Search
Now showing items 1-10 of 26
Ortaokul Öğrencilerinin Çokgen Problemlerindeki Matematiksel Düşünme Süreçleri
(2018)
Bu araştırmanın amacı ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin çokgen ile ilgili problemlerdeki matematiksel düşünme süreçlerini incelemektir. Araştırmada verilerin toplanması, çözümlenmesi ve yorumlanmasında nitel araştırma ...
Permütasyon ve Olasılık Konusunun Öğretiminde Bilgi Değişme Tekniğinin Kullanılmasının Akademik Başarıya ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisinin İncelenmesi
(2017)
Bu araştırmanın amacı, işbirlikli öğrenme yönteminin tekniklerinden Bilgi Değişme Tek niği’nin yedinci sınıf Permütasyon ve Olasılık konusunun öğretimi üzerindeki etkilerinin belirlenmesidir. Araştırma ön test-son test ...
Permütasyon ve Olasılık Konusunun Öğretiminde Bilgi Değişme Tekniğinin Kullanılmasının Akademik Başarıya ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisinin İncelenmesi1
(2017)
Bu araştırmanın amacı, işbirlikli öğrenme yönteminin tekniklerinden Bilgi Değişme Tek niği'nin yedinci sınıf Permütasyon ve Olasılık konusunun öğretimi üzerindeki etkilerinin belirlenmesidir. Araştırma ön test-son test ...
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Teknoloji Destekli Geometri Dersindeki Geometrik Oluşum Edinimleri
(2012)
Bu çalışma kapsamında ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin oluşum problemlerinin çözümünde, oluşum araçlarını (hesap makinesi ve geometrik çizim araçları) nasıl kullandıklarına ve oluşumu gerçekleştirirken var ...
Sınıf öğretmeni adaylarının genelleme sürecindeki bilişsel yapıları: Bir öğretim deneyi
(2013)
Cebir öğrenme ve cebirsel düşünme gelişiminin öncülerinden olan genelleme matematiksel düşünme sürecinin temelidir. Örüntüler ise genelleme yeteneğini açığa çıkarmada temel bir adımdır ve oldukça etkilidir. Bu çalışmanın ...
Early Algebra: The Levels of 3th, 4th and 5th Grade Students' Generalisations of Functional Relationship
(Anı Publishing, 2019)
The purpose of this study is to determine the students' levels of generalisation of functional relationships in third, fourth and fifth grade. The design of the study was a basic qualitative research study. Participants ...
Hypothetical Learning Trajectory to the Development of Sixth Grade Students' Knowledge about Fractions and Addition-Subtraction in Fractions
(Dergipark Akad, 2019)
Fractions are one of the most difficult and complex topics in elementary school mathematics, both in terms of teaching and learning. Indicated research results on students' failure in fractions and teachers' inadequate ...
Elektronik Tablo Ortamında İlköğretim Öğrencilerinin Örüntüleri Araştırma Süreçleri
(2014)
Örüntülerin genellenmesi süreci aritmetikten cebire geçişte önemlidir. Elektronik tablolar ise matematik eğitiminde etkili ve bu süreci destekleyen teknolojik araçlardır. Bu çalışmada elektronik tablo ortamında cebirsel ...
How Do Students Prove Their Learning and Teachers Their Teaching? Do Teachers Make a Difference?
(Anı Yayıncılık, 2016)
Problem Statement: Gaining reasoning skills in early years affects the formal proving skills in the following years, thus it is quite significant. The acquiring of this skill is only possible with the approaches that the ...
Transpositions of Function Concept in Mathematics Curricula and Textbooks from the Historical Development Perspective
(Eskisehir Osmangazi University, Fac Education, 2019)
In the historical process, scientific knowledge is constantly changing and developing. Concepts in curricula and textbooks are also affected by these changes and developments. The function concept is a typical example of ...