Tasarım öğrencilerinin proje derslerinde karşılaştıkları sorunların nedensel çıkarsama kuramı üzerinden değerlendirilmesi
Abstract
Sosyal Psikolojinin kuramlarından biri olan 'Nedensel çıkarsama kuramı' tasarım eğitimini geliştirmek için bir potansiyele sahiptir. Nedensel çıkarsama kuramının üç temel bileşeninden biri olan denetim odakları, öğrencinin başarı veya başarısızlığını sorumlu tuttuğu nedenin içsel veya dışsal olmasıyla, diğer bileşen olarak süreklilik, bu nedenin değişkenliğiyle ve üçüncü bileşen kontrol ise yine aynı nedenin kontrol edilip edilemez olduğuyla ilişkilidir. Bu boyutlar, tasarım eğitiminde öğrenciden beklenen davranış gelişiminin karmaşık yapısıyla benzerlik göstermektedir. Bu kuram öğrencilerinin psikolojilerini dikkate alması açısından tasarım eğitimine ışık tutabilir. Attribution Theory, which is one of the theories of social psychology, has a potential to improve design education. There are three basic components of the theory of attribution; one of them is locus of control which means internal or external cause of the student being held responsible for the success or failure. The other component continuity is about temporariness and persistency. The third component is control which the same cause can be controlled or not. These dimensions are similar to the structure of the complex development of the expected behavior of students in design education.
Source
Sanat ve Tasarım DergisiVolume
0Issue
11URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRM016azBOQT09https://hdl.handle.net/11421/19692