learners : a cross-sectional study with first-and fourth-year ELT students
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de bir devlet üniversitesinde İngilizce Öğretmenliği bölümünde okuyan birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerin, açık yabancı dil bilgisini oluşturan çözümlenmiş bilgi ve üstdil bilgi düzeylerini ... -
An investigation of pre-service english teachers' digital nativity, technology acceptance, and attitudes about technology use in the classroom
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışma, İngilizce öğretmen adaylarının dijital yerliliklerini, teknoloji kabullerini ve dil öğretimi ve öğrenme süreçlerinde teknoloji kullanımına karşı tutumlarını araştırmayı ve dijital yerlilik ile teknoloji kabulü ... -
İkonografik görsellerin anlam ve sembolleri üzerine sanat temelli eğitim araştırma yöntemi : A/r/tografi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Kişisel sanatsal sorgulamalar çerçevesinde görsel kültürel kodlar barındıran Kapadokya kiliselerinde yer alan "İkonografik görsellerin anlam ve sembolleri" uygulama odaklı sanat temelli bir eğitim araştırma yöntemi olan ... -
İlkokul 2. sınıf Türkçe dersinde çocuklar için felsefe eğitimi uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, İlkokul ikinci sınıf Türkçe dersiyle bütünleştirilen çocuklar için felsefe eğitimi uygulamalarının nasıl gerçekleştirildiğini belirlemektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ...