Kurum Yazarı "Yamaçlı, Ruşen" Makale Koleksiyonu İçin Listeleme
-
Bir Tarihsel Haritalandırma Projesi: Üç Medrese ve Düşünsel İzlekleri
Koç, Pınar; Yamaçlı, Ruşen (2017)Yerel kültürlerin yerel mimari pratiklerinin olması, yapım sürecinin öğrenilerek gerçekleştiğini göstermekteyken, bunların, evrimsel değil fakat ithal düzen ve aktörler aracılığıyla değişmesi de yeniliklerin iletim ve ... -
Çocuklar İçin Sokakların Güvenlik Koşullarının İrdelenmesi: Eskişehir Odunpazarı Örneği
Demirel, Etli Pınar; Yamaçlı, Ruşen (2015)Sokaklar, insanların temel gereksinimlerine yanıt veren ve yaşayanların birbirleriyle etkileşimde bulunup sosyalleşeceği kentsel mekanlardır. Herkes için yaşanabilir bir kent, çocukların da yetişkinlerin sahip olduğu temel ... -
An experimental study in an architectural design studio: the search for three-dimensional form and aesthetics through clay
Yamaçlı, Ruşen; Özen, A; Tokman, Leyla Yekdane (Wiley, 2005)In architectural design education, the main objective is to help students, especially first-year students, improve their design ideas, creativity, perception of three dimensions and ways of expressing them. Thus, as an ... -
İşçi Evlerinin Tarihsel Gelişimi Bağlamında Eskişehir Tülomsaş İşçi Evleri Üzerinden Bir Değerlendirme
Bakar, Sertan; Yamaçlı, Ruşen (2017)İngiltere'de başlayan ve kısa sürede diğer ülkelere sıçrayan sanayileşme sürecinde ortaya çıkan ve zamanla yaygın üretim mekanı haline gelen modern fabrikalarda ihtiyaç duyulan işgücünün karşılanabilmesi amacıyla, fabrika ... -
Reality-based design of studio in architectural education
Tokman, Leyla Yekdane; Yamaçlı, Ruşen (2007)The architectural design studio is an important process, which aims to shape the architectural sensitivities ofstudents and to develop their communicative abilities as well as their problem-solving skills. Within this ... -
Reality-based design studio in architectural education
Tokman, Leyla Yekdane; Yamaçlı, Ruşen (Locke Science Publ Co Inc, 2007)The architectural design studio is an important process, which aims to shape the architectural sensitivities of students and to develop their communicative abilities as well as their problem-solving skills. Within this ...