Eğitim Fakültesi by Institution Author "Erişti, Suzan Duygu"
Now showing items 1-9 of 9
-
Digital storytelling and creativity through e-learning
Erişti, Suzan Duygu (IGI Global, 2014)Technological developments have brought innovation, transformation, and change into a number of environments. Education settings constitute the basis of these environments. Among the technological developments in educational ... -
Effectiveness of online learning environments developed based on the principles of interactive environment design
İzmirli, Özden Şahin (Anadolu Üniversitesi, 2012)Online learning environments are technology-based learning environments which allow learners to develop themselves on their own pace independently of time and place through the instructional content presented via computers ... -
Görsel algı kuramlarına dayalı etkileşimli bir öğretim ortamı tasarımı ve ortama ilişkin öğrenci görüşleri
Anadolu Üniversitesi; Erişti, Suzan Duygu; Uluuysal, Betül; Dindar, Muhterem (Anadolu Üniversitesi, 2013)Etkileşimli öğrenme ortamları, çok yönlü öğretim ve etkileşim olanaklarına sahip, öğrencilerin öğrenmelerini yönlendirebildiği, zaman ve mekandan bağımsız ortamlarıdır. Etkileşimli öğretim ortamlarının niteliğini olumlu ... -
İlköğretim Branş Öğretmenlerinin Web Destekli Öğretim İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
Bu araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim okullarında görev yapmakta olan ve web destekli eğitim deneyimine sahip branş öğretmenlerinin web destekli eğitime yönelik görüşlerini kimi değişkenler açısından ... -
İlköğretim öğrencilerinin yazılı anlatım ve resimlerinde kültür algıları
Bireylerin kendi değer yargılarını oluşturmalarında önemli bir rolü olan kültürün toplumsal kurumlar aracılığıyla edinilmesi ve bireylerin kültürel sistemlere dahil olup sosyalleşmeleri amaçlanır. Bu süreçte ilköğretim ... -
A multi-cultural interaction through video conferencing in primary schools
Erişti, Suzan Duygu (2012)This study investigated Turkish and Canadian primary school students' ways of expressing their perception of cultural understanding through video conferencing and that of cultural interaction through video conferencing. ... -
Technology-Focused Visual Communication and Digital Storytelling as a Dynamic Visual Communication Path for Children
Erişti, Suzan Duygu (İstanbul University, 2017)This study investigated the influence of participatory observation and a participatory-design-based digital storytelling approach on young children's visual communication preferences. It examined students' visual communication ... -
Uluslararası erasmus programı çerçevesinde Türkiye’ye gelen sanat ve tasarım öğrencilerinin Türk kültürü algıları
Anadolu Üniversitesi; Erişti, Suzan Duygu (Anadolu Üniversitesi, 2014)Günümüzde çok kültürlü etkileşimler, kültürel farkındalığa dayalı kültürlerarası iletişim ve bağlantıları içermektedir. Bireylerin çok kültürlü bir yaklaşım içerisinde farklı kültürler içerisinde etkin olmak adına kültürel ... -
The use of mobile technologies in multimedia-supported learning environments
The aim of the study is to reveal the students' opinions about the use of PDAs (Personal Digital Assistant) in learning environment within the context of multimedia based applications. Through purposeful sampling, 17 ...