Ara
Toplam kayıt 21, listelenen: 1-10
Türkiye'de Eleştirel Okuma Kapsamında Gerçekleştirilen Çalışmaların İncelenmesi
(2015)
Bu araştırmada Türkiye'de eleştirel okuma kapsamında gerçekleştirilen araştırmaların ortak temalar altında bir araya getirilerek incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma durum çalışması deseninde nitel bir araştırmadır. ...
İlköğretim öğrencilerinin başarılarını etkileyen özelliklerin tam sıralama halinde ikili karşılaştırmalar yöntemiyle ölçeklenmesi
(2013)
Bu araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarını etkilediği düşünülen bazı özelliklerin önem düzeylerinin öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda tam sıralama halinde ikili karşılaştırmalar yöntemiyle ...
Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji öğretim programını uygulama durumu ile fen eğitimine yönelik inançlarının uyumluluğu
(2014)
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersi öğretim programı uygulamaları ile fen eğitimine yönelik inançları arasındaki uyumluluğu incelemektir. Nitel araştırma olarak tasarlanan bu araştırmada durum ...
Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Oyun Temelli Öğrenmeye Bakış Açıları ve Uygulamaya Yansımaları
(2017)
Yapılan bu çalışma ile okul öncesi eğitim öğretmeni adaylarına, oyun temelli öğrenme konusunda, eğitimleri sürecinde kazandırılmaya çalışılan bilgi ve becerilerin, uygulamaya yansıma durumu nitel bir bakış açısıyla ortaya ...
Haklarımız Var: Çocukların Gözünden Çocuk Hakları
(2016)
Çocuk hakları, çocukların doğuştan sahip olduğu onları koruma altına alan haklardır. Bu hakların uygulamaya konulabilmesi öncelikle çocukların haklarını bilmesi ile yakından ilişkilidir. Ayrıca çocuk hakları çocukların ...
Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik Algıları
(2016)
Bu araştırmanın amacı pedagojik formasyon sertifika programında öğrenim gören öğretmen adaylarının öz-yeterlik algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Tarama modeline dayalı nicel bir araştırma olarak ...
Öğretmenlerin Okul Kültürü Algıları İle Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelemesi
(2017)
Bu çalışmada öğretmenlerin okul kültürüne ilişkin algıları ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nicel bir çalışma olup ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Kahramanmaraş ...
İlkokullarda Teknoloji Eğitimi
(2015)
Bu çalışmanın amacı, ilkokullarda teknoloj i eğitiminin yerini sorgulamak ve bir ders ya da içerik olarak teknoloj inin nasıl yer alması gerektiğini sınıf öğretmeni görüşlerine dayalı olarak ortaya koymaktır. İlkokullarda ...
Öğretmen adaylarının sosyal bilimler ve sosyal bilgiler kavramlarına ilişkin bilişsel yapıları: Kelime ilişkilendirme testi uygulaması
(2014)
Bu araştırmanın amacı kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla sınıf öğretmeni adaylarının bilişsel yapılarını ortaya koymak; sosyal bilimler ve sosyal bilgiler kavramlarına yönelik kavrama ilişkin bilgilerini ve kavram ...
Okulöncesi öğretmeni adaylarının demokrasiye ilişkin metaforları
(2014)
Bu çalışmanın amacı geleceğin öğretmenleri olacak okulöncesi öğretmen adaylarının demokrasi kavramını nasıl algıladıklarını ortaya koymaktır. Bu doğrultuda, araştırmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Bu kapsamda, ...