Güncel Gönderiler: Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Toplam kayıt 1606, listelenen: 901-920
-
Gelişimsel yetersizliği olan çocuk annelerinin aile yaşam kalitesi algılarının incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Araştırmanın amacı, gelişimsel yetersizliği olan çocuk annelerinin aile yaşam kalitesi algılarının incelenmesidir. Tarama araştırmasına uygun şekilde yürütülen bu araştırmada, ilişkisel araştırma türünün bir alt boyutu ... -
Resim-iş öğretmenliği programındaki temel tasarım derslerinin, grafik tasarım anasanat atölye derslerine etkisine ilişkin öğrenci görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Sanat eğitimi, uygarlık tarihinin her döneminde değisik yaklaşımlarla ve aşamalarla eğitim sürecindeki yerini almıştır ve halen de almaktadır. Değişimin her alanda hızla hissedildigi günümüzde, sanat eğitimi beraberinde ... -
Uyarlanmış yoğun tuvalet eğitimi yönteminin otistik özellikler gösteren çocuklara tuvalet becerilerinin öğretiminde etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın amacı; otistik özellikler gösteren çocuklara tuvalet becerilerinin öğretiminde uyarlanmış Azrin ve Foxx'un yoğun tuvalet eğitiminin etkisini belirlemektir. Bu araştırma üç otistik özellikler gösteren öğrenci ... -
Sosyal bilgiler dersinde coğrafya konularının öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bireyin toplumsallaşmasını sağlayan ve bireye yaşantı kazandırmayı amaç edinen Sosyal Bilgiler, birbirinden farklı hedefleri olan disiplinleri içerir. Cografya da bu disiplinlerden biridir. Bireylerin yaşadıkları çevreyi ... -
Bireysel gelişim dosyasına dayalı değerlendirme uygulamalarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2008)21. yüzyıl, bireylerin bilgiye ulaşabilen, bilgiyi kullanabilen, kendi kendine öğrenebilen, gelişmeleri takip edebilen ve değişime ayak uydurabilen kişiler olmasını gerektirdiği bir çağdır. Dolayısıyla, eğitim sistemlerinin ... -
Resimli etkinlik çizelgeleri ile sunulan öğretim sürecinin otistik özellikler gösteren çocukların serbest zaman becerilerini öğrenmeleri üzerindeki etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın amacı, resimli etkinlik çizelgeleri ile sunulan öğretim sürecinin otistik özellikler gösteren çocukların serbest zaman becerilerini öğrenmeleri üzerindeki etkilerini değerlendirmektir. Bu amaçla, otistik ... -
Explicit and incidental teaching of English verb-noun collocations in an EFL context
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu çalışmada, yabancı dildeki eşdizimliliklerin tasarlanmış ve rastlantısal öğretiminin etkisi, eşdizimliliklerin biçimsel ve anlamsal yönlerinin öğrenilmesi bakımından araştırılmıştır. Daha önceden bilinmeyen sekiz fiil-isim ... -
İlköğretimde estetik alanın uygulama sürecinde yer alan renk öğretim yöntemleri
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Geçmişte günümüze görmek, algı ile birlikte insanın doğayı ve çevresini tanımasındaki en temel faktörlerden biridir. Çevreyi algılamak ve yorumlamanın sonucunda; insanda ortaya çıkan yaratıcı güç, yaratma cesaretini ve ... -
İnsan kaynakları yönetim süreçleri çerçevesinde öğretmen değerlendirmesinde performans değerlendirme : özel bir ilköğretim okulundaki sınıf öğretmenlerinin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmanın amacı, özel bir ilköğretim okulunda görev yapan sınıf öğretmenlerinin öğretmen değerlendirilmesinde performans değerlendirme sistemine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu bağlamda, araştırmada nitel ... -
Formative evaluation of a process-genre writing curriculum at Anadolu University School of Foreign Languages
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Program değerlendirme bir programın iyi ve kötü yönlerini saptayıp o programı daha etkili hale getirmeye yardımcı olduğu için eğitim ve öğretim programı geliştirmede çok Önemli bir role sahiptir. Anadolu Üniversitesi Yabancı ... -
Interpretation des romans Das leben ist eine Karawanserei von Emine Sevgi Özdamar - aus werkimmanenter sicht -
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Edebi eserlerin ruhçözümsel ve psikolojik olarak yorumlanmasının Sigmund Freud ve Otto Rank'ın öncülüğünde başladığı bilinmektedir. Yirminci yüzyılın ilk çeyreğinden bu yana bazıları edebi eserler aracılığıyla eserin ... -
EFL learners's perception of blended writing class : blog and face to face
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu çalışmanın amacı İngilizce hazırlık öğrencilerinin karma yazma becerileri dersine ilişkin algılarını saptamaktır. Çalışmaya Anadolu Üniversitesi Hazırlık Okulu İngilizce orta düzeyde iki ayrı sınıftan toplam 55 öğrenci ... -
Otistik özellik gösteren öğrencilere soru cevaplama becerilerinin öğretiminde küçük grup düzenlemesi ile sunulan eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmanın amacı, otistik özellik gösteren öğrencilere küçük grup düzenlemesi ile sunulan eşzamanlı ipucuyla öğretimin "...nerede...?", "Ne zaman...?" ve "...ne olur?" sorularına sözel olarak cevap verme davranışlarının ... -
İlköğretimde psikolojik danışma ve rehberlik programlarının geliştirilmesi sürecinde karşılaşılan sorunlar
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmanın amacı; ilköğretim okullarında görev yapan okul yöneticileri ve psikolojik danışmanların görüşlerine göre, İlköğretimde psikolojik danışma ve rehberlik programlarının geliştirilmesinde karşılaşılan sorunların ... -
İlköğretimde dijital bölünme ve eğitsel sonuçları : Diyarbakır ili örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin BİT erişim olanakları ve kullanım durumunu, BİT kullanım amacını ve BİT okuryazarlık düzeyini farklı değişkenler açısından incelemektir. Araştırma, Diyarbakır ... -
Sosyal bilgiler dersinin düşünme becerilerini kazandırma düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2006)İçinde bulunduğumuz çağ "bilgi çağı" olarak adlandırılmakta ve buna bağlı olarak bilginin elde edilmesi ve yayılışında hızlı bir değişim yaşanmaktadır. Bu anlayış eğitim kurumlarına yeni işlevler yüklemektedir. Eğitim ... -
İlköğretim öğrencilerinin okuma ilgi ve alışkanlıklarının analitik olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2006)21. yüzyılda, okuma yazma bilmeyen deği, öğrenmeyi öğrenememiş bireylerden söz edileceği öne sürülmektedir. Öğrenmeyi öğrenememiş bireylerin yetiştirilmesi, sürekli eğitim ve yaşam boyu öğrenmenini gerekliliğini ortaya ... -
The effectiveness of establishing meaningful groups in terms of their learning styles and administrating teachers accorgingly : a case study at Osmangazi University foreign languages department, preparatory school
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu çalışmanın amacı öğretmen ve öğrencilerin öğrenme stillerinin birbirleriyle benzerlik göstermesi durumunda dil öğrenmede herhangi bir fark oluşup oluşmayacağını belirlemektir. Başka bir deyişle, bu çalışma, öğrenci ve ... -
The effect of language games on learning irregular past tense verbs : a study vith 9th grade Turkish students
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Yabancı dil eğitimi olarak İngilizceyi öğrenen Türk öğrencileri için düzensiz fiillerin öğrenimi yorucu ve zor bir süreçtir. Düzensiz fiillerin karmaşık ve tahmin edilemeyen yapılarından ve Türkçenin kurallı yapı bilgisinden ... -
High school students' critical reading levels and the relationship between critical reading level and critical thinking dispositions and reading frequency
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Yaşadığımız yüzyıl “bilgi çağı” adı ile anılmaktadır. Bu adı almasının en önemli sebebi ise her saniye gelişen ve değişen bilgi yoğunluğudur. Bu yoğunluk insanları maruz kaldkıları bilgiyi eleştirel düşünmeyle ayıklamaya ...