Aldıkları Eğitimle İlgili Üniversite Öğrencilerinin Algı, Görüş ve Değerlendirmeleri
Abstract
Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi lisans öğrencilerinin aldıkları eğitim ile Merrill'in öğretimin temel ilkelerinin ne kadar uyumlu olduğu araştırılmıştır. Merrill'in öğretimin temel ilkelerininin yanı sıra Kirkpatric'in eğitimi değerlendirme aşamaları da uyumlaştırılarak kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerle yüz yüze görüşülerek aldıkları eğitim hakkındaki görüşleri Merrill ve Kirkpatric'in modelleri doğrultusunda değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre üniversite giriş sınavında ilk üç tercihleri İletişim Fakültesi olan öğrencilerin derslerinde daha gayretli oldukları görülmektedir. Bununla birlikte bu öğrenciler, aldıkları derslerin büyük bir bölümünün gerçek dünya sorunları ile ilgili olmadığını ve buna bağlı olarak da derslerin içeriklerinin yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini söylemektedirler. Sınavlardan, ödevlerden, etkinlik ve projelerden yeterince geribildirim alamayan öğrenciler, uygulama ve öğrenilen bilgileri işe koşma ilkelerinin gerçekleştirilmesinin zorluğundan söz etmektedirler. Öğretim elemanlarının kendilerini geliştirmemesi ve eski bilgileri tekrar sunması öğrenciler tarafından olumlu algılanmamaktadır. Öğrenciler tarafından sözü edilen eksiklikler üniversite eğitiminin iyileştirilmesi, yeniden düzenlenmesi için bir fırsat olarak değerlendirilebilir. Bu fırsatı akademisyenler, yeni ders tasarım yaklaşımları gibi bilimsel verileri işe koşarak değerlendirebilirler. This study researched how education provided at Anadolu University, Faculty of Communication Sciences is parallel with Merril's Basic Principles of Education. The study also encorporates Kirkpatric's education evaluation scheme along with Merrel's principles. Deep interview technique was utilised in the study so as to attain students' opinions on both models. Results of this study indicates that students whom they selected communication as a subject for their first, second and third choices are more keen as compare to others. Students also indicates that courses are not tied to real life settings therefore needs to be re-structured. Students comment on insufficient feedback from the homeworks and exams, thus lack of parctical experience and hands-on examples are not readily available for he students. Students further state that faculty member are not renewing themselves and their curricula and teaching materils are outdated. This is one prominent obstacle in the eyes of students and jeopardizes the faculty reputation. This may seem as an opportunity as well. Faculty may well use these findings for updating their curriculum and teaching aids,they may utilise new instructional design approaches fort his purpose.
Source
Selçuk İletişimVolume
9Issue
4URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZek9USTVPUT09https://hdl.handle.net/11421/19345
Collections
- Makale Koleksiyonu [157]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3512]