Güncel Gönderiler: İşletme Bölümü
Toplam kayıt 99, listelenen: 21-40
-
Eskişehir İlindeki Anadolu Liselerinin Göreli Etkinliklerinin Ölçümü
(Eskisehir Osmangazi University, Fac Education, 2015)Kaynakların rasyonel bir biçimde kullanılması anlamına gelen ve performansın en önemli boyutlarından biri olan etkinliğin ölçümünde kullanılan başlıca yöntemler oran analizleri, parametrik ve parametrik olmayan ... -
The Impact of National Cultural Values on Environmental Reporting: a Comparative Study
(Varazdin Development & Entrepreneurship Agency, 2015)The countries around the world became increasingly dealing with environmental issues, because the environmental issues have constituted a problem that concurrently affects humans, nations and corporations. This paper ... -
Stratejik Yönetim Alanında Yapılmış Lisansüstü Çalışmalarla İlgili Bir Durum Saptaması
(2002)İşletmeleri çevresi ile bir bütün olarak ele alan stratejik yönetim bilimi, işletmelerin bütününü ilgilendiren ve aynı zamanda riskli olan stratejik kararları temel alarak, uzun ömürlü ve başarılı işletmelerin başarı ... -
Doğrusal programların matematik temeli
(1996)Bu çalışmada matematik programlamanın tanınmış tekniği simpleks algoritmasına temel olan matematik modellemeye ek olarak ardışık tablolarla modele getirilen çözümün içeriği incelenmiş ve bunlara ilişkin matematik yaklaşım ... -
Yatırımcı ilişkileri yönetiminde iletişim ve bilgi teknolojilerinin rolü: İMKB 50 endeksi uygulaması
(2010)Geleneksel yönetim anlayışının yetersiz hale geldiği günümüz iş dünyasında işletmeler paydaşlarına karşı en hızlı ve en etkin tepkiyi vererek ilişkilerini sürdürebilir kılmanın ve uzun vadede varlığını sürdürebilmenin ... -
Comparison of Analysis Performed By Classical Approach and Bayesian Approach in Auditors' Decision Making Process
(Elsevier Science BV, 2014)Auditor is in a decision maker position in many phases of an audit process. The increase of auditor's effectiveness and productivity also increases all of the success of the process. Therefore, the analysis of the phases, ... -
Satın alma fonksiyonunun değişen rolu ve stratejik önemi: Üç orta ölcekli işletmede karşılaştırmalı analiz
(2010)Artan rekabet, işletmelerin stratejik yönetim üzerine daha fazla eğilmelerini zorunlu kılmıştır. İşletmeyi bir sistem olarak ele alan stratejik yönetimin başarısı, bu sistemin her parçasının belirlenen amaçlara hizmet ... -
Politik Belirsizlikler ve Finansal Performans: Bıst Örneği
(2015)Bu çalışmanın amacı politik belirsizliğin firmaların finansal performanslarına etkisini incelemektir. Bu amaçla çalışma, 2008-2013 dönemine ilişkin olarak; Borsa İstanbul'da (BIST) sanayi sektöründe faaliyet gösteren 147 ... -
Mikro Ölçekli Girişimlerde Pazar Yönlülüğün Yenilik Performansı Üzerindeki Etkisi: Eskişehir’deki Mikro Ölçekli Girişimlerde Bir Araştırma
(2017)Pazar yönlülük ve yenilik performansı arasındaki ilişkiyi ele alan çalışmalar, genellikle büyük işletmeler düzeyinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada, Eskişehir'de faaliyet gösteren mikro ölçekli girişimlerin yenilik ... -
Tam Zamanında Üretim Sisteminin Muhasebe Bilgi Sistemi İle Bütünleştirilmesi ve Bir Model Önerisi
(2016)Bu çalışma, tam zamanında üretim sistemi bakış açısıyla muhasebe bilgi sistemine ilişkin bir model önerisi ortaya koymaya yöneliktir. Ayrıca, konu ile ilişkisi açısından, maliyet yönetimi, maliyet analizi, maliyet yönetim ... -
The Effects of Tourism on Certain Variables: Exploring the Perceptions of Entrepreneurs
(2017)The objective of this study is to determine how entrepreneurs perceive the economic, social and physical impacts of tourism. The study was conducted in the city of Afyonkarahisar, Turkey, which is rich in thermal tourism ... -
Kurumsal Sürdürülebilirlik Anlayışı ve Uygulamaları: Örnek Olay Çalışması
(2015)Kurumsal sürdürülebilirlik konusu işletmelerin, stratejilerini belirleme ve uygulama süreçlerinde değerlendirmeye alması gereken en önemli gerçeklerden biri hali ne gelmiştir. Uluslararası arenada söz sahibi olmak isteyen ... -
İstanbul Menkul Kıymetler Borsasında Hisse Senedi Fiyatlarında Gün İçi Yapılar
(2008)Borsalardaki fiyatlama sürecini etkileyen çok sayıda faktör bulunmaktadır. Yılın belirli aylarında veya günlerinde belirlenen ve açıklanamayan olağandışı fiyat hareketleri veya anomaliler, bu çok sayıdaki faktörün etkisiyle ... -
Değer-Fiyat Ayrımı ve İşletme Değeri: Kuramsal Bir Bakış
(2008)Değer ve fiyat kavramları ekonomi literatürünün sıklıkla tartışılan konularından olagelmiştir. Fiyatın ve değerin ne olduğu, ne zaman ayrıştıkları ve ne zaman benzeştiklerinin anlaşılması, serbest piyasa ekonomisinde büyük ... -
Gayrimenkul (Emlak) Sektörünün Gelişmesinde ve Konut Sorununun Çözümünde Gayrimenkul İşletme Kooperatifleri ve Gayrimenkul Sertifikaları Modellerinin Alternatif Olarak Değerlendirilmesi
(2017)Geçmişten günümüze dünyada ve Türkiye’de konut sorunu ve konut finansmanı için, farklı çözüm alternatifleri üzerinde durulmuştur. Gelinen son noktaya bakıldığında, konut sorunun çözümünde beklenen sonuca ulaşılamadığı ... -
Bağımsız Denetimde Önemli Riski Etkileyen Unsurlar Üzerine Bir Araştırma*
(2015)Uluslararası Denetim Standartlarında önemli risk kavramı, önemli yanlış- lık riski kavramı ile birlikte açıklanmaktadır. Standartlarda bu risklere ilişkin etkenler açıklanmaktadır. Bu etkenlerden önemli riske neden olabilen ... -
Türk Mutfağının Gelişiminde Gurmelerin Rollerine Yönelik Algılamalar1
(2015)Türk mutfağı kültür çalışmaları içinde farklı bakış açılarıyla değerlendirilen önemli bir kültür unsurudur. Sosyokültürel olarak çok zengin ve çeşitli bir yapıya sahip olan Türk mutfağı, son yıllarda birçok araştırmaya ... -
Change-Specific Cynicism As a Determinant of Employee Resistance To Change
(2016)P urpose: Relevant literature in the field suggests that attitudes of the employees toward organizational change have direct impact on the success or failure of the change efforts. These effects and outcomes can be seen ... -
Analitik ağ süreci yaklaşımı ile Türkiye ' de beyaz eşya sektörünün pazar payı tahmini
(2010)Bu çalışmada, analitik ağ süreci kullanılarak Türkiye’deki beyaz eşya sektöründe yer alan üç büyük firmanın pazar payları tahmin edilmeye çalışılmıştır. Bu firmalar beyaz eşya sektöründe son derece rekabetçi firmalardır. ...