Katılım bankası müşterilerinin bankacılık sistemi kullanım tercihleri katılım bankası müşterilerinin bankacılık sistemi kullanım tercihleri: Mevduat bankaları için islami bankacılık penceresi,
Abstract
Literatürde, İslami bankaların sadece dini nedenlerle tercih edilmediğini gösteren birçok çalışma bulunmaktadır. Gerek İslami bankacılığın gös - terdiği hızlı gelişme ivmesinin gerekse de dinin tek tercih nedeni olma- masının uzantısı olarak, birçok faizli çalışan geleneksel bankanın, kendi bünyeleri içinde İslami bankacılık ürün ve hizmetleri sunduğu birimler açtıkları görülmektedir. 'İslami bankacılık penceresi' olarak isimlendi- rilen bu birimler, bugün için ülkemizde yasal olarak mümkün olmamakla birlikte, gelecekte yasal bir düzenleme ile olası bir hal alabilir. Bu ça- lışma; Türkiye'de katılım bankası müşterilerinin, faizli sistemle çalışan bankaların İslami bankacılık ürün ve hizmetleri sunmaları durumunda bu konudaki yaklaşımlarını değerlendirmek amacıyla, katılım bankası müş - terilerinin bankacılık sistemini kullanımlarını ele almaktadır. Eskişehir ilinde 500 katılım bankası müşterisini kapsayan alan araştırması verileri göstermiştir ki, katılım bankası müşterileri geleneksel bankaların İslami bankacılık yapmalarını yüksek oranda desteklemektedir. Some studies in literature show that religion is not the only reason for bank customers' preference of Islamic Banking. Both worldwide high- performance of Islamic fnancial markets and customer selection criteria of Islamic banking, have played some role in urging some conventional interest-based banks to have Islamic banking units in their own struc- tures which generally called as 'Islamic banking window'. Although it is not today legally possible to have such similar units in conventional banks, by a regulation in the near future 'Islamic banking windows' may be fourished. This study attempts to evaluate banking system pre- ference of participation bank costumers to better understand their atti - tude towards Islamic banking window. The data obtained from a sample of 500 respondents in Eskisehir indicate that the customers of Islamic banks in Turkey have positive attitude towards and express their willing- ness to use conventional banks if they provide Islamic banking services.
Source
Tüketici ve Tüketim Araştırmaları DergisiVolume
6Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjek1qWTJOZz09https://hdl.handle.net/11421/19137
Collections
- Makale Koleksiyonu [130]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]