Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErsoy, Figen Nezihe
dc.contributor.authorBatum, Perçin Tahsin
dc.date.accessioned2019-10-20T21:12:26Z
dc.date.available2019-10-20T21:12:26Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1308-9196
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVd016UTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/18900
dc.description.abstractBu çalışmada araştırmacılar B2B işletmelerin tedarikçi seçiminde Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) açısından duyarlılık gösterip göstermediği sorusuna cevap aramaktadır. Çalışmanın amacı; tedarikçi seçiminde KSS faaliyetlerinin etkisini araştırmak, karar alma sürecine etki eden önemli KSS boyutlarını ortaya koymak ve son olarak, bir kontrol değişkeni olarak müşteri işletmenin KSS faaliyet düzeyini belirlemektir. Yürütülen nitel çalışma ile B2C ve karma pazar türlerinde gerçekleştirilen geçmiş çalışmaların aksine Türkiye'deki orta ölçekli B2B işletmelerin açıkça KSS kavramını anlamadıkları ve bunun yerine bağışlar ve hayırseverlik faaliyetleri yürüttükleri görülmüştür. Bu faaliyetler ise kültürel prensipler çerçevesinde gerçekleştirilmekte ve KSS'nin potansiyel faydaları göz ardı edilmektedir. Dolayısıyla, B2B firmaların KSS anlayışını ve tutumunu keşfetmek için yeni bir ölçek geliştirilmesine ilişkin ihtiyaç ortaya konmuşturen_US
dc.description.abstractIn this study, the researchers explore the following question. Are B2B companies sensitive about CSR in supplier selection? The aims of this study are to investigate: first, the influence of CSR activities on supplier selection; second, the significant dimensions of CSR which have impact on decision making; and third, the CSR level of the customer company as a control variable. In contradiction to previous studies on B2C or mixed market types, empirical results of our qualitative research show that CSR concept is simply not understood by SME B2B companies in Turkey and philanthropic activities and charities are done instead. These activities are performed under the influence of cultural doctrine and the potential benefits of CSR strategies are ignored. Thus, it has been seen that a new scale needs to be developed for B2B firms to explore the CSR understanding and attitudes of B2B firmsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleB2b İşletmeler Ne Kadar Sorumlu? B2b İşletmelerin Satın Alma Sürecindeki Toplumsal Duyarlılıklarının Ölçümüen_US
dc.title.alternativeHow Responsible is B2b? Csr Sensitivity of B2b Companies in Buying Decision Processen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAdıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue24en_US
dc.identifier.startpage1173en_US
dc.identifier.endpage1201en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster