Kurum Yazarı "Yücesoy Özkan, Şerife" Eğitim Fakültesi İçin Listeleme
-
Comparison of Simultaneous Prompting with Continuous Probe Sessions and Intermittent Probe Sessions
Yücesoy Özkan, Şerife; Gürsel, Oğuz (Anı Yayıncılık, 2011)Problem Statement: One of the effective instructional procedures for students with intellectual disabilities is simultaneous prompting (SP). In SP, there is high percentage of daily probe errors that occur and students are ... -
Comparison of simultaneous prompting with continuous probe sessions and intermittent probe sessions [Ögrencilerin Ögrenmesi ve Sinif Etkileşimini geliştirmek üzere Soru Cevap Sistemlerini Kullanimi]
Yücesoy Özkan, Şerife; Gürsel, Oğuz (2011)Problem Statement: One of the effective instructional procedures for students with intellectual disabilities is simultaneous prompting (SP). In SP, there is high percentage of daily probe errors that occur and students are ... -
The effectiveness of a self-management strategy instruction package prepared for students with intellectual disabilities [Zihin yetersizligi olan ögrencilere yönelik hazi{dotless}rlanan kendini yönetme stratejileri ögretim paketinin etkililigi]
In this study, the effectiveness of a self-management strategy instruction package for students with intellectual disabilities on (a) acquisition and maintenance of self-management skills, and (b) completion of assignments ... -
Examination of Single Subject Studies Conducted on Individuals with Disabilities by Using Self Management Strategies: A Meta Analysis Study
Yücesoy Özkan, Şerife; Sönmez, Mine (EDAM, 2011)Individuals with disabilities need to learn to control their own behaviors to rank among in the community. Self-management strategies are developed for this purpose. These strategies include antecedent cue regulation, ... -
İlköğretim öğrencilerinin çizdikleri karikatürlere yansıttıkları sosyal ve çevresel sorunların incelenmesi
Ersoy, Arife Figen; Türkkan, Burçin (2010)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin çevrelerinde yaşadıkları sorunlara ilişkin duygu, düşünce ve gözlemleri ile bu sorunlara yönelik çözüm önerilerini kendi çizdikleri karikatürler aracılığıyla incelemektir. ... -
Meta-Analysis of Pivotal Response Training for Children with Autism Spectrum Disorder
Bozkuş-Genç, Gülden; Yücesoy Özkan, Şerife (Council Exceptional Children, 2016)The main purpose of this study was to review pivotal response training and examine the efficacy of pivotal response training for children with autism spectrum disorder. The other purposes of study were to (a) examine the ... -
Retrospective evaluation of mothers' opinions related to the small steps early intervention program in Turkey
Yücesoy Özkan, Şerife; Sucuoğlu, B. (2011)The purpose of this current study is to evaluate the Small Steps Early Intervention Program based on opinions of the mothers who participated in the program ten years ago. The participants of this study consisted of 10 ... -
Sınıf Çaplı Kendini-İzleme Öğretiminin Sosyal Geçerliği: Çoklu Değerlendirme Örneği
Sönmez, Mine; Yücesoy Özkan, Şerife (2015)Bu çalışmanın amacı, sosyal karşılaştırma ve öznel değerlendirme yoluyla sınıf çaplı kendini izleme öğretiminin sosyal geçerliğini belirlemektir. Çalışmaya, okul öncesi eğitim sınıflarına devam eden ve yaşları 66-76 ay ... -
Türkiye'de Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Hizmetlerin Yasal Yapılanmasında Avrupa Birliği'ne Uyum Çabalarının Yansımaları
Vuran, Sezgin; Yücesoy Özkan, Şerife (2003)Türkiye Avrupa Birliği'ne (AB) 1959 yılında üyelik başvurusunda bulunmuştur. 1999 yılında "aday ülke" sıfatını kazanmıştır. AB'nin Kopenhag Zirvesi'nde belirlediği kriterleri karşılamak için de mevzuatta ve uygulamada ... -
Virtual Reality Practices in Special Education
Özdemir, Onur; Erbaş, Dilek; Yücesoy Özkan, Şerife (Ankara University, Fac Educational Sciences, 2019)Virtual reality refers to interactive three-dimensional computer-generated simulations which are experienced multisensory. Virtual reality practises while has been discussed in the computer sciences since 1970's, has become ...