İnternetin Kar Amacı Gütmeyen Organizasyonlar İçin Taşıdığı Potansiyel ve Türkiye Eğitim Gönülleri Vakfı'nda Bir Uygulama
Abstract
Bu çalışmanın amacı, üçüncü sektörün yüz yüze olduğu dijital dünyayı incelemektir. Çalışmada kar amacı gütmeyen organizasyonlarda internet kullanımı ile ilgili yapılan çalışmalara değinilmekte, gelişmiş ülkelerdeki mevcut durumu ortaya koyan örnekler sunulmakta, bu kurumların dijital dünyaya katılım nedenleri belirlenmekte, böylece kar amacı gütmeyen organizasyonlar için internet'in sunacağı potansiyel analiz edilmeye çalışılmaktadır. Günümüzde insanların internet davranışlarının ve online toplulukların yapısının anlaşılır hale gelmesine işaret edilerek, bu unsurların kar amacı gütmeyen organizasyonların internet stratejileri için taşıdığı önem üzerinde durulmaktadır. Türkiye'de faaliyet gösteren bir eğitim organizasyonu olan ve internetin sunduğu potansiyelden önemli ölçüde faydalanan Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı, bir internet stratejisi geliştirilmesi yoluyla sosyal kapsam ve erişimini nasıl geliştirdiği ve bu konuda hangi kaynakları kullandığı ile ilgili inceleme, çalışmanın ikinci kısmını oluşturmaktadır. The objective of this study is to examine the digital world which the third sector is confronted with. In this study, the surveys which are about the usage of internet in non-profit organizations have been pointed out, the examples which illustrate the current situation in developed countries have been given and the logic behind the participation of such organizations in digital world has been explained and thus it has been attemted to analyze the potential which it has for the non-profit organizations by the Internet. Today, it has been remarked that since the nature of online communities and behaviors of people in the internet are clear, the significance of such features became important for the internet strategies of non-profit organizations. In the second part of the study, there is an analysis of Education Volunteers of Turkey, which operate in education and which makes use of the potential by the internet, about development of social content and access by means of an Internet strategy including the sources it uses.
Source
Ankara Üniversitesi SBF DergisiVolume
59Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpnM05EZzQ=https://hdl.handle.net/11421/18926
Collections
- Makale Koleksiyonu [109]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]