Başlık için Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri listeleme
Toplam kayıt 105, listelenen: 31-50
-
Ebeveynlerin dijital rehber olarak durumlarının incelenmesi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Dijital teknolojilerin kişisel ve toplumsal yaşam alanlarına entegrasyonu ile birlikte insanların bireysel ve sosyal rollerinde önemli dönüşümler yaşanmaktadır. Bu dönüşümlerin yaşandığı en önemli alanlardan biri ebeveynliktir. ... -
Eczacılık eğitiminde sanal gerçeklik ortamlarının tasarımı ve geliştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Eczacılık Eğitiminde Sanal Gerçeklik (ESGE) araştırmasının temel amacı; Klinik Eczacılık dersi uygulamalarına yönelik geliştirilecek bir sanal gerçeklik ortamının özelliklerinin öğretim teknolojileri bakış açısıyla ... -
Eğitim fakültesi öğrencilerinin yeni binyılın öğrencileri : (OECD-new millennium learners) ölçütlerine göre değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmada öğretmen adaylarının OECD kaynaklarına dayalı olarak ve alan yazından yararlanılarak ortaya konan Yeni Binyılın Öğrencisi özelliklerine sahip olma düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini ... -
Eğitimde bilgisayar kullanımına ilişkin anne-baba görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmada öğrenci anne-babalarının eğitimde bilgisayarın kullanımıyla ilgili olarak ne tür görüşlere sahip oldukları incelenmiştir. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan ve 35 sorudan oluşan bir anket ... -
Eğitsel bilgisayar oyunlarının eğlendirici ve motive edici özelliklerinin akademik başarıya ve motivasyona etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmada eğitsel bilgisayar oyunlarının barındırması gereken eğlendirici ve motive edici özelliklerin neler olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma temel olarak dört aşamadan oluşmaktadır. 1- Eğitsel bilgisayar ... -
Eğitsel Bilgisayar Oyunlarının Öğrencilerin Matematik Dersine ve Eğitsel Bilgisayar Oyunlarına Yönelik Tutumlarına Etkisi
(2008)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerine yönelik matematik dersinin oran-orantı konusuyla ilgili eğitsel bilgisayar oyunları geliştirerek, bu oyunların öğrencilerin matematik dersi ve eğitsel bilgisayar oyunları ... -
Eğitsel hiper ortamlarda metaforik arayüzlerin bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının gezinim performansına etkileri
(Anadolu Üniversitesi, 2012)Hiper ortamların öğrenen kontrollü yapısı öğretim için sağladığı en önemli üstünlüklerden biri olarak görülmektedir. Ancak hiper ortamların öğrenenlere sunduğu bu esneklik beraberinde kaybolma, aşırı bilişsel yüklenme, ... -
Eğitsel web sitelerinin görsel tasarım kriterlerine ve kullanıcılara sunulan hizmetlere göre değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırmayla, eğitsel web sitelerinin, Web Tasarım-Ölçeği'nde yer alan kriterleri karşılayıp karşılamadıkları incelenmiştir. Araştırma, tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 100 adet eğitsel web sitesinin değerlendirilmesi ... -
Elektronik performans destek sisteminin öğrencilerin akademik başarılarına ve öz-düzenlemeye dayalı öğrenme becerilerine etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmada, Elektronik Performans Destek Sistemi (EPDS)’nin, ögrencilerin akademik başarılarına ve öz-düzenlemeye dayalı ögrenme becerilerine etkisi incelenmistir. Arastırmanın çalısma grubunu, 2007–2008 Akademik Yılı ... -
Engelliler Entegre Yüksekokulu'ndaki bilgi ve iletişim teknolojileri entegrasyonu sürecinin incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmada, Engelliler Entegre Yüksekokulu’nda, bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) entegrasyonunda öğretme-öğrenme süreci açısından BİT’lerin kullanımının nasıl gerçekleştirildiğinin paydaşlar açısından incelenmesi ... -
Farklı fiziksel ortamlarda gerçekleştirilen çoklu görev durumlarının bilişsel yük ve başarıya etkisi
(Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Aynı anda birden çok iş gerçekleştirmek olarak tanımlanabilecek çoklu görev performansı alanyazında tartışmalı bir konudur. Yeni neslin çoklu görev bakımından avantajlı olduğunu dile getiren görüşler olduğu gibi çoklu görev ... -
Farklı infografik tasarımlarının öğrenme çıktılarına bilişsel yüke ve motivasyona etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Web teknolojilerinde meydana gelen gelişmelerle birlikte bireylerden beklentiler artarken bilginin daha kolay ve hızlı işlenebilmesi önem kazanmaktadır. Bu süreçte çağın gereksinimlerini karşılamada yetersiz kalan geleneksel ... -
Farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerin e-ders tasarımlarına ilişkin görüşleri : Anadolu Üniversitesi uzaktan eğitim programları örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Öğrenci merkezli eğitimde öğrencilerin öğrenme özelliklerini bilmek, öğrenme stillerini belirlemek önem taşımaktadır. Öğrenme stillerinin bilinmesi bireylerin öğrenme döngüsündeki güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenerek ... -
Fen bilgisi öğretmenlerinin Web tabanlı öğretime ilişkin görüşlerinin belirlenmesi : ilköğretim 8. sınıf fen bilgisi dersi maddedeki değişim ve enerji ünitesinin Gagne'nin öğretim modeline göre Web tabanlı öğretimi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Son yıllarda öğretmen merkezli eğitim anlayışından öğrenci merkezli eğitim anlayışına doğru yönelme, öğrencinin öğrenme sürecine etkin katılımı gibi çağdaş eğitim anlayışlarının gelişmesi, Fen Bilgisi dersinin görsel, ... -
Geleneksel-çevrimiçi ve bireysel-işbirliğine dayalı ödev uygulamalarının lisans öğrencilerinin akademik başarılarına ve ödeve ilişkin tutumlarına etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmada, geleneksel-çevrimiçi ve bireysel-işbirliğine dayalı ödev uygulamalarının lisans öğrencilerinin akademik başarıları ve ödeve ilişkin tutumları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırmanın denek grubunu ... -
Görme engelli öğrencilerin eğitiminde kullanılabilecek bir ses ile görme sisteminin oluşturulması
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu çalışmada, görme engelli bireylerin eğitiminde kullanılabilecek bir ses ile görme sistemi tasarlanmış ve tasarlanan sistem görme engelli katılımcılarla gerçekleştirilen bir eylem araştırması süreci ile geliştirilmiştir. ... -
Harmanlanmış öğrenme ortamlarında oyunlaştırma bileşenlerinin etkililiği
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırma kapsamında harmanlanmış öğrenme ortamlarının etkililiğini arttırmak için oyunlaştırma bileşenleri kullanılmış ve bu ortamın etkililiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda 2015 - ... -
İlköğretim 5. sınıf bilgisayar derslerinde çoklu zeka alanlarına göre düzenlenen öğretim etkinliklerine ilişkin öğrenci görüşlerinin alınması
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmada bilgisayar derslerinde, çoklu zeka alanlarını içeren etkinliklere ilişkin öğrencilerin ne tür görüşlere sahip olduğu incelenmiştir. Araştırma 2004-2005 öğretim yılında Eskişehir Sami Sipahi İlköğretim Okulu ... -
İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerine göre elektronik portfolyo hazırlama süreçlerine ilişkin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Bu araştırmada İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerine göre elektronik portfolyo hazırlama süreçlerine ilişkin görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma durum çalışması yöntemi kullanılarak ... -
İlköğretim bilgisayar laboratuarlarının ergonomik ilkelere göre incelenmesi: Eskişehir ili örneği
(2011)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarındaki bilgisayar laboratuarlarının ergonomik ilkelere uygunluğunun incelenmesidir. Bu amaçla, daha önceden Türkçe’ye çevrilmiş olan “Bilgisayarlı Çalışma Ortamlarında Ergonomi Uyum ...