Almanya'da Yaşayan Türk Göçmenlerin Perakendeci Seçim Sürecinde Dil Tercihinin Etkisi
Abstract
Kendi ülkesinden ayrılarak yerleşmek için başka ülkeye giden kişi, aile veya topluluklar göçmen olarak tanımlanmaktadır. Farklı bilim dalları tarafından incelenen göçmenler son yıllarda tüketici kimlikleri ile de pa- zarlama alanında çalışan araştırmacıların ilgisini çekmeye başlamıştır. Çünkü dünyanın çeşitli yerlerindeki göçmenler; farklı istek, ihtiyaç ve tü- ketim davranışları gösteren büyük bir tüketici kitlesi oluşturmaktadırlar. Göçmen tüketici, başka bir ülkeye gittiğinde, kendi orijin tüketim kültü- rünü devam ettirebilmekte, ev sahibi ülkenin tüketim kültürünü benimse- yebilmekte ya da kendine özgü yeni bir tüketim kültürü geliştirmektedir. Bu çalışmanın amacı Almanya'da yaşayan Türk göçmen tüketicilerin tercih ettikleri dile bağlı olarak ölçülen kültürleşme düzeyleri ile gıda alışverişlerini yapmak için tercih ettikleri perakendeci türleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma Türk göçmenlerin tüm nüfusa ora- nının en yüksek olduğu Almanya'nın Köln şehrinde gerçekleştirilmiştir. Göçmenlerin gıda alışverişi için tercih ettikleri perakendeciler incelene- rek farklı tiplerde Alman ve Türk perakendecileri ziyaret etme sıklıkları ölçülmüştür. Tüketicilerin kültürleşme düzeylerinin tutumlarında farklı- lık yaratıp yaratmadığını belirlemek için tek yönlü varyans analizi yapıl- mıştır. Katılımcıların kültürleşme düzeyleri ile Türk bakkalları, Alman şarküterileri, Türk kasapları ve Türk fırınları arasında anlamlı farklılaş- malar ortaya çıkmıştır. Individuals, families or communities who leave their own country to set- tle in another country are called immigrants. The study of immigrants is rooted in many disciplines. Recently immigrants as consumers are start- ed to be studied by the marketing researchers. Immigrants with different needs, wants and consumption patterns constitute big consumer groups in various parts of the world. Immigrant consumers when immigrated to another country may maintain their original consumption culture, may adopt the home country's consumption culture or may express a hybrid consumption culture. The purpose of this study is to determine the rela- tionship between measured depending on the language preferred by the acculturation levels and types they prefer to do their food shopping re- tailers of Turkish immigrants living in Germany. The research study was conducted in Cologne, Germany. We have chosen immigrants living in Cologne to gather data since the ratio of Turkish immigrants in Cologne is the highest compared to the whole population. We asked the immi- grants the type of retailers they prefer for food buying. We have measured the visiting frequency of various types of shopping retailers including both German and Turkish retailers. In order to determine whether Turk- ish immigrants of different acculturation levels have different attitudes, one way ANOVA test was conducted. The immigrants acculturation lev- els have differences with respect to Turkish groceries, German butchers, Turkish butchers and Turkish bakeries.
Source
Tüketici ve Tüketim Araştırmaları DergisiVolume
7Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRreE5qUXdNQT09https://hdl.handle.net/11421/19608