Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErdoğan, Zafer Bayram
dc.contributor.authorÖzata, F. Zeynep
dc.contributor.authorDoğan, Semra
dc.contributor.authorŞaşmaz, Hasan Alp
dc.date.accessioned2019-10-21T19:43:27Z
dc.date.available2019-10-21T19:43:27Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1309-6362
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjMU16VXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/19594
dc.description.abstractBu çalışmada üniversite öğrencilerinin Swarm uygulamasını kullanma motivasyonlarına göre kümeleme analizi ile sınıflandırılması, ortaya çıkan bu kümeler arasında kullanım davranışları açısından bir farklılık olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmış ve elde edilen grupların (kümelerin) ayrışmasına ilişkin güvenilirlik sınaması da diskriminant analizi ile yapılmıştır. Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımından yola çıkılarak bu motivasyonlar "bilgi edinme, sosyalleşme, ifşa, etkileşim, kullanım kolaylığı, eğlence, dışa dönüklük, değerlendirme ve öğrenim kolaylığı" olmak üzere 9 yapı altında toplanmıştır. Kümeleme analizi sonucunda gençler düşük ve yüksek düzey kullanıcılar olmak üzere iki kullanıcı grubu altında sınıflandırılmış ve bu iki grup arasında Swarm uygulamasını kullanma motivasyonları ile sosyal medya kullanım sıklığı açısından anlamlı farklılıklar olduğu gözlenmiştir. Uygulamayı yüksek düzeyde kullananlar için çalışmada belirlenmiş olan neredeyse tüm motivasyonlar önem taşımaktadır. Düşük düzeyde kullananlar içinse dışa dönüklük, bilgi ve etkileşim motivasyonları ön plana çıkmaktadıren_US
dc.description.abstractIn this study it is aimed to identify the main Swarm usage motivations, clustering participants depending on these motivations and see if any discrepancy occurs between the clusters. Following this, the discriminant analysis was carried out to confirm and assess the cluster structures developed during cluster analysis. Based upon Uses and Gratifications Approach, nine motivations were identified after reviewing relevant literature as: information, socialization, revelation, interactivity, ease of use, entertainment, extroversion, evaluation and ease of learn. Cluster analysis findings indicate that two clusters of high and low Swarm users’ motivations differ. High level users make use of the app with high degrees of the nine motivations while low level users take advantage of the application for information, extroversion and interactivity more than the rest of the motivationsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleKonum Tabanlı Mobil Swarm Uygulaması Üzerinden Paylaşım Motivasyonlarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExploring Sharing Motivations Over the Location Based Mobile Application Swarmen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İşletme Fakültesien_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage379en_US
dc.identifier.endpage400en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster