Güncel Gönderiler: Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Toplam kayıt 1606, listelenen: 321-340
-
Implicit phrasal verb knowledge gains through conceptual metaphor theory: A case of university prep school students
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Araştırmanın başlıca amacı öbek eylemlerin Kavramsal Eğretileme Kuramı ışığında açık kelime öğretimi tekniği kullanılarak öğretilmesi yoluyla hem kısa hem de uzun süreli bir öğrenme sağlanıp sağlanamayacağını sorgulamaktır. ... -
Üniversite öğrencilerinin dijital güvenlik öz yeterlikleri ve çevrimiçi risk alma eğilimlerinin incelenmesi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Hayatın her alanında vazgeçilmez kolaylıklar sunan internet teknolojileri, bireylerin iyi oluşlarını etkileyen çeşitli riskleri de beraberinde getirmektedir. Söz konusu teknolojilerin kullanım süreleri ve kullanıcı sayıları ... -
Dijital olarak tasarlanmış bir eğitsel oyun ortamında ortaokul öğrencilerinin alan kavramının gelişimininin celenmesi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı dijital olarak tasarlanmış bir eğitsel oyun ortamında ortaokul 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin alan kavramının gelişiminin incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma olup desen olarak durum çalışması ... -
11. sınıf öğrencilerinin fonksiyon kavramı kapsamında problem çözme sürecindeki düşünme yollarının incelenmesi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Problem çözme, okul matematiğinin merkezinde yer alan en temel becerilerden biri olmanın yanı sıra matematik eğitimi alanyazının en çok odaklanılan çalışma alanlarından biridir. Problemin tanımı gereği, bir problemin ... -
Christine Nöstlinger’in seçilmiş kitaplarıyla kurgulanan yaratıcı drama etkinliklerinin yazma becerisine etkisi
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmanın amacı Christine Nöstlinger’in kitaplarıyla kurgulanan yaratıcı drama etkinliklerinin ilköğretim 4. sınıf öğrencilerinin yazma becerilerine etkisini incelemek ve bu etkinliklere ilişkin öğrenci görüşlerini ... -
An analysis of factive cognitive verb complementation patterns used by elt students
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, İngilizce'yi yabancı dil olarak olarak öğrenen Türk öğrencilerin olgusal biliş eylemlerini (bil-, anla-, hatırla-, unut-, ve pişman ol-) yanulamlama (eylemin seçtiği üyeler) özellikleri açısından ... -
Gelişimsel yetersizliği olan öğrencilere uyarlanmış bilişsel strateji paketi kullanılarak adres yazma becerisinin öğretimi
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada gelişimsel yetersizliği bulunan bireylere ev adresini bağımsız yazma becerisinin öğretimi için uyarlanmış T-M-S-N-İ-İ (Tabloyu incele-Mahalleyi yaz-Sokağı yaz-Kapı numarasını yaz-İlçeyi yaz-İli yaz) bilişsel ... -
Learning vocabulary with a computer-based vocabulary flashcard tool in a Turkish EFL High School context
(Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Kelime bilgisi yabancı dil ediniminin temel kısmını oluşturmaktadır. Dil öğrenmenin ilk aşamalarında çok fazla kelime öğrenilmesi beklendiğinden, öğrenciler kelime öğrenmek için önemli ölçüde zaman ve çaba harcamalıdır. ... -
Enseignement/apprentissage interculturel précoce des langues étrangères : Etat des lieux exploratoire dans la formation des enseignants en turquie
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018., 2018)Bu araştırmanın genel amacı, Türkiye'deki yabancı dil öğretmen eğitimi programlarını kültürlerarası yaklaşım ve özellikle de erken yaşta kültürlerarası dil öğretiminin yeri açısından inceleyerek yabancı dil öğretim üyelerinin ... -
Interkulturelles Lernen im DaF-Unterricht: Eine Fallstudie in den Vorbereitungsklassen der Hochschule für Fremdsprachen an einer Universität in der Türkei
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada, kültürlerarası yaklaşım çerçevesinde üniversitenin hazırlık sınıflarında ders veren öğretim görevlilerinin görüşleri ve sınıf içi uygulamaları doğrultusunda mevcut durumu ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu ... -
Sanayi Ortaklı Eğitim Kapsamında Öğrenci Kazanımlarının Değerlendirilmesi
(2008)Bu çalışmada, mühendislik eğitim programları içerisinde altmış iş günü olarak yer alan “Sanayi Ortaklı Eğitim (SOE)” kapsamında oluşan öğrenci kazanımlarının, öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır. ... -
Effect of interdisciplinary analogy based teaching on the science and technology course learning levels of primary students with different academic achievements [Disiplinlerarasi{dotless} analoji tabanli{dotless} ögretimin farkli{dotless} düzeylerde akademik başari{dotless}li{dotless} i·lkögretim ögrencilerinin fen ve teknoloji dersi ögrenme düzeyleri üzerindeki etkisi]
(Ankara University, 2014)In this research, it is aimed to determine the effect of interdisciplinary analogy based teaching on the science and technology course learning qualities of primary school students having different levels of academic ... -
Evaluation of the distance education pre-service teachers' opinions about teaching practice course (case of Izmir City)
(2012)The aim of this study was to determine the distance education pre-service teachers' opinions about the teaching practice course. The study was conducted with descriptive method. For data collection, analysis and interpretation, ... -
The Problems International Students in Turkey Face in Learning Environments and the Problem-Solving Skills Preferred
(Nesibe Aydin Education Inst, 2016)The purpose of the study is to determine the problems international students studying in Turkey face in the learning environments and the problem solving skills preferred to solve these problems. The study is a qualitative ... -
Online Learning and High School Students: a Cultural Perspective
(Anadolu University, 2018)The purpose of this study is to investigate the insights of high school students regarding their online learning experiences in the margin of cultural considerations. The study was designed in a qualitative pattern. The ... -
The effect of "Whatsapp" usage on the attitudes of students toward english self-efficacy and english courses in foreign language education outside the school
(T&K Academic, 2019)The aim of this study is to examine if using WhatsApp actively in English outside the school has any effect on the students' attitudes and self-efficacy belief on English course. In this study, a sequential explanatory ... -
The Effect of Flipped Learning Approach on Academic Achievement: A Meta-Analysis Study
(Hacettepe University, 2019)This study aims to examine the effect of the flipped learning approach on academic achievement through meta-analysis method. The study consists of the published articles in scientific journals, master's and doctoral theses ... -
İlkokul Öğrencilerinin Kendi Kendine Öğrenme Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Öğretici Destekli Bir Model (İÖDKKÖM) Önerisi
(2016)Bu araştırmada ilkokul 1.-4.sınıf öğrencilerinin kendi kendine öğrenme (KKÖ) becerilerinin geliştirilmesi ve ilkokul 4.sınıflar için öğretici destekli bir kendi kendine öğrenme modelinin (İÖDKKÖM) tasarlanması amaçlanmıştır. ... -
Evolution of teacher leadership as a challenging paradigm in rethinking and restructuring educational settings
(Springer Singapore, 2017)This chapter will examine teacher leadership as a challenging concept associated with school effectiveness and improving student success. From a historical perspective, roles and functions of teacher leadership have evolved ...