Yayıncı "Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü" Eğitim Bilimleri Enstitüsü için listeleme
Toplam kayıt 123, listelenen: 1-20
-
0-3 yaş işitme kayıplı çocuklarla aile eğitimlerini yürüten öğretmenlerin hizmet içi eğitim sürecinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinde (ÖERM) 0-3 yaş işitme kayıplı çocukların aile eğitimlerini yürüten öğretmenlerin ihtiyaçlarına dayalı mesleki gelişimlerinin hizmet ... -
Acquisition of English psych verbs by Turkish-speaking undergraduare EFL learners
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın temel amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin ruh-durum eylem edinimlerini incelemektir. Önceki çalışmalardan elde edilen sonuçlar, öğrencilerin Deneyimleyen-Özne (SE) ruh-durum ... -
Açık öğretim lisesi ve anadolu lisesi matematik ders kitaplarının denklemler ve eşitsizlikler konusu bağlamında prakseolojik yaklaşımla incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Milli Eğitim Bakanlığının 2019-2020 eğitim öğretim yılı verilerine göre genel ortaöğretim öğrenci sayısının %63'ü kadar Açık Öğretim Lisesi öğrencisi bulunmaktadır. 12 yıllık zorunlu eğitimin hayata geçirilmesiyle birlikte ... -
Ailelerin işitme kayıplı çocuklarıyla deneyimledikleri erken okuryazarlık yaşantılarının desteklenmesi : Eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Araştırmanın amacı, işitme kayıplı çocuğu olan üç ailenin erken okuryazarlık uygulamalarının incelenmesi ve araştırma sürecinde yaşadıkları sorunları çözme gayretiyle uygulamaların uzaktan desteklerle iyileştirilmesidir. ... -
Algoritmik düşünme becerilerinin kazandırılmasına yönelik dokunulabilir bir kullanıcı arayüzü geliştirilmesi /
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada amaç, ortaokul 5. Sınıf öğrencilerinin algoritmik düşünme becerilerinin geliştirilmesinde dokunulabilir kullanıcı arayüzüne sahip olan "Dokunulabilir, Değiştirilebilir ve Düzenlenebilir Algoritmik Düşünme ... -
An alternative multi-trait rubric for the performance-based assessment of EFL writing proficiency at Bursa Uludağ University, School of Foreign Languages
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışma, Bursa Uludağ Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, İngilizce Hazırlık Programı'nın (BUÜ-YDYO-İHP) yeterlilik sınavındaki yazılı anlatım bölümünün değerlendirilmesinde kullanılan ölçeğe yönelik güvenirlik ... -
An analysis of verb-noun combinations in high frequency verbs in argumentative essays of Turkish ELT students : the case of make and do
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Kelime gruplarının ve özellikle eşdizimsellik bilgisinin yabancı bir dilde yetkinliğin önemli bir parçası olduğu sıklıkla iddia edilmektedir. Ayrıca, yüksek-frekanslı fiillerin öğrenenler için özellikle diğer kelimelerle ... -
Annelerin zihinsel yetersizliği olan çocuğunun eğitimine katılım düzeyinin aile yaşam kalitesi algısı üzerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmanın amacı, okul öncesi dönemde zihinsel yetersizliği olan çocuğa sahip annelerin aile katılım düzeyleri ve aile yaşam kalitesi algıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde ... -
Babasının gözünden işitme kayıplı kızı : yaşam öyküsü
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Araştırmanın amacı, işitme kayıplı yetişkin çocuğu olan normal işiten bir babanın yaşam hikâyesinin incelenmesi ve babanın işitme kayıplı çocuğunun hayatı ve gelişim dönemleri üzerindeki etkilerinin derinlemesine anlaşılmasıdır. ... -
Beşinci sınıf öğrencilerinin doğal sayılarda dört işlem kullanmaya uygun problem kurma becerilerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Çalışmanın amacı, ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin problem kurma becerilerini; yapılandırılmış, yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmamış problem kurma türlerine göre incelenmesidir. Yöntem olarak, nitel araştırma ... -
Bir ilkokulda okul çaplı olumlu davranışsal destek programının uygulanması
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, bir ilkokuldaki mevcut durumu ortaya koyarak okul çaplı bir olumlu davranışsal destek müdahalesi tasarlamak; tasarlanan bu okul çaplı olumlu davranışsal destek müdahalesinin, öğrencilerin problem ... -
Bir okul öncesi eğitim sınıfındaki kaynaştırma uygulamalarının özel eğitim danışmanlığı desteğiyle iyileştirilmesi : bir eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırma, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan bir çocuğun kayıtlı olduğu bir okul öncesi sınıfındaki kaynaştırma uygulamalarının özel eğitim danışmanlığı (ÖED) desteğiyle iyileştirilmesinin amaçlandığı bir eylem ... -
Bir ortaokuldaki özel gereksinimli öğrencilerin sosyal becerilerinin geliştirilmesine ve problem davranışlarının azaltılmasına yönelik okul çaplı olumlu davranışsal destek : eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmanın amacı, kaynaştırma uygulanan bir ortaokulda okul çaplı olumlu davranışsal destek uygulamasıyla özel gereksinimli öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmek, sosyal kabullerini arttırmak ve var olan problem ... -
BİLSEM ortaokul öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmada, Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM' lerde) öğrenim gören üstün zekâlı ve özel yetenekli öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarının ne düzeyde olduğunun ve söz konusu tutumların; öğrencilerin öğrenim ... -
A cross-sectional evaluation of syntactic complexity and lexical diversity as predictors of foreign language writing quality : A study with pre-service teachers of English
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın temel amacı sözdizimsel karmaşıklık ve sözcük çeşitliliğinin yabancı dildeki yazma kalitesini ne ölçüde yordadığını araştırmaktır. Bu yüzden, mevcut çalışmada İngilizce öğretmenliği bölümü birinci ve dördüncü ... -
Çevrimiçi öğrenme ortamlarında öğrenen katılımını etkileyen etmenler
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı çevrimiçi öğrenme ortamlarında öğrenen katılımını etkileyen etmenleri belirlemektir. Eş zamanlı dönüşümsel karma araştırma yönteminin kullanıldığı araştırma, 2020-2021 öğretim yılında Türkiye'deki ... -
Çocuklar için zihinsel hız testinin geliştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Genel zekâ ile ilişkili bir bileşen olan zihinsel hız, bilgi işleme süreçlerinde etkili olduğu gibi öğrenme potansiyelinin de bir göstergesidir. Zihinsel hızın zihinsel performansa dayalı olarak ölçülmesine yönelik kuramsal ... -
Çocuklarında otizm spektrum bozukluğu olan ebeveynlere sunulan koçluk uygulamalarının anne-çocuk çiftleri üzerindeki etkileri
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmada ebeveyn koçluğunun ebeveynlerin işlevsel iletişim öğretimini (İİÖ) uygulama becerileriyle, ebeveynler tarafından sunulan İİÖ'nün otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklarının problem davranışlarının azaltılması ... -
Çokkültürlü eğitime dayalı öğretim ilke ve yöntemleri dersinin çokkültürlü öğretmen yeterliklerine, evrensellik-farklılık yönelimine ve mesleğe yönelik tutuma etkisi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, "Öğretim İlke ve Yöntemleri (ÖİY)" ders programını çokkültürlü eğitim yaklaşımına uygun olarak yeniden tasarlamak ve bu programın uygulama sürecinin öğretmen adaylarının çokkültürlü öğretmen ... -
Çoklu ortamla değerlendirme materyalinde duygusal tasarımın işe koşulmasının bilişsel yüke ve motivasyona etkileri
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Çoklu ortamla öğrenmeye ilişkin tasarım ilkeleri incelendiğinde öğrenenlerin motivasyonlarına ilişkin ilkeler bulunsa da bilişsel yük oluşturabileceği için motivasyon öğeleri ihmal edilmektedir. Oysa öğrenenlerin, bilişsel ...