Güncel Gönderiler: Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Toplam kayıt 1606, listelenen: 361-380
-
Okul Yöneticileri Açısından Etik Liderlik
(2016)Bu araştırmanın genel amacı Eskişehir ili Tepebaşı ve Odunpazarı ilçelerinde ortaöğretim okullarında görev yapan okul yöneticilerine göre etik lider olarak okul yöneticilerinin özelliklerini, liderlik özelliklerini, ... -
Uluslararası Öğrencilerin Kültürel Uyum Sürecine Yönelik Tasarım Tabanlı Araştırma Yaklaşımına Dayalı Çevrimiçi Oryantasyon Uygulamasının Geliştirilmesi
(2017)Araştırma; uluslararası öğrencilerin Türk kültürüne ve çevreye uyum sürecinde kullanılabilecek bir çevrimiçi sistemden içerik beklentilerinin belirlenmesi, bu çevrimiçi sistemin tasarlanması ve hazırlanan çevrimiçi sistemin ... -
İlköğretim bilgisayar laboratuarlarının ergonomik ilkelere göre incelenmesi: Eskişehir ili örneği
(2011)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarındaki bilgisayar laboratuarlarının ergonomik ilkelere uygunluğunun incelenmesidir. Bu amaçla, daha önceden Türkçe’ye çevrilmiş olan “Bilgisayarlı Çalışma Ortamlarında Ergonomi Uyum ... -
Students views on using portfolio assessment in efl writing courses
(2010)Bu çalışmanın amacı İngilizce hazırlık sınıflarında okuyan öğrencilerin yazma derslerinde çalışma dosyası (portfolyo) değerlendirmesi ile ilgili görüşlerini araştırmaktır. Bu çalışma aynı zamanda çalışmaya katılan öğrencilerin ... -
Yansıtıcı düşünme ölçeğinin Türkçeye uyarlanması
(2012)Bu çalışmanın amacı, 2000 yılında Kember ve arkadaşları tarafından geliştirilen Yansıtıcı Düşünme Ölçeği (YDÖ)’nin Türkçe’ye uyarlamasını gerçekleştirmektir. Özgün dili İngilizce olan ölçek “alışkanlık”, “anlama”, “yansıtma” ... -
Individual Innovativeness Scale (IS): The study of adaptation to Turkish, validity and reliability [Bi·reysel Yeni·li·kçi·li·k Ölç egi· (BYÖ): Türkçeye uyarlama, geçerli·k ve güveni·rli·k çalişmasi]
(2010)The aim of this study is to adapt the Innovativeness Scale which developed H. Thomas Hurt and others in 1977 to Turkish. In the light of results the adapted scale, that validity and reliability studies were carried out on ... -
The relationship between Learning Strategies and Time Management skills used by teacher candidates [ögretmen adaylari{dotless}ni{dotless}n Kullandi{dotless}klari{dotless} Ögrenme Stratejileri İle Zaman Yönetimi Becerileri arasi{dotless}ndaki İlişki]
(2013)The purpose of the research is to determine the relation between learning strategies and timemanagement skills used by teacher candidates. For this purpose, 243 teacher candidates participated in the research which has ... -
Erken çocuklukta özel egitime ilişkin türkiye'de gerçekleştirilmiş lisansüstü tez çalişmalarinin gözden geçirilmesi
(2009)[No abstract available] -
Sosyal Bilgiler Dersinde Güncel Olay Kullanımının Öğrencilerin Sosyal Problemlere Duyarlılıklarına Etkisi
(2017)Araştırmanın amacı, 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde güncel olay kullanımının öğrencilerin sosyal problemlere duyarlılıklarına etkisinin araştırılmasıdır. Araştırma karma yöntem desenlerinden gömülü desene göre ... -
İlköğretimde I. Kademede Bilimsel Tutum Ve Davranış Kazandırmada Fen Bilgisi Dersinin Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri
(2007)İlköğretimde mihver derslerden biri olan Fen Bilgisinin temel amaçlarından biri, öğrencilerde bilimsel merakın uyandırılması, bilimsel tutum ve becerilerin geliştirilmesi ve bunların davranışa dönüştürülmesidir. Bu ... -
Watch your teaching: A reflection strategy for EFL pre-service teachers through video recordings
(Elsevier Science BV, 2015)The central issue addressed in this study is the use of video recordings to help foster the reflective practice of pre-service teachers. For the study, we used a qualitative research methodology to investigate and discuss ... -
The Adaptation of Abridged ACRA Learning Strategies Scale for High School Students: Validity and Reliability Analyses11
(2015)Bu çalışmada, Arias ve Justica (2003) tarafından geliştirilmiş olan 'Kısaltılmış ACRA Öğrenme Stratejileri' ölçeğinin lise öğrencileri için uyarlama çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Ölçek, öncelikle Türkçeye çevrilmiş, ... -
Doktora Öğrencilerinin İlk Nitel Araştırma Deneyimlerinin Günlükler Aracılığıyla İncelenmesi
(2015)Bu çalışmanın amacı, doktora öğrencilerinin deneyimledikleri ilk nitel araştırma sürecini ve oluşturmaya çalıştıkları nitel araştırmacı kimliklerini yansıtıcı günlükler aracılığıyla anlamaya çalışmaktır. Araştırma analitik ... -
Elementary Pre-Service Teachers' Metaphorical Perceptions Regarding Life Sciences
(2014)Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının Hayat Bilgisi dersine ilişkin kullandıkları metaforları belirlemektir. Araştırma, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programında 3. ... -
Analysing the Elementary Science and Technology Coursebook and Student Workbook in Terms of Constructivism
(World Acad Sci, Eng & Tech-Waset, 2008)The curriculum of the primary school science course was redesigned on the basis of constructivism in 2005-2006 academic years, in Turkey. In this context, the name of this course has been changed as "Science and Technology"; ... -
Anger Rumination Scale: Psychometric properties of the Turkish version
(Cumhuriyet University Tip Fak Psikiyatri Anabilim Dali, 2014)Purpose: The aim of this study is to examine the validity and reliability of the Turkish version of the Anger Rumination Scale (ARS). Methods: The first phase of this study was conducted with 405 students from Sakarya ... -
Primary School Teachers' Views About Global Education in
(2016)Problem Durumu: Bugün, teknolojik ve bilimsel gelişmelerin yoğun etkisiyle ekonomiden siyasete, spordan doğal felaketlere kadar birçok alanda ve sorunda dünya dinamiklerinin sürekli olarak değiştiği bir çağ yaşanmaktadır. ... -
The Adaptation of Abridged ACRA Learning Strategies Scale for High School Students: Validity and Reliability Analyses
(Ankara University, 2015)In this study, ‘ACRA Higher Education Learning Strategies Scale’, which was developed by Arias and Justica (2003) for higher education students is aimed to be adapted for high school students. Firstly, the scale was ... -
ACRA-Yükseköğretim Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Uyarlanması Çalışması
(2014)Bu çalışmanın amacı, ACRA-Yükseköğretim Öğrenme Stratejileri ölçeğinin geçerlik, güvenirlik çalışmasının yapılarak Türk yükseköğretim öğrencileri için uyarlamadır. Yükseköğretim için kullanılan "ACRA-Yükseköğretim Öğrenme ... -
Individual Innovativeness Scale (Is): the Study of Adaptation to Turkish, Validity and Reliability
(Hacettepe University, 2010)The aim of this study is to adapt the Innovativeness Scale which developed H. Thomas Hurt and others in 1977 to Turkish. In the light of results the adapted scale, that validity and reliability studies were carried out on ...