Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkoğlan Kozak, Meryem
dc.contributor.authorDoğan, Merve
dc.date.accessioned2019-10-21T19:43:33Z
dc.date.available2019-10-21T19:43:33Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1302-9703
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjeU56QTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/19638
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, dinleme davranışının bir türü olan aktif empatik dinleme davranışının, satın alma niyeti ve satın alma davranışı üzerindeki etkilerini seyahat acentası satışları kapsamında incelemektir araştırmanın katılımcıları son 1 yıl içerisinde herhangi bir acenta ile temasa geçmiş bireylerden oluşmaktadır. Araştırmanın katılımcıları kolayda örnekleme yöntemiyle belirlenmiş ve veriler anket aracılığıyla toplanmıştır. V eri toplama sürecinde 300 kişiye anket uygulanmış, kontrol sorusundan dolayı 247 kişiden elde edilen veriler araştırma kapsamında analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları, satış temsilcisinin aktif empatik dinleme davranışının, müşterinin satın alma niyeti ve satın alma davranışı üzerinde pozitif ve anlamlı etkilere sahip olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the effect of active empathic listening behavior, which is a kind of listening behavior, on purchase intention and purchase behaviour in the case of travel agency. The participants of this research is composed of individuals who contact with an agent in the past 1 year. The participants are determined by convenience sampling method and data is collected through questionnaires. It is applied to 300 participants and 247 survey forms are subjected to analysis because of the control question. The results show that the active empathetic listening behaviour of salesperson, as a perceived by consumer, have a significant and positive effect on consumer purchase intention and purchase behaviour.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil Bilimen_US
dc.titleDinleme davranışının müşterinin satın alma niyeti ve satın alma davranışına etkisi: Seyahat acentası satış temsilcileri kapsamında bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe impact of listening behavior on customer's purchase ıntention and buying behavior: A research on the scope of travel agency sales representativesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentAnadolu Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Konaklama İşletmeciliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage57en_US
dc.identifier.endpage83en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.contributor.institutionauthorAkoğlan Kozak, Meryem


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster