Güncel Gönderiler: Açıköğretim Fakültesi
Toplam kayıt 390, listelenen: 261-280
-
Firma Büyüklüğü ile Firma Büyümesi Arasındaki İlişkinin Gibrat Yasası Çerçevesinde Ele Alınması
(2008)Büyüme, her büyüklükteki firma için olması istenen bir süreçtir. Özellikle büyüme süreci üzerinde etkili olan unsurların belirlenmesi, firma büyüklük dağılımlarının incelenmesi, firmalar arasında benzerliklerin olabileceği ... -
Anadolu Üniversitesi Açik ve Uzaktan Eğitim Programlarindaki Jenerasyonlar ve Gelişmeler
(2017)Anadolu Üniversitesi'nin en önemli hedefi, Açık ve Uzaktan Eğitim ile toplumun daha geniş tabanına ulaşmaktır. Bu hedef, 1982- 2014 yılları arasında açık ve uzaktan eğitim programlarının sayılarını içeren veriler kullanılarak ... -
Uzaktan yüksek eğitimde kurumsal iletişim: Anadolu üniversitesi uzaktan öğretim sistemi kurumsal iletişim etkinliklerinin değerlendirilmesi
(2009)Anadolu Üniversitesi uzaktan eğitim yöntemiyle eğitime 1982-1983 eğitim öğretim yılında başlamıştır. Günümüzde ulaştığı boyut ve uzaktan eğitim süreçleriyle Anadolu Üniversitesi, Dünyada mega üniversiteler arasında sayılarak ... -
Günlük Yaşamda İnternet ve Medya İlişkileri
(2006)Yirminci yüzyılın son otuz yıllık döneminde geliştirilmeye başlayan ve 1990’lı yıllardan sonra büyük bir ivmeyle dünya çapına yayılan iletişim araçlarından biri internettir. Dünya çapında yayılmaya başladığı 1990’lı ... -
Eğitim Teknolojileri Araştırmalarında Yeni Bir Alan: Öğrenme Analitikleri
(2015)Bilgi ve iletişim teknolojileri bilimsel araştırmaların olanaklarını ve çalışma alanını genişletmekle kalmamış aynı zamanda yeni araştırma alanlarının da ortaya çıkmasını sağlamıştır. Öğrenme analitikleri bu yeni araştırma ... -
Faaliyete dayalı maliyetleme uygulamasını geliştirici yaklaşımlar
(2011)Bu çalışmada geleneksel Faaliyete Dayalı Maliyetleme (FDM) nin yetersizlikleri ortaya konularak FDM uygulamasını geliştirici yaklaşımlar ele alınıp açıklanmıştır. Söz konusu geliştirici yaklaşımlar adı altında ele alınıp ... -
Maliyet Hacim Kâr Analiz Tekniğinin Müşteri Kârlılık Analizinde Kullanılması ve İşletmeler İçin Model Önerisi
(2017)Maliyet-hacim-kâr (MHK) analizi, genellikle hacim ve maliyet arasındaki ilişkiye bağlı olarak üretim ve satış sonuçlarını gözlemleyebilmek için oluşturulmaktadır. Hacim ve maliyet boyutundan bakılan analizde kâr boyutu bir ... -
Kitlesel Bireyselleştirilmiş Ürünler İçin Ödeme İstekliliği: Kadın Müşteriler Üzerine Bir Araştırma
(2017)Araştırmada kadın müşterilerin online alışveriş yoluyla elbise satın alma davranışlarında kitlesel bireyselleştirme uygulamalarını kullanmalarının satın alınan elbiseye yönelik ödeme istekliliğinde ve satın alma olasılığında ... -
Fotoğraflarla Siyasal Propaganda: 21 Temmuz 2007 Tarihli Gazetelerde Siyasi Partilerin Propaganda Amaçlı İlanlarında Kullandıkları Fotoğraflardaki Söylemler
(2008)Fotoğraf XIX. yüzyılın önemli buluşlarından olduğu kadar çağımızın en çok kullanılan iletişim araçlarındandır. Fotoğrafın kullanıldığı alanlardan biride siyasi propaganda ilanlarıdır. 22 Temmuz 2007 seçimleri öncesinde de ... -
Radyo Televizyon Yayıncılığında Küreselleşme ve Ulusal Yayıncılık Üzerindeki Etkileri
(2005)Uluslararası kitle iletişiminin gelişmekte olan ülkeler aleyhine olduğu savunulan işleyişi ilk olarak 1970 'li yıllarda çatışma konusu olmuştu. Gelişmekte olan ülkelerin dengesiz haber akışını düzeltmeye yönelik girişimleri ... -
Uzaktan Eğitimde Sayısal Etkileşimli Televizyon Program Yapımları ve Metadata
(2007)Uzaktan eğitim sistemi, teknolojik gelişim ve değişimlerden en çok etkilenen alanların başında gelmektedir. Uzaktan eğitim televizyon program yapım ve sunum uygulamalarında öğrenci ile eğitici arasındaki iletişimin pasif ... -
Sanal Karakterlerin Sinemadaki Gelişim Süreci
(2006)Son on yıl içerisinde üretilen, Hollywood sinema filmlerinin çoğunda, sayısal ortamlarda üretilen karakterlerle karşılaşılmaktadır. The Abyss (1989), Terminator 2: Judgement Day (1992), Jurassic Park (1993), Starship ... -
The Relationship between Teacher Immediacy Behaviours and Distant Learners‘ Social Presence Perceptions in Videoconferencing Applications
(2008)Videoconferencing systems combine face-to-face and mediated interactions in distance education. We extend the use of a Social Presence measure to on-site (face-to-face) learners and distant learners. Comparison between ... -
Tür Filmi Olarak Melodramların ve TV Programlarının Reklam Filmi Yaratıcı ve Yapım Sürecine Etkisi Üzerine Bir Değerlendirme
(2006)Sinema filmleri, televizyon programları ve reklam filmleri temel anlatım aracı olarak görüntü, ses ve hareket öğesini ortak kullanmalarına rağmen, yapım amaçları, anlatım teknikleri ve özellikleri açısından farklılıklar ... -
2001 Ekonomik krizinin Türkiye sanayi sektörü üzerindeki net kriz etkisinin analizi
(2009)Bu çalışmada, yıl boyunca oluşan mevsimsel değişimlerin etkilerinin kullanılan uygun bir kısıt yardımıyla giderilmesi sağlanmış ve yapılan analizler bir dönemi baz almadan gerçekleştirilmiştir. Bu işlemler ve yapılan ... -
Kısa Filmde Ritm
(2008)Uzun metrajlı filmde olduğu gibi ritm, kısa metrajlı filmde de filmin vazgeçilmez unsurudur. Filme gerçek anlamından başka yeni bir anlam daha katmaktadır. Kısa filmdeki ritmler göz önüne alındığında onu etkileyen faktörleri ... -
Fotoğraf ve Renk: Foroğraftaki Renklerin İletilerin Algılanmasındaki Rolleri
(2006)Fotoğraf bir iletişim aracıdır. İletilerin algılanmasmdaki kurallar fotoğrafın algılanması konusunda da geçerlidir. Farklı kültürlerde yaşayanların aynı iletiyi farklı algılamaları doğaldır. Özellikle de simgesel anlamları ... -
Belgesel Filmde Anlatı-Anlatıcı İlişkisi: "Grızzly Man" Belgesel Fimi Örneği
(2017)Anlatının olay, zaman, uzam ve kişilerini bir bütünlük halinde kurguya dönüştüren ve dolayısıyla da anlatının teknik ve estetik değerlerini belirleyen ana etmen seçilen bakış açısı ve anlatıcıdır. Belgesel sinemanın ... -
Fıne Arts Educatıon Students’ Vıews About Usıng Mınıature From Tradıtıonal Arts in Graphıc Desıgn Course
(2017)Bu çalışmanın amacı geleneksel sanatlarımızdan minyatür'ün Grafik Tasarım dersinde kullanımına yönelik öğrenci görüşlerinin ve uygulamalarının belirlenmesi ve önerilerini ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu bir ... -
Ekonomik performansın Anadolu Üniversitesi'nde uzaktan eğitim yapan fakültelerin mezun sayılarına etkisi
(2010)Küreselleşme sürecinde Türkiye gibi gelişmekte olan ülkelerin ekonomik gelişmelerini sürdürebilmesi ve uluslararası piyasalarda rekabet edebilmesi için önemlimiktarlarda yatırımyapmaları gerekmektedir.Hızlı ekonomik ...