Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErgün, Nalan
dc.contributor.authorBülbül, Gülnaz K.
dc.date.accessioned2019-10-20T19:32:35Z
dc.date.available2019-10-20T19:32:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2147-9208
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZNE5UZ3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/18565
dc.description.abstractBu çalışmanın birincil amacı, kabin görevlilerinin algıladıkları Üretkenlik Karşıtı Davranışların (ÜKD) boyutlarını belirlemektir. İkincil amaç ise demografik faktörlerle ÜKD'ı oluşturan boyutların algısı arasındaki ilişkinin tespit edilmesidir. Orta ölçekli bir havayolu işletmesinde yapılan uygulamada 152 katılımcıdan elde edilen anket verileriyle analizler yapılmıştır. Analizler neticesinde ÜKD'ı oluşturan boyutlar olarak; Emniyeti Tehdit Eden, Hizmet Standart ve Kurallarını İhlal Eden, Ekip İçi Şiddete Dayalı, Zaman ve Kaynak İsrafına Dayalı, Mülke Zarar İçerikli, Yolcuya Yönelik Şiddete Dayalı Davranışlar ortaya çıkmıştır. Söz konusu altı boyut üzerinden parametrik olmayan testler yapılmıştır. Demografik faktörler ile Hizmet Standart ve Kurallarını İhlal Eden Davranışlar boyutu arasında en güçlü ilişki ortaya konulmuşturen_US
dc.description.abstractThe primary objective of this study is to identify the dimensions of CWB perceived by cabin crew, while the secondary objective is to determine the relationship between the perception of these dimensions and demographics. A research was conducted with the data gathered from 152 cabin crew in a mid-sized airline company via survey. As a result of the study, six dimensions, namely, Unsafe Behavior, Violating Service Standards and Rules, Violence against Other Crew Members, Misuse of Time and Resources, Property Misuse, and Violence Against Passengers were identified and analyzed. Non-parametric tests showed that ‘Violating Service Standards and Rules’ dimension relates with demographics the strongesten_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleCounterproductive Work Behavior in Air Transportation Organizations: a Study on Airline Cabin Servicesen_US
dc.title.alternativeHava Taşımacılığı Organizasyonunda Ters Etkili Çalışma Davranışı: Hava Yolu Kabin Hizmetleri Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage407en_US
dc.identifier.endpage424en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster