Güncel Gönderiler: Makale Koleksiyonu
Toplam kayıt 157, listelenen: 81-100
-
Güzellik kadınlar için nasıl vaade dönüşür: Kadın dergilerindeki kozmetik reklamları üzerine bir inceleme
(2010)Günümüz toplumlarında güzellik ve fiziksel cazibe kadınlar için her zaman önemli bir durum olarak sunulmuştur. Bu süreç içinde kadın dergileri de bir öneri kaynağı olarak ticari ürünler aracılığıyla ideal güzellik ... -
Gıda Reklamlarının İddia Ettikleri: Dergi Reklamları Üzerine Bir İnceleme
(2016)Günümüzde beslenme ve sağlık arasındaki belirgin bağlantıları sağlayan tıbbi araştırmalardaki ilerlemelere bağlı olarak, tüketicilerin besin ve sağlık bilgisine olan ilgilerindeki artışı kabul eden pazarlamacılar, reklamlarda, ... -
Is there a distinctive British cinema?
(2010)Araştırma; anlatı teması, sinematik tür veya mizansen açısından özgün karakteristiklerden bariz bir şekilde yoksun olmasının sebeplerini saptamak için, İngiliz sinema tarihinin belli başlı kritik birleşme noktalarını ... -
Eskişehir Basını Neden Tiraj Kazanıyor?
(2006)Yaygın gazetelerin satış rakamlarında yıllardır önemli bir hareketlilik dikkati çekmezken, Eskişehir basınında son iki yıldır neredeyse hem yayınlanan gazete sayısı hem de gazetelerin toplam satış rakamı ikiye katlanmıştır. ... -
1989 Bulgaristan Göçmenlerinin Kültürlerarası İletişim Pratikleri: Eskişehir Örneği
(2014)1989 yılında zorunlu göçe tabi tutulan Bulgaristan Türklerinin büyük bir kısmı Türkiye'ye gelmeyi tercih etmiştir. Bu çalışmada Eskişehir'de Şahin Tepesi'nde yaşayan Bulgaristan göçmenlerinin gündelik hayatıyla ilgili bazı ... -
Beyaz Türkler: Medyanın Ürettiği ve Dönüştürdüğü Bir Kavram
(2018)Türkiye’de 1980 sonrasında yaşanan siyasi gelişmeler ve toplumsal dönüşüm, merkez ve çevre arasındaki gerilimi daha belirgin hale getirmiştir. Hızlı kentleşme, kırsallığın kentlerde görünür olmaya başlaması ve neoliberal ... -
Türk dergi reklamlarında cinsellik: Ön yargı ya da gerçeğin yansıması
(2008)Basın yayın organlarındaki reklamlarda cinsel içerik kullanımı reklam sektörünün en çok eleştirilen alanlarından birisidir. Bu çalışma 1995 ve 2005 yıllarında dergilerde yayımlanmış reklamlardaki cinsel içerik miktarını ... -
Yeni Örgütlenme Yaklaşımı Arayışında Karmaşık Sistemler
(2008)Dünyada, kurum ve kuruluşlarda her şey birbiriyle bağlantılıdır. Dünya, kuruluşlar ve elbetteki bu bağlantılar sürekli değişmektedir. Bu çalışma, yukarıdaki görüş esas alınarak dünyada her şeyin birbiriyle bağlantılı olduğu ... -
Turkey and Azerbaıjan: The dream versus the reality or the reality versus the dream for 'two states and one nation'
(2012)Sovyet Sosyalist Cumhuriyetleri Birliği'nin dağılmasının ardından 1991 yılında bağımsızlığını kazanan Azerbaycan ve diğer bağımsızlığını yeni elde eden ülkeler ile ekonomik ilişkilerin geliştirilmesi bölgede güç kazanmak ... -
Tarihsel Bir Karşıtlığın Tezahürü: 2002 Sonrası Türk Korku Filmlerinde Bilim-Din Çatışması
(2017)Din ile bilim arasındaki tarihsel çekişme veya çatışmanın modern bilim paradigmasının ortaya çıkışıyla başladığı ileri sürülebilir. Bu tarihi çatışmanın günümüzde de geçerliliğini büyük ölçüde koruduğu söylenebilir. Dünya ... -
Taşra, gelenek ve toplumsal cinsiyet: Dar alanda kısa paslaşmalar
(2008)Serdar Akar’ın ikinci filmi Dar Alanda Kısa Paslaşmalar 1980’li yılların başında sevimli ve gelişmeye açık bir Anadolu şehri olan Bursa’nın, geleneksel değerlerin hüküm sürdüğü/başat olduğu bir semtinde geçmektedir. Film ... -
Toplumsal cinsiyet bağlamında türkiye yazılı basınında şiddet haberleri ve haber fotoğrafları
(2013)Toplumsal cinsiyet ilişkilerinden kaynaklanan şiddet, toplumsal cinsiyet rolleri bağlamında, ka- dınları olduğu kadar erkekleri de kapsamaktadır. Bu şiddetin haber ve haber fotoğrafı olarak temsilinde, yazılı basına belirli ... -
Lütfi Ömer Akad ve Yalnızlar Rıhtımı (1959): Biçemsel Bir Analiz
(2009)Sinema sanatında biçemi olan bir yönetmen her filmde kendi sinema diline ait unsurları barındırır ve bu dili mutlaka izleyicisine hissettirir. Biçemi oluşturan unsurlar anlatı yapısı, sinematografi, mizansen, kurgu ve ses ... -
Medyaya Yönelik Kuramsal Tanımlamalarla İlgili Muhabirlerle Yapılan Saha Araştırması
(2006)Bu araştırmanın temel amacı, liberal-çoğulcu ve eleştirel iletişim yaklaşımları içinde konumlanan bilim insanlarının bakış açılarının ve tanımlamalarının muhabirlerce nasıl kabul edildiğini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın ... -
Measuring Perceived Service Quality of Higher Education
(2005)Bu çalışmanın amacı yükseköğretimde sunulan hizmetlerin kalitesinin nasıl algılandığını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi araştırma alanı olarak belirlenmiştir. Araştırma ... -
Eskişehir Ölçeğinde Yerel Gazete Okuma Alışkanlığı ve Okur Beklentileri Üzerine Bir Alan Araştırması
(2006)Eskişehir ölçeğinde alan araştırmasına dayalı bu çalışmada, okurun yerel gazete okuma alışkanlığının doğası tanımlanmaya çalışılmıştır. Demografik özellikler, yerel gazete okuma alışkanlığı ve yerel gazetelerden beklentiler ... -
İfade özgürlüğü açısından ağ tarafsızlığı kavramı ve türkiye'deki hukuki düzenlemeler ve pratik uygulamaları
(2013)Ağ tarafsızlığı' (net neutrality), İnternet'in yaygınlaşmaya başladığı ve gündelik hayatın vazgeçilmezleri arasına girdiği 1990'ların sonunda ortaya atılmış ve hakkındaki tartışmaların hala yoğun biçimde sürdüğü bir ... -
Kurum Kültürü ve Değerlerine Yönelik Çalışan Farkındalığı: Özel Bir Eğitim Kurumunda Uygulama Örneği
(2016)Kurum kültürü bir kurumsal biçimlendirme aracıdır ve çalışanların davranışlarını şekillendirir, çalışanları ortak kültür çevresinde bütünleştirir. Aynı norm ve değerler etrafında topladığı çalışanlar ve yöneticiler arasında ... -
Görsel Kültür ve Görsel Okuryazarlık
(2017)Görsel okuryazarlık son dönemlerde yükselişe geçen görsel kültür ürünlerini anlamak, onlar üzerinde düşünmek ve bu ürünleri üretebilmek bağlamında önem kazanmaktadır. Bu makalenin amacı bilgi ve bilgi yayılım biçimlerinin ... -
Çağdaş Narkisisos'lar: Facebook Kullanım Alışkanlıkları ve Narsisizm
(2016)Narsistik kişilik özelliği genel olarak kişinin fiziksel ve psikolojik özelliklerine yönelik abartılı hayranlığı olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışma sosyal medyanın önemli bir unsuru olan Facebook ve Facebook kullanıcılarının ...