Ara
Toplam kayıt 11, listelenen: 1-10
Where Are We Heading To? Review of Distance Science Education Research (2000-2010) - A Content-Analytic Approach
(Igi Global, 2012)
The major intent of this content analysis of 126 articles published in six leading journals from three distinctive fields in education is to evaluate current trends in distance science education. The specific objectives ...
Kültürlerarası iletişim kaygısı: Anadolu Üniversitesi Erasmus öğrencileri değişim programı örneği
(2010)
Bu çalışmanın amacı, bireylerin farklı bir kültür içinde yaşarken diğer bireylerle kurdukları iletişim sürecini McCrosky’nin “Kültürlerarası İletişim Kaygısı” ölçeğine verilen yanıtlar bağlamında betimlemeye çalışmaktır. ...
Research trends and issues in educational technology: A content analysis of tojet (2008-2011)
(2012)
This study has been conducted to evaluate the contents of articles published in the Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET) between 2008 and 2011. General aim of the study is to review on what trends, ...
The relationship between teacher immediacy behaviors and learners' perceptions of social presence and satisfaction in Open and Distance Education: The case of Anadolu University Open Education Faculty
(Turkish Online Journal Educational Tech-Tojet, 2008)
There are a significant number of studies in the literature stressing the important role of teacher immediacy behaviors on learners' perceptions of social presence and satisfaction in open and distance learning environments. ...
Görüntülü Konferans Uygulamalarında Öğrenen-Öğretici Etkileşimi: Öğreticiler Açısından Değerlendirme
(2006)
Anadolu Üniversitesi uzaktan eğitim programlarında işlevi ve ağırlığı yönünden birbirinden farklı iletişim teknolojilerinden yararlanılmaktadır. Etkileşimli görüntülü konferans uygulamaları da, Anadolu üniversitesi uzaktan ...
The Relationship between Teacher Immediacy Behaviours and Distant Learners‘ Social Presence Perceptions in Videoconferencing Applications
(2008)
Videoconferencing systems combine face-to-face and mediated interactions in distance education. We extend the use of a Social Presence measure to on-site (face-to-face) learners and distant learners. Comparison between ...
Uzaktan öğrenenlerin bilgisayar ortamlı iletişime yönelik algılamaları
(2011)
Bu çalışmada Anadolu Üniversitesi Bilgi Yönetimi Programı 1. Sınıf öğrenenlerinin bilgisayarı bir iletişim aracı olarak kullanma konusundaki düşünceleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bilgisayar ortamlı iletişim konusunda ...
Evaluation Criteria for Interactive E-Books for Open and Distance Learning
(Athabasca University Press, 2015)
The aim of this mixed method study is to identify evaluation criteria for interactive e-books. To find answers for the research questions of the study, both quantitative and qualitative data were collected through a ...
The relationship between teacher immediacy behaviours and distant learners' social presence perceptions in videoconferencing applications
(2008)
Videoconferencing systems combine face-to-face and mediated interactions in distance education. We extend the use of a Social Presence measure to on-site (face-to-face) learners and distant learners. Comparison between ...
Televizyonun Uzaktan Eğitimde Kullanımı
(2006)
Öğretimsel televizyon yayınları, Anadolu Üniversitesi’nin uzaktan öğretim programlarının başladığı günden bu yana, iki temel dağıtım sisteminden biri olarak öğrenenlerine hizmet vermektedir. Programlarda yer alan her ders ...