Search
Now showing items 1-10 of 44
Sünbül-Zâde Vehbî Dîvânı'nda (Sünbülistân) Kozmik Unsurların Kullanımı
(2014)
Gökyüzü ve gök cisimleri tarihin her anında ve alanında olduğu gibi, edebiyat alanında da her zaman ilgi çekici konular olmuştur. Yıldızlar, yıldız kümeleri, gezegenler vs. astronomların ve bilim adamlarının dışında, ...
Türkçe Akademik Söylemde Edilgen Sözceler
(2015)
Bu çalışmanın amacı akademik söylemde edilgenleştirilen sözceleri anlamsal olarak 'edici' ve "etkilenen" rollerini üstlenen özne ve nesnelerin türleri açısından betimlemek ve genel olarak edilgenliştirmenin metinlerdeki ...
Muhammed Hanefi Hazretleri Cengi" Tabut Savaşı Hikâyesi Motif Denemesi ve Transkripsiyonlu Metin
(2014)
Türkler, İslamiyet'i kabul etmelerini müteakip yıllarda İslam'ın yayılması ve İslam öğretisi ile kültürünün daha anlaşılır ve bilinir hale gelmesi için yoğun çaba göstermişlerdir. Bu sebeple İslam tarihinde yeri olan birçok ...
New Analyses on Some Kalbak-Tash Inscriptions
(Akademiai Kiado Rt, 2016)
This paper focuses on Kalbak-Tash Inscriptions Nos XX, XXI and XXII which belong to the group of the Mountainous Altai Inscriptions. It provides an analysis of the problematic issues of these three inscriptions having ...
Corpus-Based Research on Terminology of Turkish Lexicography (CBRT-TURKLEX)
(Buro Van Die Wat, 2018)
In this paper, we introduce an ongoing lexicographic corpus project. The Center for Lexicography, abbreviated as SOZMER, was established under the aegis of Eskisehir Osmangazi University to support lexicographical projects. ...
7-9 Yaş Arasındaki Türk Çocuklarında Kelime Çağrışımını Etkileyen Sosyoekonomik Değişkenler
(Ahmet Yesevi University, 2014)
Öğrenme sürecinde, bilginin daha önce öğrenilenleri tamamlaması,
benzerliği, yakınlığı, sürekliliği öğrenmeyi kolaylaştırmaktadır.
Öğrenme sırasında, yeni bilginin, önceden bilinen
kişi, kurum, nesne, olay, işlem ve ...
7-9 Yaş arasındaki Türk çocuklarında kelime çağrışımını etkileyen sosyoekonomik değişkenler
(2014)
Öğrenme sürecinde, bilginin daha önce öğrenilenleri tamamlaması, benzerliği, yakınlığı, sürekliliği öğrenmeyi kolaylaştırmaktadır. Öğrenme sırasında, yeni bilginin, önceden bilinen kişi, kurum, nesne, olay, işlem ve ...
7-9 Yaş Arasındaki Türk Çocuklarında Kelime Çağrışımını Etkileyen Sosyoekonomik Değişkenler
(2014)
Öğrenme sürecinde, bilginin daha önce öğrenilenleri tamamlaması, benzerliği, yakınlığı, sürekliliği öğrenmeyi kolaylaştırmaktadır. Öğrenme sırasında, yeni bilginin, önceden bilinen kişi, kurum, nesne, olay, işlem ve ...
Okuma Kültürü Edindirme Sürecinde Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Niteliği Üzerine Öğretmen Görüşleri
(2018)
Bu çalışmanın amacı, Eskişehir İli, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullarda çalışan Türkçe öğretmenlerinin okuma kültürü edindirme sürecinde Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin niteliğine ilişkin görüşlerini ...
Dede Korkut Oğuznameleri'nde Geçen Kaytaban Üzerine Yeni Yaklaşımlar
(2016)
Dede Korkut Oğuznameleri"ndeki problemli yerler yaklaşık iki yüz yıldır yüzlerce araştırmayla çözülmeye çalışılmıştır. Bazıları çözülebilmişse de hâlâ çözüm bekleyen problemler bulunmaktadır. Bunlardan biri de Dede Korkut ...