Ara
Toplam kayıt 13, listelenen: 1-10
Effectiveness of Video Modeling Provided by Mothers in Teaching Play Skills to Children with Autism
(EDAM, 2016)
Video modeling is an evidence-based practice that can be used to provide instruction to individuals with autism. Studies show that this instructional practice is effective in teaching many types of skills such as self-help ...
Effects of video modeling on the instructional efficiency of simultaneous prompting among preschoolers with autism spectrum disorder
(Council for Exceptional Children, 2017)
The purpose of the present study was to compare the effectiveness and efficiency of simultaneous prompting with and without video modeling in teaching food preparation skills to four participants with autism spectrum ...
Otizm Spektrum Bozukluğu ve Video Modelle Öğretim
(2014)
Bu çalışmanın amacı, otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin eğitiminde giderek daha sık kullanılan video modelle öğretimi tanıtmak, bu öğretim stratejisine ilişkin hazırlık çalışmalarını ve uygulama basamaklarını açıklayarak ...
Comparison of Simultaneous Prompting and Constant Time Delay Procedures in Teaching Children with Autism the Responses to Questions about Personal Information
(EDAM, 2015)
The aim of the current study was to compare simultaneous prompting (SP) and constant time delay (CTD) in terms of their effectiveness and efficiency in teaching children with autism how to respond to questions about personal ...
Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylere Yabancı Kişilerden Korunma Becerilerinin Öğretimine İlişkin Araştırmaların İncelenmesi
(2017)
Gelişimsel yetersizliği olan bireylerin kişisel güvenliklerini tehdit eden durumlarla karşılaştıklarında kendilerini koruyacak becerilere sahip olmaması onları yabancı kişiler tarafından gerçekleştirilebilecek cinsel ...
Yüksek ve Düşük Uygulama Güvenirliğiyle Sunulan Sabit Bekleme Süreli Öğretim Uygulamalarının Karşılaştırılması
(2011)
Bekleme süreli öğretimin gelişimsel yetersizliği olan çocuklara çeşitli becerilerin öğretiminde etkili olduğu ve
yüksek uygulama güvenirliğiyle uygulandığı görülmektedir. Ancak, doğal sınıf ortamlarında bu kadar yüksek ...
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere Yönelik Kapsamlı Uygulamalar
(2017)
Tüm dünyada farklı disiplinlerden çok sayıda uzmanın çalıştığı otizm alanında en etkili uygulamaların eğitsel nitelikli çalışmalarla gerçekleştirilebildiği görülmektedir. Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler için sunulan ...
Effectiveness of Social Stories in Teaching Abduction-Prevention Skills to Children with Autism
(Springer/Plenum Publishers, 2019)
The purpose of the present study was to examine the effectiveness of social stories in teaching abduction-prevention skills to children with autism spectrum disorder (ASD). Three male participants with ASD, aged 4-12years, ...
A Comparison of Constant Time Delay Instruction with High and Low Treatment Integrity
(EDAM, 2011)
Time delay (TD) procedure is an effective procedure in teaching various skills to children with developmental disabilities. Moreover, research has shown that it is used with high treatment integrity (HTI). However, there ...
A Comparison Between Multiple and Single Presentation of Social Stories for Children with Autism Spectrum Disorder
(Turkish Education Assoc, 2019)
Individuals with Autism Spectrum Disorder (ASD) may exhibit social interaction and communication problems and demonstrate limited and repetitive behaviors. Individuals affected by this complex neurodevelopmental disorder ...