Konu "Konu Ataması Yapılmamış" için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
-
Akılcı Olmayan İnanç Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Kısaltma Çalışmaları
(2003)Bu araştırma, akılcı olmayan inançları ölçmek amacıyla Akılcı Olmayan İnanç Ölçeği'nin (AOİÖ) geliştirilmesi ve bu ölçeğin kısaltılması (AOİÖ-K) çalışmalarından oluşmaktadır. 29 maddeden oluşmakta olan AOİÖ'nin güvenilirliği, ... -
Akılcı Olmayan İnanç Ölçeğinin Lise Öğrencilerine Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
(2005)Bu çalışma, üniversite öğrencileri için geliştirilmiş olan Akılcı Olmayan İnanç Ölçeği 'nin (AOtÖ; Türküm, 2003) lise öğrencilerine uyarlanmasını içermektedir. Akılcı Olmayan İnanç Ölçeği-Ergen Formu (AOİÖ-E) 16 maddeden ... -
Anadolu Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Merkezi'nin Hedef Kitlesinin Psikolojik İhtiyaçlarına İlişkin Ön Çalışma
(2004)Bu araştırmanın amacı, Anadolu Üniversitesi öğrenci ve personelinin yaşadıkları güçlükleri, uzmanlara ilişkin beklentilerini ve Psikolojik Danışma ve Rehberlik Merkezi'nde sunulan hizmetlerden yararlanmama nedenlerini ... -
Ergenlerin Problemli İnternet Kullanımında Kişilerarası İlişkilerle İlgili Bilişsel Çarpıtmaların ve Sosyal Kaygının Rolü
(2017)Bu çalışmanın amacı, ergenlerin kişilerarası ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmaları ve sosyal kaygı düzeyleri ile problemli internet kullanımları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma grubu, Eskişehir'de farklı ... -
Grupla Psikolojik Danışmada Bir Profesyonel ve Bir Birey Olarak Lider
(2007)Grupla psikolojik danışmada grup dinamiğini ve süreci etkileyen çeşitli faktörler vardır. Bu faktörlerin en önemlilerinden birisi olan lider; yapılandırma aşamasından, belli bir hedef doğrultusunda ilerleyip sonlandırma ... -
Okul Psikolojik Danışmanları İçin Bir Müdahale Yöntemi: İkili Psikolojik Danışma
(2005)Günümüzde, okul psikolojik danışmanları zamanlarının çoğunu duygusal ve davranışsal problemlere sahip öğrencilere ayırmak zorunda kalmaktadırlar. Bu çocukların yaşadıkları problemlerin çoğunluğunun ise, kişilerarası ... -
Üniversite Öğrencilerinde Yaşamda Anlam, Bilinçli Farkındalık, Algılanan Sosyoekonomik Düzey ve Yaşam Doyumu Arasındaki İlişkiler
(2015)Bu araştırmanın birinci amacı üniversite öğrencilerinin algıladıkları sosyoekonomik düzeylere göre yaşam doyumu, yaşamda anlam ve bilinçli farkındalık düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Araştırmanın ... -
Üniversite Öğrencilerinin İlişkisel Saldırganlık ile Benlik Saygısı, Sosyal Bağlılık ve Sosyal Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişkiler
(2017)Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin ilişkisel saldırganlık davranışlarının benlik saygısı, sosyal bağlılık ve sosyal kaygı değişkenleri açısından araştırılması amaçlanmıştır. Bu değişkenler arasındaki ilişkileri içeren ...