Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Duygusal zeka boyutunda yazılı medyada görsel tüketim
(2009)
Günümüzde medya, görsel okuryazarlık gelişimini etkileyen ve duygusal zekâ iletisi taşıyan önemli bir araç konumundadır. Medyadaki görsel mesajlar, asıl anlamlarının yanında birçok alt ya da yan anlamı da taşıyabilmektedir. ...
Visual Culture and Visual Literacy
(Turkish Librarians Assoc, 2017)
Recently visual literacy gains importance in the context of understanding the rising visual culture products, thinking about them and producing these products. The purpose of this article examines the concept of visual ...
Görsel Kültür ve Görsel Okuryazarlık
(2017)
Görsel okuryazarlık son dönemlerde yükselişe geçen görsel kültür ürünlerini anlamak, onlar üzerinde düşünmek ve bu ürünleri üretebilmek bağlamında önem kazanmaktadır. Bu makalenin amacı bilgi ve bilgi yayılım biçimlerinin ...
Türk Gazetecilik Kültüründe İllüstrasyon: Dersaadet Gazetesi İllüstrasyonlarına Göstergebilimsel Bir Yaklaşım
(2017)
Tarih ve iletişim araştırmalarında, 'belge' değerinden dolayı geçmişin grafik ürünlerinden yararlanılır; ancak çoğu zaman bu ürünlerin ortaya çıkışı ve oluşum süreçleri gözden kaçırılır. Oysa bu görsel ürünler, Geç Osmanlı ...
Changes in newspaper design formats: Practices of post 1980 era in Turkey
(2011)
1980 sonrasında Türkiye’de çağdaş medya, farklı temellerden şekillenmiştir. Bu dönemde, gazetelerin sayfa tasarımı, yeni ve farklı fırsatların grafik tasarıma sunan bilgisayar yazılımları ile yapılmıştır. Nesnel politikalardaki ...
Gazetelerde Görsel Tasarım Yanlılığı
(2005)
Haber söyleminde yapısal yanlılık okunduğu zaman anlaşılabilir, aynı şekilde haberin görsel tasarımı da bir araç olarak kullanıldığında haberde yanlılık görülebilir. Bir haberin sayfadaki tasarımıyla gösterilmesi ya da ...