Ara
Toplam kayıt 21, listelenen: 1-10
İlköğretim öğrencilerinin başarılarını etkileyen özelliklerin tam sıralama halinde ikili karşılaştırmalar yöntemiyle ölçeklenmesi
(2013)
Bu araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarını etkilediği düşünülen bazı özelliklerin önem düzeylerinin öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda tam sıralama halinde ikili karşılaştırmalar yöntemiyle ...
İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler öğrenme ortamına ilişkin beklentileri
(2012)
1950'lerde başlayan Yeni Sosyal. Bilgiler Hareketiyle bilgisayarın eğitimde kullanılmaya başlandığı 1980 sonrası dönemde, teknolojiyle Sosyal Bilgilerin bütünleşmesi çok tartışılmıştır. Ancak Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin ...
2004-sosyal bilgiler öğretim programında İdeoloji
(2013)
Devletler kendi varlıklarını, ideolojilerini toplumu oluşturan bireylere aktararak garanti altına almaya çalışırlar. Eğitim programı ve okulların yaygınlığı sayesinde ideolojinin düzenli olarak bütün ülkeye yayılması ...
Türkiye’deki İngilizce Öğretmeni Adaylarının Tekno-pedagojik İçerik Bilgisi ile İlgili Algıları
(2018)
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki İngilizce öğretmen adaylarının Teknopedagojik İçerik Bilgisi (TPİB) ile ilgili algılarını araştırmak ve bu algılarını etkileyen faktörleri ortaya çıkarmaktır. Hem nicel hem de nitel veri ...
Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik Algıları
(2016)
Bu araştırmanın amacı pedagojik formasyon sertifika programında öğrenim gören öğretmen adaylarının öz-yeterlik algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Tarama modeline dayalı nicel bir araştırma olarak ...
Türkiye'de Eleştirel Okuma Kapsamında Gerçekleştirilen Çalışmaların İncelenmesi
(2015)
Bu araştırmada Türkiye'de eleştirel okuma kapsamında gerçekleştirilen araştırmaların ortak temalar altında bir araya getirilerek incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma durum çalışması deseninde nitel bir araştırmadır. ...
Öğretmenlerin Okul Kültürü Algıları İle Motivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelemesi
(2017)
Bu çalışmada öğretmenlerin okul kültürüne ilişkin algıları ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nicel bir çalışma olup ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Kahramanmaraş ...
Öğretmen adaylarının sosyal bilimler ve sosyal bilgiler kavramlarına ilişkin bilişsel yapıları: Kelime ilişkilendirme testi uygulaması
(2014)
Bu araştırmanın amacı kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla sınıf öğretmeni adaylarının bilişsel yapılarını ortaya koymak; sosyal bilimler ve sosyal bilgiler kavramlarına yönelik kavrama ilişkin bilgilerini ve kavram ...
Puanlayıcı Niteliklerinin Kesme Puanlarının Belirlenmesine Etkisinin Genellenebilirlik Kuramı'yla İncelenmesi
(2015)
Standart belirleme süreçlerinde en önemli unsur, kesme puanları hakkında yargıda bulunan puanlayıcı grubudur. Puanlayıcı yargılarının tutarlı olması, belirlenecek kesme puanı veya puanlarının güvenirliğini doğrudan ...
Okul Öncesi Öğretmeni Adaylarının Oyun Temelli Öğrenmeye Bakış Açıları ve Uygulamaya Yansımaları
(2017)
Yapılan bu çalışma ile okul öncesi eğitim öğretmeni adaylarına, oyun temelli öğrenme konusunda, eğitimleri sürecinde kazandırılmaya çalışılan bilgi ve becerilerin, uygulamaya yansıma durumu nitel bir bakış açısıyla ortaya ...