Bölüm "Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı" Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri için listeleme
Toplam kayıt 25, listelenen: 21-25
-
Öğretmenlerin eleştirel dijital okuryazarlık becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Dijitalleşmeyle ortaya çıkan veri yığınlarının hızla arttığı günümüzde bilginin kontrolsüz yayılımı önemli sorunlardan biri haline gelmiştir. Bilginin denetimsiz bir şekilde yayılmasının getirdiği sorunların üstesinden ... -
Öğretmenlerin problem çözme becerileri ile teknostres düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, öğretmenlerin problem çözme becerileri ile teknostres düzeyleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın örneklemine 81 ilden katılım sağlanmış olup, katılımcı grubunu 3143 ... -
Üniversite öğrencilerinin dijital güvenlik öz yeterlikleri ve çevrimiçi risk alma eğilimlerinin incelenmesi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Hayatın her alanında vazgeçilmez kolaylıklar sunan internet teknolojileri, bireylerin iyi oluşlarını etkileyen çeşitli riskleri de beraberinde getirmektedir. Söz konusu teknolojilerin kullanım süreleri ve kullanıcı sayıları ... -
Üniversite öğrencilerinin mobil teknolojileri kullanım amaçlarının akademik erteleme durumları ile ilişkisinin incelenmesi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Erteleme olgusunun, teknolojinin gelişmiş ve planlı yaşamanın önemli olduğu toplumlarda ortaya çıktığı belirtilmektedir. Bu toplumlardaki erteleme olgusu, eğitim alanında da görülebilmekte ve mobil teknolojiler ile iç içe ... -
Yansıtıcı düşünme ölçeğinin Türkçeye uyarlanması
(2012)Bu çalışmanın amacı, 2000 yılında Kember ve arkadaşları tarafından geliştirilen Yansıtıcı Düşünme Ölçeği (YDÖ)’nin Türkçe’ye uyarlamasını gerçekleştirmektir. Özgün dili İngilizce olan ölçek “alışkanlık”, “anlama”, “yansıtma” ...