Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUzgör, Mustafa
dc.contributor.authorŞengür, Kuyucak Ferhan
dc.contributor.authorBolat, Elif
dc.date.accessioned2019-10-20T19:32:34Z
dc.date.available2019-10-20T19:32:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2147-1185
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnek16QTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/18561
dc.description.abstractHavayolu sektöründe sosyal medya kullanımının son yıllarda hızla arttığı görülmektedir. İnternet ve sosyal medya havayolları için birçok alanda önemli bir araç haline gelmektedir. Bu çalışmanın amacı, interneti etkin bir şekilde dağıtım aracı olarak kullanan düşük maliyetli taşıyıcıların (DMT) sosyal medya paylaşımlarında kullandıkları söylemleri analiz ederek karşılaştırma yapmaktır. Çalışma, Türk havayolu sektöründeki öncü düşük maliyetli taşıyıcının sosyal medya paylaşımları ile ABD ve Avrupa'dan seçilen öncü DMT'ların paylaşımlarını derinlemesine irdeleyerek sosyal medya paylaşımlarının odak noktalarını karşılaştırmalı biçimde ortaya koymaktadır. Bu kapsamda Southwest Airlines, RyanAir ve Pegasus Havayolları'nın resmi sosyal medya hesaplarında 01 Nisan 2017 - 09 Haziran 2017 tarihleri arasında yaptıkları paylaşımlar, tümevarımcı bir yaklaşımla içerik analizine tabi tutulmuştur. Bulgular; Southwest'in beklenenin aksine düşük fiyata çok nadir vurgu yaptığını, bunun yerine takipçileriyle etkileşim kurarak onlara verilen değerin ön planda tutulduğu paylaşımlara ağırlık verdiğini ortaya koymuştur. RyanAir ve Pegasus ise paylaşımlarında daha çok destinasyon tanıtımı, özel ödüllü/indirimli kampanyalar ve düşük fiyatlı biletler üzerinde durmuşlardır. Taşıyıcıların paylaşımlarında ortak olarak değindiği konular ise destinasyon tanıtımı, düşük fiyat, yan ürün/hizmetler, özel ödüllü/indirimli kampanyalar olmuşturen_US
dc.description.abstractThe use of social media in the airline industry seems to have increased rapidly in recent years. Internet and social media are becoming an important tool in many fields for airlines. The purpose of this study is to analyse and contrast the discourse that low-cost carriers (LCC) (which are competent on using Internet as a distribution channel) adopt in their social media sharing. The study comparatively presents the focal points of the social media sharing by examining the social media sharing of the leading Turkish LCC and the leading LCC’s selected from US and Europe. In this context, Southwest, RyanAir and Pegasus Airlines’ social media sharing in their official accounts between April 1st 2017 – June 9th 2017 were subjected to content analysis through an inductive approach. Findings show that Southwest emphasizes on the “low price” less than expected. Instead of this, they concentrate on the sharing in which they interact with passengers and highlight customer value. RyanAir and Pegasus on the other hand, dwell more on destination introduction, special prize/discounted campaigns and low priced tickets. The topics that all airlines mentioned are destination introduction, low cost, ancillary products/services and special prize/discounted campaignsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleDüşük Maliyetli Havayolu Taşıyıcılarının Sosyal Medya Paylaşımlarına Dair Bir İçerik Analizi: Southwest, Ryanair ve Pegasus Karşılaştırmasıen_US
dc.title.alternativeA Content Analysis on Low Cost Airline Carriers' Social Media Sharing: Southwest, Ryanair and Pegasus Comparisonen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage199en_US
dc.identifier.endpage212en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster