Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErdoğan, Zafer Bayram
dc.contributor.authorEkici, Nezahat
dc.date.accessioned2019-10-21T19:43:31Z
dc.date.available2019-10-21T19:43:31Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1309-6362
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJeE56QTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/19623
dc.description.abstractPazarlama bilimi, ilgili alan yazını incelendiğinde uzun dönemi kapsamayan ve genç bir bilim görünümü çizmekle birlikte, esasında pazarlama faaliyetleri insanlık tarihi kadar uzun bir geçmişe sahiptir. Dolayısıyla bu bilim dalının oluşması ve temellendirilmesi süreci çok yönlü bir değerlendirmeye gereksinim duymaktadır. Bu sayede pazarlama bilimi daha anlaşılır ve görünür bir kimliğe kavuşacaktır.Bu çalışmanın amacı, sosyoloji ve pazarlama bilimleri arasındaki etkileşimin ortaya konulmasıdır. Uygulamalı sosyal bilim olan pazarlama yüksek oranda temel sosyal bilimlerden olan sosyoloji biliminin öğretilerinden yararlanmaktadır. Bu etkileşimin yansımaları, pazarlama biliminin kapsamına, açıklayıcı teorilerine, araştırma yöntem ve modellerine ve tabii ki uygulamalarına kadar uzanmaktadır. Dolayısıyla pazarlamanın sentez yapısı, sosyoloji biliminin pazarlamaya olan katkıları ve tüketimin sosyolojik boyutu bu çalışmanın ortaya koymak istediği düşüncenin temellerini oluşturmaktadır.en_US
dc.description.abstractWhen related literature is reviewed, along with it seems like marketing science does not cover long term and it is young discipline, in substance marketing activities has a long history as the history of humanity. Hence, the process of forming and grounding of this science needs a multifaceted evaluation. Thus, marketing as a social science will gain a more understandable and a more apparent identity.The purpose of this study is to present the interaction between the sciences of sociology and marketing. Marketing is an applied social science highly benefits from the doctrines of sociology which is one of the main social sciences. The reflections of this interaction reach to the scope of marketing, its explanatory theories, research techniques, models and also practices. Therefore, synthesis structure of marketing, contributions of sociology to marketing and the sociological dimension of consumption form the base of thought that this study tries to reveal.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleSosyoloji Biliminin Pazarlamaya Katkıları Üzerineen_US
dc.title.alternativeAn Essay on Contributions of Sociology to Marketingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage21en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster