Başlık için Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri listeleme
Toplam kayıt 105, listelenen: 6-25
-
Bilgi ve iletişim teknolojisi dersinin öğrenci merkezli eğitim yaklaşımıyla işlenmesinde karşılaşılan sorunlar : Eskişehir ili örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu araştırma ile ortaöğretimde Bilgi ve iletişim Teknolojisi dersinin öğrenci merkezli eğitim yaklaşımıyla işlenmesinde yaşanan sorunlar belirlenmeye çalışılmıştır. Yaşanan sorunlar, öğrenci, öğretmen, okul ve öğretim ... -
Bilgisayar destekli öğretimde akıcılığın öğrenme çıktıları, üst bilişsel kararlar ve zihinsel çabaya etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Birçok öğrenme görevi gerçekleştirilirken bilişsel zorluklar ile karşılaşmak ve zihni etkin tutmak önem taşımaktadır. Alışılagelmiş öğretim kalıplarının dışına çıkılarak deneyimlenen bilişsel zorluklar, öğrenme açısından ... -
Bilgisayar formatör öğretmenlerinin bilgi teknolojisi sınıflarına ilişkin görüşleri : Eskişehir ili örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bilgi teknolojilerinin her alanda kullanımının yaygınlaşmasıyla, okullarda da kullanılması gereksinimi doğmuştur. Okullarda bilgi teknolojilerinin kullanılması amacıyla bilgi teknolojisi sınıfları kurulmuş ve bilgi ... -
Bilgisayar öğretmenlerinin meslek yaşamlarında karşılaştıkları sorunlar : Eskişehir ili örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Günümüz bilgi toplumu teknolojiyi en iyi şekilde kullanmayı, teknolojiden en verimli şekilde yararlanmayı gerekli kılmaktadır. Bu da toplumsal gelişimi sağlayacak bireylerin teknolojiyi en iyi şekilde öğrenmesini ... -
Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik profilleri
(Anadolu Üniversitesi, 2011)İçinde bulunduğumuz yüzyılda, yenilik kavramının küresel anlamdaki değeri giderek artmaktadır. Buna paralel olarak yenilikçilik artık gelişmenin anahtarı olarak görülmektedir. Yenilikçilik kavramının günümüzde taşıdığı en ... -
Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi öğretmen adaylarının teknoloji koçluğu özyeterlikleri ile yenilikçilik özellikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu tez çalışmasının amacı Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretmen adaylarının teknoloji koçluğu özyeterliklerinin belirlenmesi ve teknoloji koçluğu özyeterlikleri ile yenilikçilik özellikleri arasındaki ... -
Bilişim etiği dersinin incelenmesi : öğretmen adayları ile bir durum çalışması
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada BT öğretmen adayları için bilişim etiği öğretimine ilişkin 12 haftalık bir uygulama tasarlanması ve bu öğretim uygulamasının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda durum çalışması yaklaşımı ... -
Bilişim Teknolojileri (BT) Öğretmenlerinin Mesleki Sorunları ve Çözüm Önerileri
(2012)BT öğretmenlerinin yaşadıkları mesleki sorunların tespit edilmesi ve çözüm önerilerinin geliştirilmesinin amaçlandığı araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 2010-2011 öğretim yılında Eskişehir'deki ... -
Bilişim teknolojileri dersinin ilköğretimde seçmeli ders olmasına ilişkin öğretmen görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Bilgisayarın her alanda yaygınlaştığı bir dönemde geleceğin bilgi toplumunu oluşturacak ilköğretim öğrencilerinin iyi bir bilgisayar okuryazarı olarak yetiştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle ilköğretim okullarında ... -
Bilişim teknolojileri öğretmen adayları arasında çevrimiçi sosyal ağların öğretim amaçlı kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın temel amacı, bilişim teknolojileri (BT) öğretmen adaylarının yoğunlukla kullandıkları çevrimiçi sosyal ağların (ÇSA’ların) öğretim amaçlı kullanımını bir yenilik olarak kabul etme süreçlerinin değerlendirilmesidir. ... -
Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının mesleki gelişiminde e-mentörlük
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırma bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının e-mentörlük uygulaması ile mesleki gelişimlerinin desteklenmesini betimlemektedir. Araştırma, Anadolu Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) ... -
Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersinde blog aracılığı ile tutukları günlüklerin yansıtıcı düşünme düzeylerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın amacı, bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersinde blog aracılığı ile tuttukları günlüklerin yansıtıcı düşünme düzeylerine etkisinin belirlenmesidir. Araştırmada hem nitel hem ... -
Bir üniversite web sayfasını tasarlama ve geliştirme : üniversite öğretim elemanlarının üniversite web sayfalarına ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu çalışma, üniversite öğretim elemanlarının bir üniversite web sayfasında olması gerekenlere ilişkin görüşlerini saptamayı amaçlayan niteliksel bir araştırmadır. Bu araştırmaya iki farklı üniversiteden toplam yirmi sekiz ... -
Çevrimiçi ortamda oluşturulan dijital öyküleme etkinliklerine ilişkin öğretmen adayları ve ilköğretim öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı çevrimiçi dijital öyküleme etkinliklerinin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri (BÖTE) öğretmen adayları tarafından ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerine uygulanması sürecinde öğretmen adayları ve ... -
Çevrimiçi öğrenme ortamlarında öğrenen katılımını etkileyen etmenler
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı çevrimiçi öğrenme ortamlarında öğrenen katılımını etkileyen etmenleri belirlemektir. Eş zamanlı dönüşümsel karma araştırma yönteminin kullanıldığı araştırma, 2020-2021 öğretim yılında Türkiye'deki ... -
Çevrimiçi öğretim materyali geliştirme ve uygulama süreçlerinin incelenmesi : İngilizce dersi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Araştırmanın amacı, bir İngilizce öğretmeni tarafından çevrimiçi ortamlar aracılığıyla 9. sınıfın bir dönemlik İngilizce öğretim programına yönelik materyallerin geliştirilmesi sürecinin ve geliştirilen materyallerin öğretme ... -
Çevrimiçi probleme dayalı öğrenmenin öğretmen adaylarının eleştirel düşünme becerilerine ve akademik başarılarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın temel amacı çevrimiçi bir öğrenme ortamında işe koşulan Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) yaklaşımının öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerileri (EDB) ve Akademik Başarılarına (AB) etkisini araştırmak; EDB ve ... -
Çocuklara yönelik ontoloji ve folksonomi tabanlı güvenli bir bilgi arama motoru geliştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)İnternet kullanımında artık yaş sınırı kalmamış ve çocuklar da yetişkinlerde olduğu gibi bilgiye ulaşma amacıyla arama motorlarından yararlanmaya başlamışlardır. Çok küçük yaşlarda teknoloji ile tanışan ve yaygın bir biçimde ... -
Çoklu ortamla değerlendirme materyalinde duygusal tasarımın işe koşulmasının bilişsel yüke ve motivasyona etkileri
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Çoklu ortamla öğrenmeye ilişkin tasarım ilkeleri incelendiğinde öğrenenlerin motivasyonlarına ilişkin ilkeler bulunsa da bilişsel yük oluşturabileceği için motivasyon öğeleri ihmal edilmektedir. Oysa öğrenenlerin, bilişsel ... -
Çoklu ortamla öğrenmede durumsal ilginin akademik başarı, transfer ve bilişsel yüke etkisi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, farklı durumsal ilgi yaklaşımları doğrultusunda sunulan durumsal ilgi bileşenlerinin, çoklu ortamla öğrenme ortamında, durumsal ilgi, başarı, transfer ve bilişsel yüke etkisinin incelenmesidir. Bu ...