Ara
Toplam kayıt 25, listelenen: 1-10
Development of Intercultural Skills and Competence in Teacher Education Through Erasmus Program: Perspectives of Turkish Preservice Teachers
(University Alberta, Int Inst Qualitative Methodology, 2010)
…
Araştırma Yöntemleri Denizinde Yüzmek: Doktora Öğrencilerinin Erasmus Yoğun Program (IP) Deneyimleri
(2017)
Yoğunlaştırılmış Erasmus Programı: Doktora Çalışmalarında Araştırma Yöntemleri, çeşitli ülkelerin enstitülerini temsil eden öğrenci ve öğretim elemanlarının katıldığı kısa süreli bir programdır. Programın temel amacı, ...
Class Teacher Candidates' Skill of Saying No in Relation to Components of Moral Anatomy1
(2016)
Karakter yapımızın bileşenleri, günlük yaşam içerisinde çeşitli davranışlarımızı etkileyebilmektedir. Günlük yaşam içerisinde karakter yapımızdan etkilenen davranışlarımızdan bazıları, ahlaki meselelerle ilgilidir. Bu ...
Türk Ögretmen Adaylarinin Kültürlerarasi deneyimlerinde karşilaştiklari sorunlar: Erasmus degişim programi örnegi
(2013)
Bu araştırmada Türk öğretmen adaylarının Erasmus Programı’yla gittikleri ülkelerde
karşılaştıkları kültürel sorunları anlamak amaçlanmıştır. Araştırmada fenomenoloji deseni
kullanılmıştır. Araştırmaya 2008-2009 öğretim ...
Cross-Cultural Experiences through Erasmus: Pre-Service Teachers' Individual and Professional Development
(2011)
Problem Statement: In today's global society, international student mobility is becoming more important in terms of its outcomes such as increasing student participation and involvement in international education and re- ...
Cross-Cultural Experiences through Erasmus: Pre-Service Teachers' Individual and Professional Development
(Anı Yayıncılık, 2011)
Problem Statement: In today's global society, international student mobility is becoming more important in terms of its outcomes such as increasing student participation and involvement in international education and ...
Turkish Teacher Candidates' Challenges Regarding Cross-cultural Experiences: The Case of Erasmus Exchange Program
(Turkish Education Assoc, 2013)
This study aims to understand the cultural problems of Turkish teacher candidates in the countries they visited through the Erasmus Program. Phenomenological research method was employed in this study. The participants of ...
An investigation of primary school teachers’ beliefs on teaching-learning processes in science and technology course in terms of constructivism
(2012)
Bu çalışmanın temel amacı, sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersine yönelik öğretme-öğrenme inançlarını yapılandırmacılık açısından incelemektir. Araştırma nitel desenlerden fenomenoloji ile gerçekleştirilmiştir. ...
The views of teacher candidates regarding the role of instructor in plagiarizing from Internet in their assignments
(2011)
Bu araştırmada, öğretmen adaylarının ödevlerinde internetten intihal yapmalarında öğretim elemanının rolüne ilişkin görüşleri incelenmiştir. Betimsel nitelikli bu araştırmada, veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. ...
Development of Decision Making Skills Scale for Primary School Students: Validity and Reliability Study
(Çukurova University, 2019)
The aim of this study is to develop a scale to determine the decision-making skills of fourth grade students. While developing the scale, dimensions and sub-factors on decision-making skills were reviewed in related ...