Ara
Toplam kayıt 60, listelenen: 1-10
Türkçe fonolojik farkındalık testi: geliştirilmesi, geçerlilik ve güvenirlilik çalışması
(2020)
4;0-8;11 yaş aralığındaki tipik gelişim gösteren çocukların fonolojik farkındalık becerilerini ölçen geçerli ve güvenilir bir test geliştirmektir. Gereç ve Yöntemler: Türkçe Fonolojik Farkındalık Testi (FFT), dört dilbilimsel ...
Anadolu-Sak Zekâ Ölçeği’nin (ASIS) sosyal geçerlik çalışması
(Pamukkale Üniversitesi, 2020)
Bu çalışmada Anadolu-Sak Zekâ Ölçeği’nin (ASIS) sosyal geçerliği araştırılmıştır. Veri toplama aracı olarak 40
maddeden oluşan “ASIS Uygulayıcı Değerlendirme Anketi (ASISUDA)” kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıların ...
İşitme engelli kaynaştırma öğrencilerinın okuma becerilerinin formel olmayan okuma envanteri ile değerlendirilmesi
(Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2020)
Okuma becerilerinin değerlendirilmesi; öğrencilerin okuma sürecindeki gereksinimlerinin belirlenmesinde, gereksinimleri
karşılamaya ilişkin eğitim programının planlanmasında ve kullanılacak stratejilerin belirlenmesinde ...
Vietnam eğitim sisteminde eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2020)
Bu araştırmanın genel amacı; Vietnam Eğitim Sistemi’nin ve eğitim yöneticilerinin
yetiştirilmesinin incelenmesi ve Türkiye’deki uygulamalarla karşılaştırılmasıdır. Bu amaç
doğrultusunda yerli ve yabancı kaynaklar ...
Erken çocukluk dönemi otizm spektrum bozukluğunda aile merkezli müdahaleler
(Ankara Üniversitesi, 2020)
Aile çocuğun yaşamında önemli yeri olan gelişimini destekleyerek onun yaşadığı toplumun kurallarına uygun
olarak yetişmesini sağlayan toplumsal bir kurumdur. Tipik gelişen çocuklar birçok beceri ve davranışı aileleriyle ...
Examining virtual identity profiles of social network users with respect to certain variables
(Pegem Akademi Yayincilik Egitim Danismanlik Hizmetleri, 2020)
In the present study, a measurement tool was developed to determine the virtual identities of social network users, and the virtual identities of these social network users were examined with respect to gender, time spent ...
Gelişimsel yetersizliği olan yetişkinler için ihmal edilen bir zaman dilimi: serbest zaman
(Ankara Üniversitesi, 2020)
Bu çalışmanın amacı, gelişimsel yetersizliği olan yetişkinlerin yaşamında önemli bir yer kaplayan serbest zaman kavramına yönelik temel kavramların açıklanması, gelişimsel yetersizliği olan bireylerin serbest zaman ...
Development of a multidimensional computerized adaptive test based on the bifactor mode
(2020)
The purpose of this study was to conduct a real
-
time multidimensional
computerized adaptive test (MCAT) using data from a previous
paper
-
pencil
test
(PPT)
regarding the grammar and vocabulary dimensions ...
Yetişkinliğe geçişte ilk adım: gelişimsel yetersizliği olan bireyler ve kariyer eğitimi
(Kastamonu Üniversitesi, 2020)
Bu çalışmanın amacı, gelişimsel yetersizliği olan bireylerin yetişkinlik yaşamının önemli bir parçası olan kariyer, kariyer gelişimi ve kariyer eğitimi kavramlarının açıklanması ve erken çocukluk döneminden itibaren ...
A study on the primary education curricula in the context of socialization, multiculturalism and democratic values
(2020)
his study aims to examine the primary education curricula prepared in 2017 in the context of gaining socialization, multiculturalism and democratic values. Analyses are carried out on the basis of social adaptation, social ...