Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 108, listelenen: 92-108
-
Second Life Ortamında Yabancı Dil Öğrenimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi
(2016)Bu araştırmanın amacı; yabancı dil öğretimi için Second Life (SL) sanal dünyasında üç boyutlu bir öğrenme ortamı tasarlayarak, katılımcıların öğrenme ortamına yönelik görüşlerini değerlendirmek ve bu ortamda yaşanan sorunları ... -
Student engagement scale: development, reliability and validity
(Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2015)In this study, the purpose was to develop a student engagement scale for higher education. The participants were 805 students. In the process of developing the item pool regarding the scale, related literature was examined ... -
Student experience in blog use for supplementary purposes in courses
(2011)The purpose of this study is to determine the views of students about blog use for supplementary purposes in courses. Survey research method was applied for the quantitative dimension of the study, and the semi-structured ... -
Student Teachers' Perceptions on Educational Technologies' Past, Present and Future
(Anadolu University, 2018)The aim of this study is to reveal Computer Education and Instructional Technologies student teachers', who are in a distance teacher education program, perceptions on past, present and educational technologies of future ... -
Students' perceptions of change readiness of a Turkish education faculty regarding information and communication technologies
(2009)A recent study investigated the degree of involvement in new teaching and learning methods by the academic staff of a large privileged Turkish state university, and revealed that faculties of education and open education ... -
Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğretim Elemanlarının Çocuklara Yönelik Çevrimiçi Risklere İlişkin Algılarının İncelenmesi
(2015)Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenliği bölümlerinde görev yapmakta olan öğretim elemanlarının, çocukların karşılaştığı çevrimiçi risklere yönelik algılarının, cinsiyet, güvenli İnternet kullanımı konusunda eğitim alma ve ... -
Tasarım tabanlı araştırma ve öğrenme ortamlarının tasarımı ve geliştirilmesinde kullanımı
(Anadolu Üniversitesi, 2011)Günümüzde eğitim araştırmalarının bulguları incelenip değerlendirildiğinde, bulguların uygulamada ve kuramın oluşumunda çok az etkili olduğu görülmektedir. Bu bağlamda ortaya çıkan tasarım tabanlı araştırma, öğretme-öğrenme ... -
Technostress levels of social network users based on ICTS in Turkey
(2011)ICTs have become a rapidly renewing and important field. The use of these technologies, which constantly renew themselves in both software and hardware, is a source of pressure for both individual and social health and ... -
Teknoloji Korkusu ve Bunu Etkileyen Etmenler: Öğretmen Adayları Üzerinde Bir Çalışma
(2002)Bireyin yaşamına doğrudan giren ve onun seçme inisiyatifini zorlayan teknolojik koşullar, ister istemez bireyde psikolojik tepkiler uyandırmaktadır. Bu tepkilerden biri olan teknolojiye yönelik korku genellikle teknolojiye ... -
Teknolojiyi Kullanmak ve Teknogerçekçi Olabilmek
(2004)Ürün, süreç, bilgi, amaç ve anlam boyutlarına sahip olan teknoloji, yaşamımızın her boyutunda yer alarak bizlere heyecan verici değişiklikler ve kolaylıklar sunmasının yanı sıra, yeni gerilim ve tehlikeleri de beraberinde ... -
Unethical computer using behavior scale: A study of reliability and validity on Turkish university students
(Pergamon-Elsevier Science LTD, 2007)This study was carried out in a Turkish university with 216 undergraduate students of computer technology as respondents. The study aimed to develop a scale (UECUBS) to determine the unethical computer use behavior. A ... -
University Internet cafés: One more cup of information for the road
(First Monday, 2006)Internet cafés have become main centers for information access in Turkey. Recently universities have started their own Internet cafés. The purpose of this study was to identify how students used Internet cafés in universities ... -
The use of mobile technologies in multimedia-supported learning environments
(2011)The aim of the study is to reveal the students' opinions about the use of PDAs (Personal Digital Assistant) in learning environment within the context of multimedia based applications. Through purposeful sampling, 17 ... -
Uzaktan Eğitimde Oyunlaştırma Kullanımı: Oyunlaştırılmış Web Tabanlı Bir Alıştırma Uygulaması
(2017)Uzaktan eğitimdeki temel zorluklardan birisi, öğrenenlerin zaman ve mekân bağlamında öğretenlerden, diğer öğrenenlerden ve öğrenme kaynaklarından ayrılması gibi faktörlerden dolayı karşılaşılan motivasyonel durumlardır. ... -
Üç Boyutlu Yazdırma Teknolojilerinin Eğitim Alanında Kullanımı: Türkiye'deki Uygulamalar
(2016)Bu çalışmanın amacı; üç boyutlu (3B) yazdırma teknolojilerini tanıtmak, eğitimle ilişkisini açıklamak ve ülkemizde nasıl kullanıldığını incelemektir. Tıp, mimarlık ve birçok alanda yaygın olarak kullanılan 3B yazdırma ... -
Yaşam boyu öğrenmeyi etkileyen faktörler
(2012)Yaşam boyu öğrenme; bireyin yaşamı boyunca bilgisini, becerilerini, yeterliklerini bireysel, sosyal ya da mesleki olarak geliştirmeyi amaçlayan tüm etkinlikler olarak tanımlanmıştır. Yaşam boyu öğrenme kapsamında örgün ... -
Yeni Bin Yılın Öğrencileri'nin Özellikleri
(2009)21. yüzyılda dijital teknolojilerin kullanımı tüm dünyada her alanda yaygınlaşarak artış göstermiş ve günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir. Bu gelişmenin doğal sonucu olarak da dijital teknoloji ortamında ...