Güncel Gönderiler: Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Toplam kayıt 1606, listelenen: 641-660
-
Oyun ve fiziki etkinliklere dayalı fen eğitimi : disiplinlerarası öğretim uygulaması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın amacı, disiplinlerarası öğretim yaklaşımlarına uygun olarak Oyun ve Fiziki Etkinlikler dersi yoluyla verilen fen öğretiminin öğrencilerin fen kavramlarını öğrenmelerine etkisini incelemektir. Çalışma 2014-2015 ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal adalet algı ve deneyimleri
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Yirmibirinci yüzyıl, dünya genelinde yaşanan toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlerin en hızlı gerçekleştiği dönem olarak kabul edilmektedir. Gerçekleşen bu değişimler eğitim anlayışını doğrudan etkilemektedir. Eğitimin ... -
İlk okuma yazma öğretiminde akran işbirliği
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Kişiler ve toplumlar arası iletişimin temel kaynağı olan dil, bireylerin yaşadıkları ortama uyum sağlamalarında en etkili araç rolündedir. Bireylerin düşünmesini, etkileşimde bulunmasını ve kendini ifade etmesini sağlayan ... -
Zihin yetersizliği olan öğrencilere görsel-işitsel teknolojilerle sunulan tablet bilgisayar öğretim programının etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Tablet kullanma becerisi, zihin yetersizliği olan çocuğun kazanması gereken pek çok bağımsız yaşam becerisi ve akademik beceri için önkoşul özelliği göstermektedir. Bu araştırma, hafif ve orta düzeyde zihin yetersizliği ... -
İlköğretim okullarındaki İngilizce öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüş ve önerileri
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim İngilizce Öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüş ve önerilerini belirlemektir. Araştırma, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Eskişehir ili Tepebaşı ilçesinde kaynaştırma ... -
Kavramsal sanat uygulamalarıyla öğrencilerin sanatsal ifade biçimlerinin geliştirilmesine ilişkin eylem araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)1960'lı yıllardan itibaren sanat alanında yaşanan hızlı dönüşüm, teknolojik alandaki gelişmeler günümüz sanatının ifade formlarını, düşünüş biçimlerini değiştirmiş, dönüştürmüştür. Sanattaki bu değişimle birlikte, sanat ... -
Öğrenme nesnelerinin öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik içerik bilgisi becerilerine etkisinin değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın amacı, öğrenme nesneleri kullanımlarının sınıf öğretmeni adaylarının Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi (TPİB) yeterliklerine ve Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) kullanımlarına etkisinin incelenmesidir. ... -
Düşünme eğitimi dersinin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmada, ilköğretim 6. sınıfta seçmeli ders olarak okutulan Düşünme Eğitimi dersinin öğrencilerin eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileri üzerindeki etkisinin ve eleştirel düşünme ile yaratıcı düşünme arasında bir ... -
Kaynas?tırma ortamında eg?itim alan ı?s?itme engelli o?g?rencilere destek o?zel eg?itim hizmeti sunan eg?itimciye yo?nelik mento?rlu?k su?recinin ı?ncelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)O?ğretmenlikte mesleki gelişim; o?ğretmenlerin bilgi, beceri, değer ve tutumlarının gelişimini destekleyen, etkili o?ğrenme ve o?ğretme ortamlarının gelişimini sağlayan bir su?rec?tir. O?ğretmenlerin meslek yaşamı boyunca ... -
Doğrusal denklemlerin 7. sınıflarda öğretiminde geometri sketchpad kullanımının çoklu temsil ve enstrümantal yaklaşım boyutundan incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Dinamik Geometri Ortamının öğrencilerin akıl yürütme ve yorumlama becerilerinin gelişimini desteklediği bilinmektedir. Ortaokul programında önemli bir yeri olan, iki değişken arasındaki ilişki yönüyle fonksiyon kavramına ... -
Fen ve Teknoloji dersinde bilim defteri uygulaması : ilkokul 4. sınıflar üzerine bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde bilim defteri tutmanın öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine, derse yönelik tutumlarına ve hatırlama düzeylerine etkisini ... -
The effect of task-induced involvement load on incidental vocabulary acquisition among ELT students
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Dışarıdan gelen mesajları anlamak ve mesaj üretmek kelime bilgisine bağlı olduğu için, kelime bilgisi dil öğrenmenin merkezinde yer almaktadır. Yabancı dil öğrenenler dil öğrenme sürecinin her aşamasında başarılı olabilmek ... -
Eğitim fakültelerindeki öğretmenlik uygulaması dersinin değerlendirilmesi ve öğretim programının hazırlanması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bilgi çağı ile birlikte ortaya çıkan yeni anlayış tüm alanları olduğu gibi eğitim alanını ve öğretmenlik mesleğini de etkilemektedir. Bu çağda öğretmenlerden beklenen var olan bilgiyi aktarmaları değil, eleştirel bir bakış ... -
The impact of vocabulary knowledge on reading, writing and proficiency scores of b2.2 level Turkish students : a study with Anadolu University English Prep-School students
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışma, yabancı dilde sözcük gelişiminin artımlı ve çok boyutlu yapısını ve bunun, katılımcıların okuma ve yazma performansları ile genel yabancı dil yetenekleriyle ilgisini açıklığa kavuşturma amacındadır. Bu esas ... -
Permütasyon ve olasılık konusunun öğretiminde bilgi değişme tekniğinin kullanılmasının akademik başarıya ve hatırda tutma düzeyine etkisinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, işbirliğine dayalı öğrenme yönteminde kullanılan tekniklerden Bilgi Değişme Tekniğinin Permütasyon ve Olasılık konusunun öğretiminde öğretmen merkezli öğretim yöntemlerine göre öğrencinin akademik ... -
İlkokul dördüncü sınıf Türkçe dersinde dinleme becerilerinin geliştirilmesinde dijital hikayelerin kullanılması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Dinleme yalnızca günlük yaşamda değil, bireylerin eğitim-öğretim yaşamlarında da çok önemli bir yere sahiptir. Okul öncesi dönemde dinleme becerileri kendiliğinden doğal biçimde edinilir ve gelişir. Okul döneminde verilecek ... -
Reflection on reflection : EFL university instructors' perceptions on reflective practice
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın öncelikli amacı, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten üniversite okutmanlarını yansıtmalı öğretim araçlarını kullanarak yansıtmalı öğretime katmak ve onların bu katıldıkları yansıtmalı öğretim uygulamalarıyla ... -
Autograph programı kullanımının 10. sınıf öğrencilerinin fonksiyonların simetrileri ve cebirsel özellikleri konusundaki başarısına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmada Autograph programı kullanımının 10.sınıf öğrencilerinin fonksiyonların simetrileri ve cebirsel özellikleri konusundaki başarısına ve bu konularla ilgili kuralları genellemelerine etkisi incelenmiştir. ... -
Sınıfında özel gereksinimli öğrencisi olan okul öncesi öğretmenlerinin doğal öğretim sürecine ilişkin bakış açılarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Özel gereksinimli öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda düzenlemelerin yapıldığı ve akranlarıyla bir arada olabilecekleri ortamlarda eğitim almaları en doğal haklarıdır. Kaynaştırma uygulamaları sırasında tüm çocukların ... -
İlkokul dördüncü sınıf Türkçe dersinde kültürel değerler ve eğitimi : bir durum çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2015)21. yüzyılda bireylerdeki ve toplumlardaki değer sisteminin bozulması, değerler eğitimine önem verilmesinde etkili olmuştur. Bu bağlamda değerler eğitiminin önemini ortaya koyan birçok çalışma gerçekleşmiştir. Değerler ...