Ara
Toplam kayıt 11, listelenen: 1-10
Kaynaştırma Uygulanan Bir İlköğretim Sınıfındaki Sosyal Yeterlik Özelliklerinin Betimlenmesi ve İyileştirilmesi Çalışmaları
(2013)
Araştırmanın amacı, Eskişehir ilinde kaynaştırma yürütülen ilköğretim üçüncü sınıfındaki öğrencilerin sosyal yeterlik özelliklerinin betimlenmesi ve iyileştirme çalışmalarının incelenmesidir. Araştırmanın katılımcıları, ...
İşitme Engelli Gençlerle İş Başvuru Dosyası Geliştirme Çalışmalarının İncelenmesi: Eylem Araştırması
(2013)
Bu eylem araştırmasında Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Yüksekokulu Grafik Tasarım Bölümü on son sınıf işitme engelli öğrencisinin Portfolyo Tasarımı I ve Portfolyo Tasarımı II dersleri kapsamında oluşturdukları ...
İşitme Engelli Öğrenciler İle İşiten Öğrencilerin Boşluk Doldurma Becerilerinin Değerlendirilmesi
(2013)
Okuduğunu anlamayı değerlendirmede kullanılan boşluk doldurma becerisi, metinden anlam çıkarmak için kullanılan beceri ve stratejiler hakkında önemli bilgiler vermektedir. Bu çalışmanın amacı, koklear implantlı
öğrenciler ...
Examining the implementation of two co-teaching models: team teaching and station teaching
(Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2011)
In Turkey, the number of students in mainstream education is increasing, and a support service does not exist even though mainstreaming has been implemented for many years. Therefore, within this system, many students with ...
The impact of strategies used in the balanced literacy approach on story grammar acquisition of three Turkish students with hearing loss: An action research study
(2007)
This action research study investigated the impacts of teaching strategies based on the balanced literacy approach on story grammar acquisition of three Turkish students with hearing loss. Data were collected from students' ...
Metacognitive strategies applied during correcting text-related answers of three students with hearing loss
(2008)
The purpose of this paper is to describe the metacognitive strategies applied during the controlling-correcting activities of three hearing-impaired youths' written answers to text-related questions. The data have been ...
Kaynaştırma sınıfında iş birliği ile öğretim uygulamalarına bakışın fenomenolojik analizi
(2010)
Başarılı kaynaştırma uygulamaları için özel gereksinimli olan ve olmayan öğrenciler ile sınıf öğretmenlerine özel eğitim destek hizmetlerin sağlanması gerekmektedir. Öğretmenlerin gerçekleştirdikleri uygulamalar hakkındaki ...
Zihin Özürlü Çocukların Okuma Yazma Öğrenmeleri ve Özel Eğitim Öğretmenleri: Yarı Yapılandırılmış Görüşme Araştırması
(2004)
Bu araştırmanın amacı, Eskişehir ilindeki eğitilebilir zihin özürlü çocukların devam ettiği bir ilköğretim okulu ve meslekî eğitim merkezindeki özel eğitim öğretmenlerinin zihin özürlü çocukların okuma yazma öğrenmeleri ...
An (Distinctive) Example of Strengtening a Validity: Selfe-valuation of the School Based Action Research
(Anı Publishing, 2018)
It is important to evaluate any research effort in order to see if it is scientifically based research. It is much easier to analyze someone else's work. As action researchers, the researchers are insiders of their research ...
A Phenomenological Analysis of the Views on Co-teaching Applications in the Inclusion Classroom
(EDAM, 2010)
It is necessary to provide students both with and without special needs and the classroom teachers with special education support services in order to achieve successful inclusion applications. The determination of teachers' ...