Yazar "Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü" için Makale Koleksiyonu listeleme
-
Abidin Dino and Hands
Edeer, Semsettin (Anadolu University, 2015)Abidin Dino, who believed in versatility in art, is among the leading artists of the contemporary Turkish art of painting. His art is based on thinking and the evaluation of feelings. He used techniques that are very ... -
Abidin Dino ve Eller
Edeer, Şemsettin (2015)Abidin Dino, sanatta çok yönlülüğe inanmış, Çağdaş Türk Resim sanatının önemli isimleri arasında yer alır. Onun sanatı, düşünmeye ve duyguların değerlendirilmesi üzerine kuruludur. Belli temalar çerçevesinde birbirinden ... -
Abidin Dino ve eller
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü; Edeer, Şemsettin (Anadolu Üniversitesi, 2015)Abidin Dino, sanatta çok yönlülüğe inanmış, Çağdaş Türk Resim sanatının önemli isimleri arasında yer alır. Onun sanatı, düşünmeye ve duyguların değerlendirilmesi üzerine kuruludur. Belli temalar çerçevesinde birbirinden ... -
Çocuk sanat kitapları nasıl değerlendirilmeli? Biçim ve içerik bağlamında bir inceleme örneği
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü; 00-0002-4036-9051; Bolat Aydoğan, Kibar Evren (2020)Hem yazılı hem de görsel bir uyaran olarak nitelikli çocuk kitapları ile okullarda verilen eğitimin dışında ek kazanımlar sağlanabilmektedir. Bu durum özellikle görsel sanatlar eğitimi gibi haftalık ders saati anlamında ... -
Design Workshops and Their Importance in Contemporary Design Education
Ince, Metin; Isir Yarkatas, Öznur (Anadolu University, 2017)In this study, workshops, as a non-formal education practice, have been reviewed in terms of limitations, advantages, disadvantages, duration, issues, locations, participants and regulatory qualities. Examples from important ... -
Development of Turkish Higher Education Institutions Educating Candidate Artists After 2000
Çağlayan, Evrim; Kıratlı, Dilek Ayşe (Karabuk University, 2017)The aim of this study is to present the qualitative development of Turkish higher education institutions that educating candidate artists after 2000. Obtained data and documents were organized according to this development ... -
Görsel sanatlar dersi için açık havada eğitim deneyimi
Sebik, Ceylan (2020)In this study, the aim is to reveal the application results of the visual arts course performed with Outdoor Education (AHE). In line with this aim, learning process has been observed within the context of visual ... -
Kadına Yönelik Ayrımcı Fiiller Açısından Ressam Artemisia Gentileschi
Mavioğlu, Gülden; Karbeyaz, Kenan (2017)Toplumsal cinsiyet ayrımı, kadına yönelik şiddet gibi konular son yüzyılda konuşulmaya ve tartışılmaya başlanmıştır. Kadın ile ilgili toplumsal sorunlar adli tıbbı her zaman yakında ilgilendiren konulardan olmuştur. 17. ... -
Kültürel Bir Olgu Olarak Nakış ve Türk Resim Sanatındaki Yansımaları
Coşkun, Necla (2017)Nakışlar, nakışlardaki renkler ve biçimler kültürel hafızanın bir kuşaktan diğerine aktarımında önemli aktörler olarak toplumların acısını, kederini, umudunu ve mutluluğunu yansıtan göstergelerdir. Güçlü, enerjik ve ifade ... -
Orhan Peker'in Resimlerinde Lekeci Anlatım
Edeer, Şemsettin (2015)Bu araştırma, Orhan Peker'in sanata bakış açısı, ele aldığı konuları ve leke kavramıyla birlikte yapıtlarının Türk Resim Sanatındaki yeri ve önemini ortaya koymaya yöneliktir. Bu kapsamda konunun aydınlatılabilmesi ve daha ... -
Postmodernist influences on educational progresses in art education: An analytical research
Onan, B. C. (Common Ground Research Networks, 2015)Postmodernism, which has a direct impact on art and education as a sociological fact, is of growing importance to art education as eclecticism has turned into cognitive learning methods, cultural visuals have been included ... -
Sanat Eğitiminde Bir Duayen Sanatçı Bedri Rahmi Eyüpoğlu ve 10 lar Grubu
Bolat, Aydoğan Evren (2008)Türk resim sanatı toplumsal ve kültürel değişimler sonrasında gelişerek günümüze kadar gelmiştir. Bu süreç içerisinde yer alan Bedri Rahmi Eyüboğlu hem sanatçı hem de sanat eğitimcisi olarak önemli bir yere sahiptir. ... -
Sanat Eğitiminde Disiplinlerarası Yaklaşım
Edeer, Şemsettin (2005)Bilgi teknolojilerinin gelişmesi, sunulan her türlü eğitim hizmetini de etkilemektedir. Bireyleri yalnız bilgiyi edinen değil, bilgiyi kullanan ve yeni bilgiler üreten yaratıcı bireyler yapabilmek, ancak çağdaş bir eğitimle ... -
Sanat eğitiminde eğitsel bir araç olarak çocuk sanat kitapları
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü; 0000-0002-4036-9051; Bolat Aydoğan, Kibar Evren (Anadolu Üniversitesi, 2020)Çocukların sağlıklı bir şekilde gelişmeleri için, onların ilgisini çeken, ihtiyaçlarına ve algı düzeylerine uygun kitaplarla etkileşimde olmaları gerekmektedir. Çünkü çocuklara yönelik yapıtlar, onların hayal güçlerini, ... -
Self-history project in visual arts education
Coşkun, Necla (Intellect LTD, 2017)The present study aimed to determine how students realized the process of creating a 'self-history project' in the frame of the artworks created by the participant students, who, throughout the project, made use of their ... -
Tasarım Çalıştayları (Workshopları) ve Çağdaş Tasarım Eğitiminde Önemi
İnce, Metin; Yarkataş, Işır Öznur (2017)Bu çalışmada, yaygın eğitim etkinliklerinden olan çalıştaylar tanımlandıktan sonra sınırlılıkları, avantajları, dezavantajları, süreleri, konuları, mekanları, katılımcıları, düzenlenme nitelikleri açısından incelemiştir. ... -
Tasarım çalıştayları (workshopları) ve çağdaş tasarım eğitiminde önemi
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü; İnce, Metin; Işır Yarkataş, Öznur (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, yaygın eğitim etkinliklerinden olan çalıştaylar tanımlandıktan sonra sınırlılıkları, avantajları, dezavantajları, süreleri, konuları, mekanları, katılımcıları, düzenlenme nitelikleri açısından incelemiştir. ... -
Technology-Focused Visual Communication and Digital Storytelling as a Dynamic Visual Communication Path for Children
Erişti, Suzan Duygu (İstanbul University, 2017)This study investigated the influence of participatory observation and a participatory-design-based digital storytelling approach on young children's visual communication preferences. It examined students' visual communication ...