Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Ali
dc.contributor.authorTemizel, Fatih
dc.contributor.authorSönmez, Harun
dc.contributor.authorEr, Fikret
dc.date.accessioned2019-10-20T21:12:41Z
dc.date.available2019-10-20T21:12:41Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2147-9208
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjME1Ea3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/19067
dc.description.abstractFinansal okuryazarlık düzeyi toplumun dinamik bir kesimi olarak geleceği temsil eden üniversite öğrencileri için çok önemlidir. Finansal Okuryazarlık okullardaki eğitim programları le kazanılabilen yaşamsal bir yetenektir. Bu ifadenin geçerliliğinin araştırılması amacıyla diğer üniversite fakültelerine göre daha çok fnansal kavram ve tekniklere maruz kalan iktisadi e idari bilimler fakültesi öğrencilerinden bir örneklem seçilmiştir.Üniversite öğrencilerinin fnansal okuryazarlık düzeyinin ölçülmesinde OECD fnansal okuryazarlık ölçeğinin Türkiye koşullarına uyarlanması ile tasarlanan ölçek kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğrencilerin fnansal okuryazarlığı yüksek olarak belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe level of fnancial literacy is crucial for university students who represent the future as a dynamic segment of the society. Financial literacy is a vital ability, which can be obtained through educational programs in schools. To investigate the validity of this statement, a sample is selected from the Faculty of Economics and Administrative Sciences students, who are exposed to fnancial concepts and techniques more than any other university faculty students. The fnancial literacy of university students was measured through a scale, which was designed by adapting OECD fnancial literacy scale to the conditions of Turkey. According to the fndings of the research, the fnancial literacy of the Faculty of Economics and Administrative Sciences students is high.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleFinancial literacy of university students: A case study for Anadolu University, Turkeyen_US
dc.title.alternativeÜniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlığı: Anadolu Üniversitesi Türkiye için bir vaka çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İktisat Bölümüen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue24en_US
dc.identifier.startpage97en_US
dc.identifier.endpage110en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorTemizel, Fatih
dc.contributor.institutionauthorEr, Fikret


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster