Bir İlişkisel Pazarlama Aracı Olarak Bağlamsal Pazarlama: Formdakal Web Sitesi Örneği
Abstract
Müşteri odaklı bir yaklaşım olan ilişkisel pazarlamanın yararlarının arttırılmasında bilgi teknolojilerinin kullanılması önemli bir unsur olarak görülmeye başlanmış ve birbirinden farklı yeni stratejilerin gelişmesinde de etkili olmuştur. Bu stratejilerden birisi de ilişkisel pazarlamanın uygulamasında bir araç olan bağlamsal pazarlama stratejisidir. Araştırmada bağlamsal pazarlama stratejisi uygulayan işletmenin Formdakal Web sitesini kullanan ve üye olan müşterilerine yönelik olarak Web tabanlı anket oluşturulmuştur. Bu anket yoluyla araştırmada gerekli olan veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler tanımlayıcı istatistiksel analizler ve korelasyon analizleri ile analiz edilmiştir. Bu analizler sonucunda araştırma, bağlamsal pazarlama stratejisi ile müşteriyi elde tutma ve uzun dönemli ilişkileri geliştirme, müşterilere değer yaratma, etkileşim kurma ve iletişim sağlama arasında olumlu etkilerinin olduğunu ortaya çıkarmıştır Customer focused approach to increase the benefits of relationship marketing, the use of information technology began to be seen as an important element in the development of new strategies have been effective and different from each other. One of these strategies in the implementation of relationship marketing, contextual marketing strategy is a tool. A web based questionnaire was created for customers who use anda re members of Formdakal Web site of Business which uses a contextual marketing strategy. The data necessary for the study was obtained through this questionnaire. The obtained data were analyed by descriptive statistical anliysis and correlation analysis. Findings of the research illustrate positive relationship between contextual marketing strategies and customer retention, establishment of long term relationships, customer value creation, establishment of interaction and communications
Source
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları DergisiVolume
5Issue
3URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFek5UYzNOdz09https://hdl.handle.net/11421/19186