Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErtuğrul, Murat
dc.date.accessioned2019-10-20T21:13:05Z
dc.date.available2019-10-20T21:13:05Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1306-6730
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RjeU1EWTI=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/19213
dc.description.abstractDeğer ve fiyat kavramları ekonomi literatürünün sıklıkla tartışılan konularından olagelmiştir. Fiyatın ve değerin ne olduğu, ne zaman ayrıştıkları ve ne zaman benzeştiklerinin anlaşılması, serbest piyasa ekonomisinde büyük önem arzeden işletme değerlemesinin doğru yapılması açısından önem taşımaktadır. Değer ve fiyat kavramları farklı ekonomistlerce farklı açılardan tanımlanmıştır. İşletme değerinin anlaşılması ve doğru hesaplanması bakımından bu farklı yaklaşımların anlaşılması önemlidir. Ekonomik anlamda işletme değeri gelecekteki nakit akışlarının fonksiyonu olmakla birlikte, farklı amaçlarla ya da destekleyici nitelikte farklı işletme değeri tanımları yapılmaktadır. Temel olarak işletme değeri, tasfiye değeri, defter değeri ve işleyen teşebbüs değeri olarak sınıflandırılmaktadır. Değerleme konusunun kuramsal olarak iyi anlaşılması ve uygulanması, yoğun sermaye ihtiyacındaki gelişen ekonomiler için büyük önem taşımaktadır.en_US
dc.description.abstractValue and price concepts have always been discussed in economics. Understanding value and price concepts and when they dissociate or converge is very important for corporate valuation which is critical for a free market system. The concepts have been defined by many economists from different views. Understanding those different views are important to understand and execute true valuation. Though the corporate value is a function of future cash flows in economic terms, there are some different definitons for different aims or as supplementary. Corporate value definitons can be classified basicly as liqudation, book, and going concern value. Comprehention of valuation is critically important for developing economies who need capital inflows much.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleDeğer-Fiyat Ayrımı ve İşletme Değeri: Kuramsal Bir Bakışen_US
dc.title.alternativeValue-Price Differentiation and Corporate Value: A Theoretical Viewen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage143en_US
dc.identifier.endpage154en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster